2006
|
|
Noski, ez zuenarraposturik espero, eta ez zidan denborarik eman erantzuteko. Dena dela, ziurnengoen ez
|
zuela
ulertuko. Agian, gaur egun hobeto ulertzen du, abertzale batzuekAralarren kontra egiten dituzten gauzak ikusita.
|
|
Idatzita egoteak (kasu honetan harrian zizelatuta daude hitzak, baina idatzita azken batean) ere bere esanahia dauka, kultura orokorturik ez zegoen garai batean oso esanguratsua baita nork bere epitafioa izatea (kultura, soziala edo behintzat, zibilizatua?, erromatar kulturaren eragina aro, barbaroan?). Hala ere, esan dugu Momorenak akatsa duela eta, agian, artisauak (harginak) ez
|
zuela
ulertuko idazten ari zena; Alvarorenak, aldiz, kalitate handiagoko hizkiak dituela dirudi (Azkarate eta García Camino, 1996), nahiz eta bere kontserbazio egoera ez izan oso ona, adierazten duena eskulangilearen kualifikazioa altuagoa zela. Duten desberdintasun nabariena, harrizko euskarriaren izaeraz gain (esan dugunez, bata hilarrian dago idatzita eta bestea hilobi sarkofagoaren estalkian bertan), Alvarorenak bere kondizioa agertzea da, hots, apezpikua edo gotzaina dela esaten digu, eta Momo nor zen ez dakigu (ez dugu inongo daturik).
|
2011
|
|
–Maisuen? euskara garbia irakurriz esperientzia egin du, halaber, edo ez
|
zuela
ulertzen; edo inoiz ez zegoela seguru, zuzen ulertu ote zuen; edo ulertzen bazuen, erdarari eskerrak ulertzen zuela...» (Azurmendi, 2007a: 103); eta bestalde, Mitxelenak Gaizka Barandiaranen eta Orixeren obrei egindako kritikak irakurtzean, zein Txillardegi, Villasante eta Irigoienen argumentuen berri edukitzean, euskara mordoiloaren bidea hartu zuen.
|
2013
|
|
Hortaz, Eibarren gerran txikitutako eskolen berreraikuntzaz aparte, gerraosteko hezkuntza arkitekturaren garapen nagusia iniziatiba pribatuaren esku egon zen, batez ere Bigarren Hezkuntzaren formazioa. Estatuak, garapen ekonomikoak biztanleen trebakuntzarekin erlazioa
|
zuela
ulertu ez zuen arte, 50eko hamarkadaren bukaera arte, ez zuen hezkuntzarekiko jarrera aldatu eta, hortaz, hezkuntza bermatu eta ziurtatzeko eskolak eraikitzeko planak martxan jarri211 Ordutik aurrera beste herrietan egiten ari ziren eskola antolakuntzak kontuan hartu eta hezkuntza arkitektura berritu zen, Eibarren kasuan beranduago Alvaro Libanok 1967an egin zuen Lan Unibertsitatea, egun Euskal H... 68).
|
|
Urte bat geroago, 1938ko urtarrilaren 30ean, aipatutako Servicio Nacional de Regiones Devastadas sortu zen, eta urte bereko martxoaren 29ko dekretuan Gobernazio Ministerioak gerran kaltetutako ondasunek jarraitu beharreko norma prebentiboak hartu zituen82 Horien arabera, ordutik aurrera Estatuaren esku geratzen ziren berreraikuntza lanak, eta, hortaz, udalak hasitako berreraikuntza bertan behera geratu zen. Egoera horren aurrean Eibarko alkatea, José Gonzalez Orbea, Gobernazio Ministeriora joan zen, Burgosera, eta bertan dekretua modu murriztailean ez
|
zuela
ulertu behar azaldu zioten. Horregatik bueltatzean, maiatzean, Eibarrerako urbanizazio plan berria egiteko lehiaketa antolatzeko baimena eskatu zion Gobernazio Ministerioari83.
|