Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2000
‎" Nik ere sinetsi nahi nuke, Jauna, sinetsi nahi nuke..." Eta, bat batean, aita Bartolomeren iduria figuratu eta tartekatu, eta hark Urbiainen eman zituen misioneetako sermoi baten errana oroitu nuen: " Eliza katolikoa Kristorekin jaio zen; protestanta, aldiz, Lutherorekin, eta, beraz, Kristok fundatu zuen Eliza Katolikoa eta Lutherok protestanta. Eta, orain, erabaki zuek, fundatzailearen arabera, nork duen arrazoin...", korua Credo aren bertset hari lotu zitzaionean, hain zuzen ere, zeinak dioen:
2001
‎Printzesa dirudizu, esan zidan printzeak. Eta beirazko oinetakoen hotsak gitarra doinuaz jantzi zuen eliza. Amaren emozioa.
2003
‎Laster etorriko da belaunaldi berria, ez bakarrik sinesgarritasunik ez zuen eliza baina eliza oro arnegatuko duen belaunaldia: –Euskaltzaleen Jainkoa hil behar dugu!?
2005
‎Don Ferminek esan zuen entzunda zeukala berak hori guztia, don Juanek kontatu ziola behin edo behin, baina ez zuela ondo gogoratzen. Esan zuen elizako liburuetan egongo zela hori, aktetan. Esan zuen guzti guztia idazten zuela don Juanek elizako liburuetan, obsesioa zeukala don Juanek guztia idazteko.
‎Esan zuen asko estimatzen zuela berak Julian. Eta horrelaxe jartzen zuen elizako liburuan: " Asko estimatzen du don Isidrok Julian Maldas." Eta esplikatu zien ingelesei Julianen amaren lagun handia izan zela bera umetan.
‎Gero konpetizioaren deskripzio txiki bat ematen zuen elizako liburuak: zelan sartu zuten materiala elizara, zelan jarri zuten koruaren azpian...
‎Jartzen zuen elizako liburuan, hori guztia kontatu eta gero, goitik behera emozionatu zela don Isidro eta goitik behera aldatu zuela iritzia. Baietz esan zien ingelesei, baina baldintzak ere jarri zizkien.
2006
‎Neska errukarriak ez zuen eliza horretan ere betiko atsedena era lasaian igarotzerik lortu. 1798 urtean, frantsesek Erroma menperatu eta hirian sartu zirenean, soldadu batek hilobia ireki eta zilarrezko erretilu bat lapurtu zuen –burua jartzeko erabili zena– Vincenzo Camuccini margolaria han zen, eta koadro paregabea margotzeko gaia eskaini zion gertakizun horrek.
2007
‎ba nik badaukat lagun bat bertan ibilia dena? Urteen bueltan, berriro jaioterrian nengoela, bere amaren heriotzaren berri izan nuen eta hiletak izan behar zuen elizara gerturatu nintzen, baina ez nuen Irene ikusi, ezta beste aurpegi ezagunik ere.
2008
‎Berak, baina. Nazariok? ez ote zuen Eliza, etxea eta fabrika lotzen zituèn ideia, bizitzari buruzko ikuspegi sendo bat ematen ziona, ipartzat. Behin baino gehiagotan hitz egin zuen Mateo Sukunza ingeniariarekin hartaz, baita bere anaia Honoratorekin ere, zeina apaiz egin berria baitzen, biok ere mintzatzen zitzaizkion emakume on eta kementsu bat hartzearen komenientziaz, familiarekiko egitekoak eta egiteko erlijiosoak zintzo beteko zituena?, eta guztietan erakutsi zien biei adostasun zalantzarik gabekoa?
‎Markes jauna, beraz, simil botaniko bat erabiliz, onttoa zen, eta markesa anderea alga, edo hura zen alga eta hau onttoa, biak gizakiak, bai, baina bi espezietakoak balira bezala, alegia?; dena dela, elkarren aurka eta elkar azpiratzen ibili beharrean, markes jaunak, voltairezalea zèn neurrian, ez zuen Elizako hierarkia ontzat hartzen, baina, kontraesana badirudi ere, ontzat hartzen zuen emazteak eta bi alabek kalonje jaun bat, jauregira noiznahi etortzen zena, aita espiritualtzat hartu izana, sinetsia baitzegoen, bestalde, Espainiako gizartearen aldaketak pixkakakoa behar zuela eta ez bat batekoa, justiziaren eta ordenaren arteko hautua egitekotan ordena aukeratuko baitzuen, bere jarrera harek... eskandalu eragilea, agian, hobeto, bere eskutik sortutako iskanbilak eta kalapitak lotuagoak baitzeuden gizartearen aurkako kritika azaleko bati sakoneko bati baino?, markes jaun andereek halako harreman sinbiotiko bat landu zuten, baita espazio berri bat sortu ere, elkarrenganako begirunea eta gutxieneko konfiantza oinarri zituena, halako moldez, non, bakoitzak bere bizimodua egiten zuen arren, markesa anderea noiznahi biltzen zen bere lagun amabirjinazaleekin, eta markes jauna bere adiskide min batekin, kontsula bera, urte luzeetan Ameriketan ibilitako pentsalari askea?, beti aurkitzen baitzuten, haatik, tarteren bat beren maitasun sinbiotikoa azaltzeko?
‎Nazariok bazekien arestian bizi izandako esperientziaren berri, noiz eta mundu debekatuak, behin edo behin haragi ikararen atarian jarri zuenak –don Aquileo Cañizaresek aurkeztu zizkiòn emakumeak, gazteena batez ere, ederrak ziren, zinez–, tentatu baitzuen... paradisuko sagarra –sugarra– ezti koloreko. Berak, baina –Nazariok– ez ote zuen Eliza, etxea eta fabrika lotzen zituèn ideia, bizitzari buruzko ikuspegi sendo bat ematen ziona, ipartzat. Behin baino gehiagotan hitz egin zuen Mateo Sukunza ingeniariarekin hartaz, baita bere anaia Honoratorekin ere, zeina apaiz egin berria baitzen –biok ere mintzatzen zitzaizkion emakume on eta kementsu bat hartzearen komenientziaz, familiarekiko egitekoak eta egiteko erlijiosoak zintzo beteko zituena–, eta guztietan erakutsi zien biei adostasun zalantzarik gabekoa... eta orain zer, saldu egin behar ote zituen anaia eta laguna eta saldu bere kontzientzia, don Aquileok aurkeztutako bi dama mundukoi haiekin joanda, auskalo nora eta auskalo zertara, iparra galduta?
‎Markes jauna, beraz, simil botaniko bat erabiliz, onttoa zen, eta markesa anderea alga, edo hura zen alga eta hau onttoa –biak gizakiak, bai, baina bi espezietakoak balira bezala, alegia–; dena dela, elkarren aurka eta elkar azpiratzen ibili beharrean –markes jaunak, voltairezalea zèn neurrian, ez zuen Elizako hierarkia ontzat hartzen, baina, kontraesana badirudi ere, ontzat hartzen zuen emazteak eta bi alabek kalonje jaun bat, jauregira noiznahi etortzen zena, aita espiritualtzat hartu izana, sinetsia baitzegoen, bestalde, Espainiako gizartearen aldaketak pixkakakoa behar zuela eta ez bat batekoa, justiziaren eta ordenaren arteko hautua egitekotan ordena aukeratuko baitzuen, bere jarrera harek...
2009
‎Arrastoaren berotasuna imajinatzen zuen txurreroaren izter barrenetan behera, eta berari ere larritasuna jartzen zitzaion, ziztada moduko batzuk sabelpean. Askotan, eliz atzeko kantoira joaten zen Eulali izterrak elkarren kontra estutuz, ezin eutsita, eta Sekundinak behin baino gehiagotan harrapatu zuen eliz atzean gona goraino jasota, kokoriko. Baita zigortu ere sarri, txurreroaren kulpagatik!
‎aita Anizeto kalonjea; aita Anizetorena, baina, ez zen Reginaren kontua izan, harena ere izan baitzitekeen markesa anderearen jokabidea eredu zuen heinean, bere senarrarena baizik; Nazariok, izan ere, probintziako hiriburura ezkondu eta handik gutxira utzi zuen bibotea, aurrerantzean, kapela luzearekin batera, bere itxuraren bereizgarri izango zuena?, bere ametsak zituen, apaiz egindako bere anaiak ere, on Honoratok? gora egingo ez ote zuen Elizaren egituretan, gaur apaiz, bihar kalonje, etzi gotzain eta etzidamu auskalo, berak. Nazariok, bere negozioan gora egin zuen bezala; baina Honorato gazterik hil eta hantxe zapuztu zitzaion Nazariori anaiarekiko ametsa; baina eta Honoratok on Anizeto izan zuen, irakasle ez ezik konfesore ere?. Nire ikasle kuttuna zen Honorato?
‎Sorak ez zuen eliza erdian hitz egin nahi; abadeak sakristiara sartu zituen neba arrebak. Andreak oihalak tolesten jarraitu zuen kaliza garbitu ondoren.
‎Jesusek ez du ezein antolakuntzarekin inongo zerikusirik, Eliza guztiz arrotza zaio. San Paulok sortu zuen Eliza, Jesusen mezua traizionatu eta bizitzaren aurkako bere fanatismoak bultzatuta. Elizak oinarri oinarrian ukatzen du Jesusen doktrina.
‎Zerrenda osatzeko, bazen beste gizon bat, jauregian bizi ez zen arren, igande askotan etortzen zena, gonbidatu gisa: ...naren kontua izan, harena ere izan baitzitekeen markesa anderearen jokabidea eredu zuen heinean, bere senarrarena baizik; Nazariok, izan ere –probintziako hiriburura ezkondu eta handik gutxira utzi zuen bibotea, aurrerantzean, kapela luzearekin batera, bere itxuraren bereizgarri izango zuena–, bere ametsak zituen, apaiz egindako bere anaiak ere –on Honoratok– gora egingo ez ote zuen Elizaren egituretan, gaur apaiz, bihar kalonje, etzi gotzain eta etzidamu auskalo, berak –Nazariok– bere negozioan gora egin zuen bezala; baina Honorato gazterik hil eta hantxe zapuztu zitzaion Nazariori anaiarekiko ametsa; baina eta Honoratok on Anizeto izan zuen, irakasle ez ezik konfesore ere –" Nire ikasle kuttuna zen Honorato" esaten zuen aita Anizetok noiznahi–... ospa zitzala hiletak aita Anizeto kalonjeak; handik sortu zen Nazarioren eta on Anizetoren arteko adiskidetasuna, gero eta handiagoa egin zena, gero eta estuagoa –aita Anizeto ere monarkikoa zen, fedekidea eta irizkidea–, harik eta Nazariok etxera gonbidatu zuen arte, bere kontseilari aholkulari Mateo Sukunza ingeniaria hil eta handik gutxira.
2010
‎Nola gogoratzen dudan Teo eta Domingoren arteko eztabaida, bakoitzak bere argudioak botatzen zituela, eta nola sentitu nintzen Domingoren alde! Teofilo Mariak etengabe aipatzen zuen Eliza, eta Domingok ebanjelioa, harik eta honek etxetik alde egitea erabaki zuen arte.
‎Nola gogoratzen dudan Teo eta Domingoren arteko eztabaida, bakoitzak bere argudioak botatzen zituela, eta nola sentitu nintzen Domingoren alde! Teofilo Mariak etengabe aipatzen zuen Eliza, eta Domingok ebanjelioa... harik eta honek etxetik alde egitea erabaki zuen arte.
2011
‎40 urte inguru, ile zuri beltza, mehea eta azal argikoa zen, auto zaharra zuen, opel corsa bat, eta seminario batean pare bat urte egon arren, inongo elizak ez zion inolako botererik onartzen eta berak gauza bera egiten zuen elizekin. Batzuek ezkonduta zegoela zioten eta bi seme alabaren aita zela; beste batzuek, homosexuala zela eta horregatik alde egin zuela elizaren babesetik.
‎Ane oso eroso aurkitzen zen Frediren elizan eta Tomas berarekin eramatea lortzen zuen batzuetan, baina Tomasek nahiago zuen eliza klasikoa. Azkeneko errezoa egiten zutenean, gogor ixten zituen begiak Anek eta benetako fedearekin ahoskatzen zituen hitzak.
2012
‎Liburuetan, buruzagi espiritualtzat? definitzen dute, baina ez zuen elizarik sortu, ez zuen erlijiorik sortu, edo arau sortarik bizitzan zuzen portatzeko. Gizaki bakoitzaren kontzientziaren esnaketa, ernalketa sortu nahi izan zuen, Zen filosofiak dioen harira:
‎Txantreetako batek egin zuen eliza barneen jira diru eskean, eta txanpon handiek, bata bestearen ondoren, soinua ateratzen zuten zilarrezko erretiluan.
2013
‎Ihes egin zuten, erregeren soldaduak hurbilduta. Ez donapaleutarrik ez inguruko herrietakorik, hemengo inork ez zuen eliza heretikoaren suntsiketan parte hartu. Ezta heriotzetan ere.
‎Hiru aste lehenago, bi ikasle extremadurar salatuak zituen, portaera higuingarriagatik. Asturiar bat ere presondegirako bidean emana zuen, bi hilabete aitzin; duda agertua zuen Eliza Amaren artzainen saindutasunaz. Euria ari zuen eta kaparen azpian zeraman, busti ez zedin, Luis de Granadaren Guía de pecadores en ale bat, putetxean erosi berria.
‎Hala zen noski. Gizon tropa handi batek inguratzen zuen eliza ataria, besta baterako bezala jantzirik. Batzuek elkar salutatzen zuten erreberentzia handi eta gehiegizkoekin; bertze batzuk ozen ozenki solastatzen ari ziren talde tikitan banatuak.
‎Bingley jaunak Janerekiko zituen begiramenak zaintzeari lotuta egonda, Elizabethek ez zuen susmatu ere egiten Bingleyren lagunaren begietan bera sortzen ari zen lilura. Hasieran Darcy jaunak doi doi onartu zuen Eliza polita izan zitekeela. Dantzaldian ez zion inolako miresmenik sortu, eta berriz ikustea suertatu zitzaionean akatsak bilatzeko baino ez zion so egin.
‎–Zein itxura txarra zuen Eliza andereñoak gaur, Darcy jauna, hots egin zion?; zelan aldatu den negutik hona! Ez dut inoiz halakorik ikusi.
2014
‎Jesus ez baitzen kristaua, judua baino. Eliza kristaua Pauloren asmazioa da, Jesusek ez zuen Elizaren batean inoiz pentsatu ere egin160 Aitzitik, legearen erlijioaren aurka, eta fariseuen aurka, bihotzaren erlijioa predikatu zuen; beraz, pertsonala, ez instituzionala. Apezgoaren eta apezen erlijioaren zuzeneko aurkaria izan da.
‎L, univers serait ainsi consommé en un seul être organisé? 2520 Alegia, etorkizunean utopiaren osoguneaz amesten dena, iragan mitifikatu baten nostalgia baizik ez da. Guztia, Seminarioan eraspen bero beroz maitatzen ikasi zuen Eliz Amaren forma sekulartuan2521, bere Aita Santu, eliteko jakintsuen Kardinalen Kolegio, eliz ministrarien jainkozko arraza eta aurpegi gabeko fededun deboto otzanen jendeoste infinitua.
2015
‎Felisberto eta Julio Ramon. Amona Bittorik antxintxika alde egin zuen elizatik, zer gerta ere.
‎Esan daiteke, harrigarriro, denek izan zutela etsai berbera, Erromako, baina oso jarrera desberdinak hartu zituztela Eliza Katolikoaren boterearen aurrean: Morok bizia eman zuen Elizaren alde eta gaur egun santua da haren legeetan; Luterok, aldiz, errotik gaitzetsi eta erabateko haustura bat abiatu zuen, arrakasta handia erdietsi zuena; Erasmo bide erdian geratu zen edo, nahiago bada, erdibidean: ausarki salatu zuen Eliza, baina inoiz ez zen muturrera iritsi, beti saiatu zen moderazioari eusten eta, azken finean, epeltzat jo zuten guztiek; Machiavellik, aldiz, ez zuen bere patua hautatu, gogoz kontra izan baitzen baztertua, borroka politikoen ondorioz, eta erabateko bazterketaren estalpetik zinismoaren gailurtzat jo izan den liburua idatzi zuen, beste guztien kezka erlijioso eta etikoak erabat ignoratzen dituen lana.
‎Morok bizia eman zuen Elizaren alde eta gaur egun santua da haren legeetan; Luterok, aldiz, errotik gaitzetsi eta erabateko haustura bat abiatu zuen, arrakasta handia erdietsi zuena; Erasmo bide erdian geratu zen edo, nahiago bada, erdibidean: ausarki salatu zuen Eliza, baina inoiz ez zen muturrera iritsi, beti saiatu zen moderazioari eusten eta, azken finean, epeltzat jo zuten guztiek; Machiavellik, aldiz, ez zuen bere patua hautatu, gogoz kontra izan baitzen baztertua, borroka politikoen ondorioz, eta erabateko bazterketaren estalpetik zinismoaren gailurtzat jo izan den liburua idatzi zuen, beste guztien kezka erlijioso eta etikoak erabat ignoratzen dit...
‎Haatik, ez zen dena urduritasun kontua. Hotza egiten zuen eliza barruan, nahiz eta ekaina izan. Iluntasunak, harri sendoak eta eraikuntzaren altuerak berak zerikusia izango zuten horretan.
2017
‎19 Pobreziaren politizazioak, diru ekonomiaren goraldiarekin batera, aldaketa erabakigarria eragin zuen Elizak behartsuekin izandako jarreran. XIII. mendera bitartean, Elizak pobrezia santutasun egoeratzat goresten zuen, eta limosna banatzen, landatarrek, aberatsekiko bekaizkeriarik gabe, euren egoera onar zezaten ahaleginduz.
‎Midelforten esanetan, liburu horretan Elizak XVIII. mendera arte izan zuen posizio bera ageri da. Magia ekintzak posible ziren ustea kondenatu zuen Elizak, heresia manikeotzat hartzen baitzuen jainkoaren botereak sorgin eta deabruei esleitzea. Are gehiago, magia egiten zutenak zigortzeari zuzen zeritzon, gaiztakeria babesten zutelako eta deabruarekin elkartzen zirelako horrela (Midelfort 1975:
‎23 1210erako, heriotza zigorra kentzeko eskaera, akats? heretikotzat jo zuen Elizak, valdotarrei eta kataroei leporatuta. Elizaren aurkariak abolizionistak zirelako ustea hain zen indartsua, ezen Elizaren meneko bihurtu nahi zuten heretikoak derrigortuta baitzeuden honako hau baieztatzera:
‎John Geoghan apaizaren aurkako epai kanonikoen eta haren mugimenduen berri ematen zuten dokumentuak eskatu zizkion Boston Globe egunkariak elizari, eta epaiketa bat ere jarri zuten martxan horretarako. Epaileak behartu egin zuen eliza dokumentu haiek publiko egitera, eta informazio hari esker baieztatu ahal izan zuten kazetariek elizaren inplikazioa. Paper horietan ikusi zen nola estaltzen zituzten sexu eskandaluak, eta nola mugitzen zituzten elizbarrutiz elizbarruti apaiz pederastak.
‎–Institutuko fundatzaileak 60 pertsona inguruz abusatu zuen. Eta haren aurkako laugarren esku hartzea zuen elizak ordukoa, aurreko kasu guztietan beti topatu baitzuen bidea kondenarik ez jasotzeko. (?) Ikaragarria da biktima bat entzutea, bi biktima entzutea, hamar biktima entzutea, hamabost biktima entzutea?
‎Eztabaida zabalago horren barnean kokatzen du Vidalek sexu abusuen inguruko eztabaida. . Edo Vatikanoko bigarren kontzilioak proposatzen zuen eliza zirkularra dugu, zeinean denok garen anai arrebak eta non apaizak jendearen zerbitzariak diren, edo, bestela, eredu zaharreko eliza piramidal bat daukagu, zeinean batzuek agindu eta besteek tropa osatzen duten. Eta tropak obeditu egiten du?.
‎Oso lagun gure etxean. Elizak lagundu beharrean, esanez, hik dituan pultsio horiek ez dituk normalak, sanoak, lagunduko diagu psikologikoki eta abar hori zuzentzen?, hori esan behar zuen elizak nor izan balitz, ba ez, hartu, eta zegoen lekutik bidali egin zuten, hor konpon han. Eta han beste horrenbeste.
2019
‎utrakista: fededunei eukaristia beti sub utraque specie (bi espezieetan, ogia eta ardoa) ematea eskatzen zuen eliza kristau erreformatuaren jarraitzailea.
‎Txefek ez zuen, ez, une hartan, Jainkoagan sinesten; hark, baina, ezin ahaztu zuen Elizaren inguruan jasotako edukazio estu itogarria, berak ahoskatzen zituèn hitzen poro guztietatik ateratzen zitzaiona, eta bere mendekotasun hartatik ihardetsi zion:
2021
‎Dotore egin zuen elizara bidea, desio basati harekin beteta. Zeren –jakin behar zenuke– amak batzuetan, kontuz ibiltzeko oharrak errepikatuz, uzten zion trajea janzten; adibidez, igandeetan elizako joan etorria egiteko, betiere ez bazegoen euri arriskurik, edo hautsik, edo trajea honda zezakeen bestelakorik, botoiak estalita eta babesak albainduta; baldin eta eguzkiak trajearen koloreentzat gogorregi jotzen bazuen, eskuan eguzkitako bat zuela, itzala egiteko.
2022
‎Elizaren atarira iritsi zirenean, bart arratseko euri ziliportek zikintzen zuten ate nagusia. Mattinek ongi ezagutzen zuen elizako sarrerak arreta handia eman zion Fideli. Askotariko irudiak zeuden harrian zizelkatuta.
‎Mutil koxkor batek utzi zuen eliza, korrika. Azken hiru eskailerak salto batean kendu zituen.
2023
‎Zubiaren beste aldean bazen Land Rover bat zain. Sartu zuten zerraldoa bertan eta eraman zuen elizaraino. Meza ondotik, kutxa berriz Land Roverrean sartu, zubiraino eraman, han bizkarrean kargatu, zubia igaro, Hargindegi familiakoen hileta autoan sartu eta eraman zuten hilerrira.
‎Britainia Handian, aldiz, garai berean, ezkontza barruko harreman heterosexual monogamoak ziren sexu kontaktu onargarri bakarrak. India ez bezala, non erlijio, sekta eta sineskizun ugari baitzeuden, estatu konfesionala zen Britainia Handia garai hartan, eta hango gobernuak lotura estua zuen Eliza anglikanoarekin; monogamia heterosexuala kode moral kristauaren parte zen, eta ez, pertsona zuri batzuek sobera pentsatu gabe uste duten bezala," berezko kode moral" bat. India kontrolpean izan zuten berrehun urteetan, beren mendekoak" zibilizatzen" ahalegindu ziren britainiarrak, horretarako beren arau sozial eta kulturalak inposatuz, baita sexuarekin loturikoak ere.131 Britainiar kolonoek telebista programa bat sortu izan balute sexuaren inguruan zituzten sineskizun eta arauetan oinarrituta, Punishing Sex in the City izenburua jarri izango zioten.
‎Estatu Batuetara iritsi nintzelarik, Nashvillera (Tennessee) joan nintzen zuzenean. Han, Hegoaldeko unibertsitate baptista batean sartu nintzen (garai hartan, oraindik ere lotura estua zuen Elizarekin, eta ohikoa zen ez baptistei infernuko tormentuak opa izatea); nire senarrak aukeratu zuen, berak inskribatu ninduen, eta neuk ordaindu nuen, ikasle maileguen bitartez. Behin gradua amaituta, senarrari baimena eskatu nion Zuzenbide Eskolara joateko; eskaera aurkeztua nuen jada, eta beka partzial bat ere lortua nuen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia