2008
|
|
Horren aurrean, 2004 urtean zehar autonomia erkidegoetako Auzitegi Nagusiek erabaki horren inguruan egindako ulermena ez zen aurrekoarekin bat etorriko, ulertuz 1870eko Tratatua ezin zela modu isolatu batean kontuan hartu, gai beraren inguruan ondoren onartutako eta indarrean jarraitzen
|
zuen
beste hitzarmen sorta bat alde batera utzita. Batez ere, auzitegi horien ikuspuntutik, azken hitzarmen horien edukiak arauketaren erabateko iraulketa suposatzen zuenean3 Horrela, alde batetik, Bisatuen Desagerrarazte Akordioak, 1961eko abenduaren 18ko Nota Elkartrukean jasotakoak (BOE, 150 zk., 1982ko ekainaren 24koa, 17333 or.), bere 3 artikuluan jasotzen zuenez, «la supresión de visado?
|
2011
|
|
Zaitegik nahiz formulazioan edo maneretan hanka sartu zuen, funtsean, ez
|
zuen
beste munduko gauzarik eskatu: Euskaltzaindiak bere lanak euskaraz argitaratzea, inguruko beste edozein akademiak bezala, baina, esan liteke, historiaren talaiatik ikusirik, bere hilobia berak zulatu zuela Euskaltzaindiaren bigarren aldiko lehen Euskera aldizkariaz argitaratutako aipamen labur bezain erresumingarri horrekin.
|
|
Hori bera gertatu zen euskaldun jendearekin euskal identitatea ideologizatu behar izan zenean. Botere borroketan eta bereizte gatazketan su eta gar zebilen eusko abertzale burges eta kaletarrak euskal baserritarra erabili
|
zuen
beste erabilgarricastizo bat balitz bezala: «Hau gara gu, geurez:
|
2013
|
|
Gero eta nabarmenagoa zen Eusko Ekintzan San Andreseko Manifestua ordezkatu eta ezkerreko alderdi bihurtzeko gogoa. Berekin ekarri
|
zuen
beste esparru batzuk alboratzea 1931n abertzaleen batasunerako mugimendu liberal zabal bat sortzeak. Gabezia horiei erantzuteko ezintasunen aurrean, ezkerreko alderdi abertzale baten beharra nagusitu zen.
|
|
Era berean, borroka armatuaren eta masa borrokaren arteko harreman dialektikoa defendatzen
|
zuen
beste bi jaiduren bateraezintasun argudioen aurrean.
|
2014
|
|
14 Euskarak euskal nazionalismoaren eta batez ere Sabino Aranaren bilakaeran izan zuen garrantzia aztertu
|
zuen
besteak beste Kintanak (2007).
|
2020
|
|
Esate baterako, Durangoko oihalgileen gremioarentzat emakumezko irule askok egiten zuten lan, haien etxetik, verlagssystem delakoaren markoan82 Bilbon emakumezko ehuleen presentzia ere egiaztatzen da, nagusi baten aginduetara aritzen zirenak, seguru aski hark emandako lehengai eta tresnei esker83 Bizkaiko 1511ko su kontaketan pobreak ziren eta alokairuan bizi ziren zenbait emakume ehule erregistratu ziren Portugalete, Durango, Elorrio eta Bilbon84 Orobat, jostunek, beren errealitate prekarioa zela-eta, gehienek etxean lan egiten zutela ematen du. Ugaoko Mari Ibañez Burdariakoa," muger pobre" gisa erregistratu zen85, eta Gernikan Mari Lopez eta beste jostun bat zeuden, azken hori Martin Abad Mendatakoa apaizarekin bizi zena86 Ehungintzarekin harremana
|
zuen
beste ofizio bat" lumalariena" zen. Bilboko 1499ko ordenantza batek inguruko elizateetako bizilagunak zirela ematen du aditzera, hirira hurreratzen zirenak lihozko ehunak erostera, gero lumekin bete, eta kuxinak, burkoak edo koltxak egiteko87.
|
2021
|
|
KE deritzon familia osoa aztertu zen, hiru belaunaldi hain zuzen ere, 31 pertsona, eta horietatik 16k erakusten zituzten aipatutako sintomak. Familia horrez gain, gaitz bera
|
zuen
beste haur bat aurkitu zuten, eta haien DNAren konparaziozko azterketa egitean arazoa zazpigarren kromosoman, FOXP2 genean, zegoela ikusi zuten. Horrela konturatu ziren FOXP2 genean mutazioa zutela eta, era berean, gene horretan mutazioa izateak hizkuntza arazoak eragiten zituela (Lalueza, 2005; Mithen, 2011; Pastor, 2015).
|
2023
|
|
1767an, Maximas para la guerra idazlana argitaratu zen Tolosan, Pedro Robertek inprimatua. Robertek ez bide
|
zuen
beste aztarnarik utzi Tolosan eta, hamarkada baino gehiago geroago, Francisco Lalama agertzen da. Lalama zegamarra zen, familiaz jatorri bizkaitarrekoa, eta bazuen lantegi bat Tolosan 1782 baino lehen.
|