Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎hezkuntza politikak ez zuen etorkizunik hezkuntza egitura eraiki ezean, eta legeak, nahia adierazteaz gain, ez zuen nahi hori gauzatzeko modurik izango, baldin eta gauzatze hori ziurtatuko zuen Estatuak kontrolatuko zituen administrazio tresnak sortu eta eraikitzen ez baziren. Oro har, Estatuak nazioa antolatzeko zuen beharrari erantzungo ziola esan daiteke, azkeneko txokora iritsiko zen administrazio egitura ahalguztidun eta omnipresentearen bitartez, horixe baitzen nazioaren ideia memoria kolektiboan txertatzeko nahitaezko baldin
‎Egia da, Moyano legean klase zuzendarien formazioari buruzko ardura klase herrikoienari buruzkoa baino indartsuagoa dela antzeman daitekeela aipatutako ikasketen antolaketa hierarkiko horrek nahiko garbi utziko luke hori, baina, oro har, Europako beste herrialde askotan Estatu Nazioa eraikitze prozesuaren barruan detekta zitekeen eskemari erantzuten ziola esan daiteke. Gizartearen modernotze prozesuaren aurrean zeuden (nahiz erritmoak berdinak ez izan) eta gizarte tradizionalaren kultur heterogeneitatea oztopotzat hartu zen prozesu horretarako, kultur homogeneitatearena baitzen prozesuak ezartzen zuen behar nagusienetariko bat, eta estatu nazioaren markoak eskainiko zuen homogeneizatzerako testuinguru aproposa. Ez dugu uste, eta hemen bat egiten dugu Gellner ekin Kedourie k dioenaren aurka, nazionalismoak nazionalismo espainiarrak kasu honetan (edota Estatuaren nazionalismoak, nahi izanez gero) homogeneitate hori inposatzen zuenik.
‎Ez dugu uste, eta hemen bat egiten dugu Gellner ekin Kedourie k dioenaren aurka, nazionalismoak nazionalismo espainiarrak kasu honetan (edota Estatuaren nazionalismoak, nahi izanez gero) homogeneitate hori inposatzen zuenik. Aldiz, gure iritziz, homogeneitearena gizarte berri hori eraikitzeko nahiak zekarren edo sortzen zuen beharra zen; baina homogeneitate horrek nazionalismo moduan azalduz bukatu zuen, nazioarena baitzen modernotze prozesuan behar zuen Estatu motaren Estatu Nazioa zutabe ideologiko legitimatzaile nagusia. Zentzu horretan, zentralizatu eta uniformea zen hezkuntza sistema nazionalak funtsezko zeregina bete zuen, erabat monolitikoa zen hezkuntza sistemak ahalbideratu baitzituen gizarte modernoaren eraikitze baldintzak.
2002
‎Material honetako geruza metaketak sarritan azaleratzen dira gure mendietakogailurretan eta hegietan, eta, gainera, maiz puskatuta edo pitzadurekin. Horrek askoerrazten zuen behar ziren harkoskoak eta harlauzak erauztea, ganbera txukunak etahandiak eraikitzeko (erraldoiak izatera heldu gabe, noski), edo harlauzak nahikoondo antolatuta dituzten tumuluak metatzeko (Praalata, Igartza Mendebaldea, etab.). Euskal Herriko trikuharri ikusgarrienak (Biasteri inguruko Chabola de laHechicera, San Martin, El Sotillo, La Hechicera, Layaza...; Arabako Mendebaldeko La Mina; Kuartangoko San Sebastian, Gurpide Hegoa; Ziraukiko Txarrakadia... edo harlauza zulatudun hilerriak. Artaxonako Portillo de Eneriz eta La Mina deFarangortea, eta Bianako Longar?) bertako litologian hareharriak nagusi direnlurraldeetan egin dira, eta horretan zerikusi handia izan dezake berak eskaintzenduen harri formatuak (handiak eta bigunak landu nahi izanez gero) eta azaleramenduen ezaugarriek.
2009
‎foruak desagertu osteko etsipena, abertzaletasunaren susperraldia, industriaren garapena, euskaltzaletasuna, katolikotasuna... Futbolak pizten zuen ikusmina eta grina berehala zabaldu zen, harik eta ohikoakziren herri kirolak baztertu arte. Hainbat historialariren aburuz (Castañon, 1993: 42), masa ikuskizunen inguruan jazo zen aldaketa hura euskal nazionalismoarenbaitan gertatzen ari ziren mudantzen isla izan zen; abertzaletasunakmodernitatearen ildotik abiatzeko zuen beharraren erakusle, alegia.
‎Alegia, bestetxanponekiko balioa galduko zuela (debaluatu egingo zela, zegokion baino kanbiotasa altuagoan finkatua zelako); apustu itzela egin ere, liberak mailegutan hartu (liberatan zorpetu) eta Ingalaterrako bankuari kanbio tasa ofizialean saltzeari ekinbaitzion Sorosek; liberaren kotizazioa eta Ingalaterrako bankuaren dibisa erreserbak seko presionatzeraino, noski. Azkenean, milaka milioi irabazi zituen Sorosek, Ingalaterrako Bankuak amore eman behar izan baitzuen merkatuaren presiopean, liberaren kanbio tasa askatuz eta debaluazioa onartuz; ez zuen behar beste dibisa, liberaren kanbio tasa finko hari eusteko. Une batetik bestera, Sorosen zorrek (liberatan), askoz gutxiago balio zuten berak Ingalaterrako bankutik eskuratu berrizituen dibisek baino.
2010
‎Lan astuna, baldintza txar etagogorrak eskaintzen zituena eta irabaziak irauteko ozta ozta besterik ematen ezzuena. Egun osoa lanean eta gauak txabola single batzuetan igarotzea besterik iaeskaintzeko ez zuen beharra. Hutsaren hurrengoa, baina aukera hoberik ezean, nahieta nahi ez, hartu beharreko bidea.
‎Frantziako atzerriratzea, errefuxiatu gehienen ustean, ez zen egonaldi bat bainogehiago, ez zuen behar behintzat. Hegoaldeko giroa hobetuz gero etxera joanaurrekoa, diktadurak bere horretan jarraitzekotan, berriz, beste norabait joan bezperetako egonaldia.
2011
‎Baina, bitartekotza sinbolikoa falta zitzaion. Amaren eta anaiaren irudiari lotua jarraitu zuen Salvadorrek eta ez zuen behar besteko autonomiarik lortu. Adierazleak eta adieraziak (esanahiak), errepresentazioak eta afektuak bereizten dituzten zeinuen sarean ez zen sartu Salvador eta bere afektua irudimenezko harremanetan harrapatua gelditu zen, hutsune sinbolikoaren bertigoa eraman ezinez (8.5 taula).
2013
‎Halaber, beste neurri batean, proiektuak marrazteko erabiltzen zen paper begetala eta pintura, olioa eta material zeramikoak (adreilua eta teilak) ere falta izan ziren. Izatez, energia (argindarra) eta ikatz gabeziak ez zuen behar beste materialen fabrikazioa ahalbidetu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia