Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2001
‎Sikhek erlijio talde berezia osatzen dute. XVI. gizaldian Nanak ek sortu zuen erlijio hori, islama eta hinduismoa elkartu nahian.
2006
‎Erregetza hartzeko eskatu zioten Cromwel garaitezinari. Cromwelek esan zuen erlijioak ez ziola uzten errege izaten, baina botereak bere esku hartuko zituela: Britainia Handiko" Lord Protector" izango zela, eta" gorentasun" izendatuko zuten, erregeekin egin ohi den bezala.
2009
‎hiri errealean ez ondasunen, ez emakumeen komunismorik dago; ordena sozialaren bizkarrezurra legeak izango dira (ez filosofo erregearen jakinduria absolutua); legeok, denek jainkozkotzat ukan dituzte (absolututzat), eta erlijioa ez da izango arrazoimenaren gehigarri bat, heriotza zigorraz zigortuko da ateismoa (Sokratesen patua ezagutu zuenak proposatzeko!). Platonek ezaguna zuen erlijioaren jatorriaren teoria, ateista?, alegia erlijioa jendearen kontrolerako amarru politiko hutsa zela, lege publikoak plazan zigortu ezin dituen ekintza ezkutukoak jainkoen beldurraren bidez kontzientziaren barruan erreprimitzeko (Polibiok jarraitzen duen interpretazio pragmatikoa, eta Liviok Erromaren hastapenei buruz berresten duena, Numari erreferituz: –herri ezjakin eta inozo bat kontrolatzeko bide egokiena jainkoenganako beldurrez betetzea da?, I, 19, 5).
‎Erromatarrek kondenatuak hiltzeko erabiltzen zuten exekuzio metodoa zen gurutzea, gertuagokoak egiten zitzaizkigun gillotina, urkamendi edo aulki elektrikoaren parekoa. Lagun hurkoarekiko maitasuna aldarrikatzen zuen erlijio baten sinbolo egokia al zen hori. Gehienetan gurutzean iltzatuta, zaurituta eta odoletan irudikatzen zen Jesus gainera.
2010
‎okerrena, zera, jatorrizkoaren eta kopiaren artean, jatorrizkoarekin geratuko nintzatekeela, komunismoa kristautasunaren kopia txar bat besterik ez baita. Marxek esan zuen erlijioa gizonaren opioa zela eta arrazoi zuen, baina marxismoa ere. Grouchorena salbu!, opio bihurtu da azkenean, zeren beste erlijio bat den.
‎okerrena, zera, jatorrizkoaren eta kopiaren artean, jatorrizkoarekin geratuko nintzatekeela, komunismoa kristautasunaren kopia txar bat besterik ez baita. Marxek esan zuen erlijioa gizonaren opioa zela eta arrazoi zuen, baina marxismoa ere —Grouchorena salbu! — opio bihurtu da azkenean, zeren beste erlijio bat den. Kristautasunak Eliza sortu zuen, eta komunismoak Partidua, Jainkoaren ezaugarri guztiak dituena:
2012
‎zuen herrialdeak gure probintziari? zuen erlijioaren izenean, gure fusilatuen ordain gisan?
‎Liburuetan, buruzagi espiritualtzat? definitzen dute, baina ez zuen elizarik sortu, ez zuen erlijiorik sortu, edo arau sortarik bizitzan zuzen portatzeko. Gizaki bakoitzaren kontzientziaren esnaketa, ernalketa sortu nahi izan zuen, Zen filosofiak dioen harira:
2016
‎Fidel Castrok, Habanan, 1961eko maiatzaren lehenean egin zuen hitzaldian15 esan zuen erlijioaren aurka ez zegoela, eta Erromako Inperioan katakonbetan eta jazarria jaio zen erlijioak, gero inperio, feudalismo, monarkia absolutu eta errepublika burgesekin akomeatzeko arazorik izan ez bazuen, demokrazia sozialistarekin konpontzeko ere ez zuela oztoporik izango. Castro noren aurka zegoen?
‎Ez arrazak, euskaldunok berezitasunen batzuk izan arren, arraza nahasketa bat, azken buruan?; ez erlijio katolikoak, klerikalismo deitoragarriaren tema zen hori, gerraondoan faxismoarekin bat egiteagatik galdua zuen erlijio katolikoak izen on guztia, euskal apaiz batzuen salbuespena salbuespen, eta sekularizazioa atarian zen?; ez iragan demokratiko idealizatuak, foruak indarrean zirenean, ez ginen hobeto eta askeago bizi euskaldunok?; aitzitik, ez jakin arren denok ikas dezakegun hizkuntzak, euskarak bereizten gintuen, eta euskal estatu euskalduna eraikitzeko nahiak definitzen.
2017
‎132 or. eta hur). Bere ikuspuntua babesteko, Easleak argudiatu zuen erlijioa defendatzea gai zentrala zela kartesianismoan, eta, haren bertsio ingelesean bereziki, ez zitzaiola hau ahaztu egundo: –Espiriturik ez, jainkorik ez; gotzainik ez, erregerik ez?
‎(ibid.). Hain zuzen, neurri handi batean emakumeen erresistentziari esker iraun zuen erlijio zaharrak. Harekin lotutako praktiken esanahia aldatu egin zen.
2022
‎Maskulinitate eredugarrien garrantzia ziur asko handitu egin da azken bi mendeetan, Mendebaldean patriarkatua legitimatzen zuen erlijioak gainbehera egin ahala. Kultura popular komertzialaren genero nagusietako batzuek maskulinitate eredugarriak dituzte ardatz:
‎–Nork eragin dizu barregura? –galdetu zuen erlijio irakasleak Akhineievengana hurbilduz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia