Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2003
‎Leunkiro gidatu zuen etxerantz, birak oso poliki hartuz eta semaforoetan aurretik geldituz. Hiria ez zegoen zeharo loak hartuta, argixken azpitik gazte jendea igarotzen zen, taldeka, eta noizean behin, haien ahotsek auzoekin ahaztuta zeudela adierazten zuten.
2005
‎ilobaren bataiora zoan, amatxi baitzen. Argia baino lehen utzia zuen etxea, ilunarekin, senarrak joatera utziko ez zuelako beldurrarekin! Zorion iturri zen ezkontza hori?
‎Beste emaztek bezala jatsa pasatzen zuen etxean (Lk 15,810), ogia egiten (Lk 13,20), denen jauntziak petaxatzen behar zelarik (Mt 9,16), Jesusen paraboletarik ikusten dugun bezala.
2006
‎Dan dana egin eben hobeto sentitu zeintezan. Pennaod zuen etxetik pasa zan betiko errekaduak eroatera, etxekoek bertan daborduko bizi ez zinala esan eutsien, gurasoen heriotzaz geroztik larregi edaten zenduala eta ez egozala prest zure zoroaldiak jasateko; etxekoek bere kanpoa emon deutsue, Jon, Sohütako loba baino ez jatzu geratu, harek gura dozun guztietan hartuko zaitu etxean. Zure oraingo apartamentura joan zanean lurrean topau zinduzan ohestalgietan etxunda, negarrez urtuta.
2009
‎Umeak heltzerakoan, etxekoek txizontzia ateratzen zuten atarira, hutsik zegoela. Lekukoen esanetan, horrek esan gura zuen etxean ez zegoela jenerorik emateko. Baina olgeta modura egiten zuten etxekoek, umeei adarra jotzeko.
‎Umearen ama ez zen bataiora joaten; egunetan ohean egoten zen. Aldi hartan ezin izaten zuen etxetik irten, harik eta garbikuntza erritua bete arte. Erritu hori, Ama Birjinak, Jesus eduki eta berrogei egunera, Jerusalemeko tenpluan egin zuen agerraldiaz loturik dago:
‎Dirutan, egurretan edo esku beharrean kobratzen zen laguntza hori etxerik etxe eskatzen zuten. Eta hain zuzen ere, metodo horrek ekarri zuen etxe erre ermandadeen gainbehera handia. Izan ere, askok edo gutxik egin, etxe bat erretzen zenean kaltetutako familiarentzako diru eske irteten ziren mutil koadrila batzuek gero euren poltsikorako hartzen zuten dirua.
‎Trugoia entzuten zenean, trugonadea zegoenean, Kandelario egunez bedeinkatutako kandela hartu, musu eman eta suetean piztu egiten zuen etxeko ugazabandreak. Berari zegokion inusturiaren aurkako erritua zuzentzea.
‎Jataberi dagokionez, lekukoek gogoan dutenaren arabera, gizonezkoa izaten zen gehienetan. Semerik zaharrenak hartu ohi zuen etxearen ardura, abizenari eustea ere, bertakoen esanean, garrantzizkoa zelako. Denborarekin, eta guraso zaharren galera fisikoari loturik, ugazaba edo etxejaun bihurtuko da.
‎Ondoondo igurdi mahai gainean, labea berotu eta kirten luzedun palaz sartu eta atera egiten zuten. San Lorentzotarako, esaterako, bazegoen dozena bat ogi egiten zuen etxerik.
‎Inoiz orrazia erreka bazterrean ahaztu zuen lamina batek, eta herriko andre batek hartu eta eroan ei zuen etxera. Lamina gauero agertzen ei zitzaion orraziaren eske.
‎Sagarrak, eta batez ere mahatsak, pisu apartekoa izan dute fruituetan. Garaigoikoa izan ei zen mahatsa Jatabera lehenengo ekarri zuen etxea, eta Frantziatik ekarri ei zuen. Baina horrezaz ostean izan dira ia mahatsa bakarrik lantzen izan duten aldea etxeak:
2018
‎Hirian, lehenengotaz, bakarrean hartu zuen etxea, baina epe laburrerako izan zen; behingoan ekarri zuelako beste gazte musulman bat. Horrela, esan zion, ordainerako eta etxe beharrak egiteko ere laguntasuna izango zuela eta errazago joango zela dena; hori uste zuela.
2021
‎Aitzurraren puntarekin bultzatu zuen fuerte eta zaunka egiten hasi zen. Ixabelek orduan pilota bat ekarri zuen etxe barrutik, eta ahalik eta urrutien botatzen hasi zitzaion bakean utz zezan, baina aldiro etortzen zen pilota zulo ertzean uztera, maitemindu begiradarekin. Uhala jarri zion eta terrazako barandara lotuta utzi zuen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia