2007
|
|
Libertés pour tous. Défense des intérêts agricoles115 Izan ere, errepublikazaleen Le> Réveil> Basquek jouait la carte de la modération pour rassurrer le conservatisme et les sentiments religieux de lélectorat116 Are gehiago, J. Diaz Nocik azaltzen duenaren arabera, Berdolyk ez
|
zuen
bere burua gorritzat hartzen (horrek erlijioaren eta jabetza pribatuaren aurkakoa esan nahi badu117), bakarrik errepublikazaletzat.
|
|
Julio Urkijo karlista; Arturo Campion, Cosme Elgezabal, L. Urabayen, Louis Eleizalde, Claudio Armendariz, J. Cunchillos, X. Gortazar, H. Eguren euskal nazionalistak. Era berean, Broussainek euskal nazionalistatzat hartu
|
zuen
bere burua; Xarritton, P.: Piarres> Broussain... aipatu liburua, 91 or.
|
2008
|
|
Oteizak jo eta ke ekiten zion Bitoriano Gandiagari pastoralak idatz zitzan. Bitorianok ez
|
zuen
bere burua horretarako prest ikusten, baina, hala eta guztiz, zerbait egin Oteizaren behin eta berrizko jotze horretatik libre geratzeko, eta Txakolinaren> Ospatzea ko solte idatziriko zenbait olerki antzerki laburrera moldatzea erabaki zuen: " Estos últimos años he andado un poco como huyendo de ti.
|
|
Ezagutu ahal izan dudan lehenengoa J. Elizalde. Zerbitzari, ri zor zaio. 1933ko agerraldian honela aurkeztu
|
zuen
bere burua: Eskual Egutegia.> 1933.> Oihal> Magazina.
|
|
Eta zentzu horretan, jendeak berrerabilia izateko bazen, tradizioa ezin aurkez zitekeen dokumentu fosil bat bezala, estatiko, baizik eman nahi zitzaion bizitza berrirako egokitu behar zen. Tovarrek eta Mitxelenak esan bezala, Azkuek jasotzen zuen herri ondarearen jarraitzaile eta interpretetzat
|
zuen
bere burua. Eta herri ondare horren oinordeko gisa, ez zion uko egiten jasotako tradizioaren berrelaborazioan parte hartzeari, hurrengo belaunaldiek hobeturik jaso zezaten.
|
|
Testuinguru horretan ez da harritzekoa zezenketa, zarzuela edo flamenkoaren inguruan zebiltzan torero, aktore, libretista, musiko, artista eta kazetariek bihurtzea garaiko pertsonaia ospetsuenak, kaleko edozeinek, herritar apaletatik burges eta aristokratetaraino, espainiar kultura eta izatearen aurpegi gisa aipatuko zituenak388 Iruditeria horrek (ez 98ko idazleek), inkarnatu zuen Errestaurazioko espainiartasun ideia publikoa, ez agian osoki ofiziala (propioki ez baitzuen estatuak bultzatzen), baina bai ofiziosoa eta estatuak hein handiz bere egiten zuena. Azken finean XIX. mendeko espainiar estatuak sarritan aurkeztu
|
zuen
bere burua imajinario horri zegokion estiloz, adibidez nazioarteko erakusketetan bere pabilioiaiak arkitektura neomudejarrez eraikitzean389.
|
|
Azkue zorrotza bazen ere ez
|
zuen
bere burua hutsezintzat. Cejador jesuitari adierazi zionez, honek neska gazte batzuekin afera bat izan ei zuelarik:
|
|
Azkuek maiz agertu
|
zuen
bere burua korporazio erlijiosoetan kokatzeko joera. 1894an, esate baterako, jesuita izateko asmotan ibili zen.
|
2009
|
|
Argi ta garbi, Academia ori guk eztogu ezautzen geutartzat?, adierazi zuen Euskaltzaindia sortu berritan. Azkuek abertzaletzat
|
zuen
bere burua?. Soy en el fondo lo que me hizo Arana Goiri: nacionalista?, idatzi zuen 1906an?, baina ez zen EAJko kide.
|
2013
|
|
Aitzineko kapituluetan ikusi dugu bake egoera horren gainetik Elizaren aldeko mezuekin jarraitu zuela Eskualduna astekariak, ororen buru gatazka guztiz ezabatu gabe, baina argi dena da batasunarengan polemika harengan baino atxikimendu handiagoa zuela. Horrela ere ageri da zein frantses ikusten
|
zuen
bere burua. Batasun horretaz mintzo da Jean Jacques Becker.
|
|
Gertakari nagusi gisa aurkeztua izanik, Eskualduna k ere gertakari handi gisa aipatu zuen, edozein frantsesek egin zuen gisan. Baina astekari horrek giristino gisa ere sentitu
|
zuen
bere burua erasotua Reims-en gertatuarekin, eta argudio sendo gisa erabili zuen alemanen kontra jotzeko. Ondoko hilabete eta urteetan ere Reims-eko katedralaz mintzatu ziren, behin baino gehiagotan.
|
|
Berriz ere ageri da bere burua ez zuela kanoikadak bete betean jasaten zituzten soldaduen artean kokatzen. «Sei, zazpi kilometretan» kokatu
|
zuen
bere burua. Zehazki non zegoen ez bazuen argitu ere, garai hartan Alsazia aldean zegoela aipatu zuen beste artikulu batzuetan.
|
|
Hau ere, Frantziaz lehen pertsonan mintzatzea zen. Bere burua frantses gisa aurkeztearekin batera, Frantziarena zena berea zela idatziz, are gehiago baieztatzen
|
zuen
bere burua frantses ikusten zuela. Eta Jean Saint Pierre ez zen hori egin zuen bakarra.
|
|
Eskualduna ko idazleek beren burua frantses ikusten zutela behin eta berriz erakustera eman eta gero, ondoko urrats logikoa da Frantziarekin bat egiten zutela. Zerbitzari k guztiz Frantziaren parte eta gerla logikan kokatu
|
zuen
bere burua, alemanen kontrako gudu horretan. Beti pluraleko lehen pertsona erabiliz, Alemaniari hartu zizkion lurren doblea berriz hartu arte Frantziak ez zuela amore emanen idatzi zuen:
|
|
Soldadu honek ez
|
zuen
bere burua zauritu, ez. Baina zauritua izatea gerla lekutik urruntzeko aukera gisa ikusten zuen, eta horregatik pozik zegoen.
|
2016
|
|
Baina, ikusi dugu komunikazio horretan zentzu handia zebilela, diskurtso sutsua eta sakona zebilela oinarrian. Apezaren tokia hor zegoen, askotan ez beti, baina bera hala zen eta gizarte horretan kokatzen
|
zuen
bere burua. Hemen aipatuko ditugun bi antzerkiak jostakinagoak dira, gizarte aldaketek ekartzen zituzten behar eta eskari berriak erakusten zituen.
|
|
211 E. G. Craig, Eszenografoa, ingelesa, aktore gisa aurkezten
|
zuen
bere burua eta 1913an aktore eskola sortzen du Florence hirian. Eszenografia birmoldatzen du Berlinen eta Moskun.
|
|
Ondoren, André Antoinek, Zolaren naturalismoa jarraituz, taularatzaileen ofizioa sortu zuen, ikerketa, teatro modernoa. Copeauk horren ondorengotzat
|
zuen
bere burua. «Antzerki burgesa» deitutako antzerki mota honek surrealismoaren garaia ekarri zuen izen handi askorekin antzerki munduan, Alfred Jarry, Jean Paul Sartre, Antonin Artaud ezagunenak aipatzeko.
|
2021
|
|
Bigarren hautuarekin, Mitxelenarengandik bereizi
|
zuen
bere burua. Mitxelenak obra literarioen kanon bildu baten aukera egin zuelarik, harek egin ahala zabala egin zuen.
|
|
Ekialdean holako adibideak aurkitzen dira: Argobeko lurra oro eman nituen Mansferren leinu erdiari (Duvoisin); Kaathen semeen odoleko gainerakoei eman zituzten oraino Manaseren leinu erditik Aner eta bere hiripeak (Duvoisin); Moisek erran zuen oraino Israelgo semeen bilku guziari (Duvoisin); Amak erran zuen bertzeri eta arribatu zen herri hori jaun baliarenganaino (Webster); Erretore horrek erran
|
zuen
bere buruari (M. Elizanburu); Orduan Jesusek erran zuen bere dizipuluei (Etxenike); Eta erresponditu zuten Jesusi (Etxenike). Esan dezagun, zernahi gisaz, holako egiturak ekialdeko tradizioko idazle batzuen artean ageri direla, eta eredu" arruntarekin" erkatuz aise gutxiago ikusiko ditugula.
|
|
Han berean xoratu ez baitziren! Beharrik da euskalduna kaso onekoa (Barbier); Ezagutu zuenean hurbildua zela jadanik bere azken orenera, eramanarazi
|
zuen
bere burua elizarat, hartu zituen elizakoak eta, handik beretik, haren arima saindua joan zen hirurogei eta hamabi urtez maitatu eta zerbitzatu zuen Jainko Jaunarengana (Joanategi); Ohartzen bazara zure sakelan, sast edo sist, sartzera doakizula esku arrotz bat, ez zara luzaz egoiten zure baitan gogoeta: " Zer ote da hau?" Ez; baina krak berehala zuk ere zure eskua hara berera (Hiriart Urruti); Azken xehetasunendako, igandean, hemen berean, hamaiketan, elkar ikusiko diagu (Larzabal); Lehenik, gaurko elizkizunen ondotik, plazan eginen da beste bat, hor berean, herri guziari eskainiko zaio edatekoa urririk (Larzabal); Etxahunek atzeman zuen aterbe herri horretan berean (Lafitte); Eurek uste dute ez dagoela inon ez justiziarik ez beste gauza onik hementxe bertan baino (J.
|
|
37.5.4b Esan ekin eginiko esaldiak benetakotasunik eza eman dezake aditzera: Esateagatik esan du hori, ez benetan; Esateagatik esan dut zuritu
|
zuen
bere burua Clarak, irribarre eginez (Biguri). Ezezka emanda, berriz, esanaren benetakotasuna azpimarratzen da:
|
|
finituxe, egintxe, lotsatuxe... Euskararen batasuna egintxe zela pentsatu izan dugu; Lotsatuxe nengoen semearen irudia lohituko ote nion; Atea zabalduxe utzi zuen; Egun horretan akituxe utzi
|
zuen
bere burua eta abar. Horiek ‘ia egina’, ‘pixka bat lotsatua’, ‘pixka bat zabaldua’ eta ‘ia akitua’ esan nahi dute.
|
2023
|
|
Haatik, 1530 urte arte erregearen bi semeek enperadorearen presondegietan jarraitu zuten. Ondorioz, erregeak ezin
|
zuen
bere burua gatazka irekian kokatu Elizarekiko, eta arrebak Erreformaren aldeko predikazioen baimentzea eskatu zue larik, ez zion onartu.
|
|
For tunak xahutu zituen kristautasunaren agintean izateko, kristau munduaren batasuna egiteko. Bakezale gisa ikusten
|
zuen
bere burua, baina gerlaz gerla joan zen. Horretarako, Ameriketako urrea erabili zuen.
|