Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Prozesu honen guztiaren oinarrian Europako Batasunaren 95/ 47/ CE Artezarauadago, Telebista Seinaleen Transmisio Arauen Erabileraren gainekoa. Artezarau honenhelburua, besteak beste, telebista mota berrien garapena sustatu eta aldi berean inorennagusitasun posizioak ekiditea zen, sarbide sistemen arteko bateragarritasuna ezarriz.Horretarako, bereizi egin zuen programatzaile difusore eta Baldintzapeko SarbideZerbitzuaren Kudeatzaileen artean (OSAC), baina ez zuen ez baldintzapeko sarbidesistema zehatz bat agindu, ezta transmisiorako mekanismo bakar bat zehaztu ere, zeina, edozein modutan, normalizazio erakunde europar batek homologatuta egonbeharko litzatekeen?. Artezarau honek satelite bidezko telebistan eragin zuzena etaberehalakoa izango zuen, eta hori zela eta gertatu zen, hain zuzen ere, aipatutakoborroka.
2002
‎Berrogeiko hamarkadako lehen urteetan arazo handiak egon ziren gerra egoeraren ondorioz, nahiz eta Ipar Euskal Herriak, gerraren jokalekuetatik urrun, ez zuen ez suntsipenik ez esateko moduko distortsio materialik jasan behar izan.Arazo ekonomiko handienak lan eskuaren eskasiaren ondorioa ziren, produkzio jarduerarako ezinbestekoak diren gizonezkoetako asko eta gazteetako ugarimobilizaturik baitzeuden.
‎Sektore honetan ere, nekazaritzan bezala, mugapen neurri handiak onartu ziren hasieratik. Hain zuzen, Espainiako estatuak arlo honetako atxikipen negoziazioetan onartu egin zuen ezen gainerako estatuek ez zituztela aldatuko1983tik aurrera esleitutako kuoten koefizienteak; horrela, Espainiako estatua, erregimen berezi, batean sartu zen, Espainiako kostaldeko floten kalterako, eta bereziki euskal flotaren kalterako, bere pisu erlatiboa zela eta.
‎Birjina bestalentzat aparteko eserleku bat eman zuen, pretorearen oholtzaren aurrean. Baina atleten ikuskizunetatik erabat baztertu zituen andrazkoak; horrela, ikusleek pugil bikote bat eskatu zutenean bere pontifikatu jokoetan, hurrengo goizera arte atzeratu zuen eta ediktu bitartez jakinarazi zuen ez zuela nahi emakumeak bosgarren ordua baino lehen joatea antzerkira.
2003
‎Horrek dudarik gabe energia berriztagarri eta garbien zabalkundeari lagunduko zion, noski, gaur egungo enpresa nuklear eta beste erregai fosiletan jardutenenaurka. Modu berean EBk argi utzi behar zuen ez dela onargarria EBtik kanpokoherrialdetan ekoitzitako energia, zikinak, erostea, horrek barneko merkatuarendesorekaz gain ingurumen eta bestelako ondorio sozial eta ekonomiko latzakekarriko zituen.
‎Baina, Korrika ren amaieran, lekukoa zabaldu zenean, bertan zegoen mezua ez zen lasterketaren hasierakoa eta aldaketa horrek haserre handia sortu zuen Euskaltzaindian. Prentsara bidalitako oharrean Akademiak garbi uzten zuen ez zuela mezua bere egiten; eta, praktikan, AEKrekiko harremanak apurtu egin
‎Horren haritik, nahiz eta UEU sortu zenean, eredu akademiko ofiziala gainditu nahi, dagoeneko, 1978an, ikasle batzuek bertako ikasketen agiria eskatu zuten. Garaiko kontraesanen lekuko, azken egune ko Batzar Nagusiak erabaki zuen ez zela UEUren zeregina tituluak ematea eta, on dorioz, Hizkuntzalaritza Saila hizkuntza bera aztertzera zuzendu behar zela. Ordu berean, alboko geletan 350 lagunek egin zuten Euskaltzaindiaren B eta D tituluak lortzeko azterketak.
2009
‎Francok informazio emariaahal bezain azkar eten zuen. Eten horrek eragin zuzena izango zuen ez soilikkomunikabideetan eta prentsa askatasunaren deuseztatzean, baita, modu zabalean, gizarte alorrean ere. Zentsura instituzionalizatu egin zen eta prentsan gertatu moduan, zernahi argitaratzea edo publikoki adieraztea ez zen posible.
2010
‎Lapurretan egiten ziotela esaten hasi zen, gauzakezkutatzen zizkiotela, ez baitzuen ulertzen bera zela gordetzen zituena eta geroez zela gogoratzen. Batzuetan, haserretu egiten zen eta oihukatu egiten zuen, bestetan, besteen beldurra zuen ez baitzuen ulertzen besteek zer esaten zutenedota zer esanahi zuten ikusten zituen irudi horiek, beste batzuetan, irribarreegiten zuen bertan ez balego bezala.
‎La imagen de la justicia en la sociedad española, op.cit., 154 or., BJKNren Zazpigarren Iritzi Barne Barometroaren datuak eta emaitza globalak aipatuz, inkestari erantzun dioten herritarren% 9k bakarrik uste duela epaileak benetan independenteak direla azpimarratzen du. Duela urte asko, Gómez Morán, L. k, La justicia por dentro, op.cit., 65 or., era oso egokian idazten zuen ez duela ezertarako balio legeak epaileen independentzia aurreikustea, epaileek gero ezaugarri hori betetzen ez badute (era dramatikoan hauxe zioen: «O, epai boterea!
2011
‎Ikusten denez, unibertsitateko euskara irakaslea izatea ez zen lanpostu erakargarria, ordu asko eta txarto ordainduta zegoen. Horri guztiari gehitu behar zaio, Goikoetxeak kontatzen duenez, giro politikoa oso nahasia zela, estatuak zer egingo zuen ez zegoen argi, alderdi politikoak sortu eta desagertzen ziren eta abar. Unibertsitateko giroa ere nahasia zen, irakasle ez numerarioak (PNN) mobilizatzen ziren, ikasleak ere (itxialdiak egiten zituzten, grebak eta abar), unibertsitatea bera egonkortu gabe zegoen, estatutuak berritu behar zituen (Bilboko Unibertsitatearenak, hau da, 1970ekoak), ez zegoen argi euskararen ofizialtasuna unibertsitatera helduko zen...
2012
‎Urte berean, Batzar Orokorrak A/ 51/ 493 dokumentuan onartu egiten zuen ez zegoela NBEren egituran herri indigenei buruzko gaietan aritu edo interesa dutenen arteko informazioa bultzatzeko mekanismorik. Are gehiago, idazkari nagusiak herri indigenen partaidetza eraginkorra bermatzeko prozedura egokirik ez zegoela onartu zuen (Henriksen, 1997:
‎Iragarkian zortzi urteko bi neskatxa azaltzen ziren makilatuta eta posatzen. Madrilgo Adingabeen Arartekoak aurkaratu zuen erreklamazioa eta, Epaimahaiak, bere ardura eta kontrako jarrera sexu turismoaren aurrean azaldu arren, erabaki zuen ez zegoela erlaziorik jarduera bidegabe horren eta aztertzen ari ziren irudien artean (Iráculis eta Leiñena, 2008: 94).
2013
‎Alabaina, Regiones Devastadas ek udalaren eskaeren aurrean behin eta berriro errepikatu zuen ez zuela eraikina egiteko dirurik, eta nahiz eta eraikuntza egingo zuela zin egin, 1957an berreraikuntza lanez arduratzen zen erakundea desagertu zenean, oraindik Posta eta Telegrafo etxea eraiki gabe zegoen166.
2014
‎104). Judith Butlerek ere adierazi zuen ez direla gorputz prediskurtsiboak existitzen, alegia, gorputzak«arau»aren botere performatiboaren eraginez diskurtsiboki eraikiak direla, eta eraberean, ez dela sexu biologikorik exititzen generizazio prozesu baten aurretik. Hau
‎Emakumeen ezintasuna, bada, «demostratua» geratzen zen, eta haietako batzuen asmo emantzipatzaileenzentzugabekeria irudikatzeko, nahikoa zen emakume bat epailea, legegilea, edoErrestaurazioaren gobernuko ministroa izango balitz zer gertatuko litzatekeenimajinatzea. Mariscal y Garciak iragarri zuen ez zela beste erremediorik egongo«investida de cualquiera de los cargos antes señalados y de otros muchos que deseariaocupar, cada luna, o en cuanto apuntasen los primeros signos de la preñez» zegoenemakumea ezgaitzea baino. Ondorioa eztabaidaezina zen:
2015
‎Amaitzeko, ikerketaren hirugarren fasean Tuenti sare sozial birtualaren gainean sakondu zen.Ikerketaren lehenengo fasean eskuratutako emaitzek erakutsi ziguten Tuentik berebizikogarrantzia zuela gaztetxoen media multitasking jardueran, eta beraz, ezagutu nahi izan zen, batetik, nerabeek Tuentiri ematen zioten erabileran zein presentzia zuten ikus entzunezkoek, etabestetik, zelako garrantzia zuen sare sozial horrek nerabeen arteko komunikazioan. Ikerketarenfase honetan parte hartu zuten pertsonak sakoneko elkarrizketetako berberak izan ziren; 26elkarrizketatutik bakarrak aipatu zuen ez zeukala Tuentin profilik, beraz, 25 pertsonek betezuten Tuentiren erabileraren inguruko galdetegi bat. Horrez gain, Tuentin profila sortua zuten25 gaztetxoetatik 16k prestutasuna erakutsi zuten haien profila ikertzeko, eta haiekin bateraaztertu zen ikus entzunezkoen presentzia Tuentin.
2019
‎(7) Obamaren administrazioak esan zuen ez ziola diru-laguntza gehiagorik emango enpresari(...) betetzeaadosten ez badute.
‎Eritasun zeliakoa (EZ), predisposizio genetikoak baldintzatutako pertsonetan glutenaren aurkakoerantzun desorekatuak eragiten duen gaixotasun immunitarioa da. HLA eremutik kanpo, rs6822844polimorfismoak aurkeztu zuen EZ garatzeko arriskurako asoziazio maila altuena lehen genoma osokoasoziazio ikerketan (ingelesez GWAS). Polimorfismoa IL2 eta IL21 geneen artean dago, eta horregatikhoriek izan ziren eremu horretan proposatutako gene erantzuleak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia