Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2004
‎–Bizien mundura? , esan nion nik, zer esan nahi zuen ulertzen ez nuelarik.
‎–Bizien mundura? , esan nion nik, esan nahi zuena ulertzen ez nuelarik.
2005
‎–O, bai, Ander –zer esan nahi zuen ulertu ez nuen keinua egin zuen eskuarekin zirkulu bat osatuz, eta atxiki arin bi eman zizkion bere zigarroari– Txikitan elkarrekin jolasten genuen denok, auzuneko neska mutil guztiok. Eta nola dabil gure Ander?
2006
‎–Ba horixe duk ulertzen ez dudana. Hi behintzat ikastolara joan hintzen.
2012
‎Espero dut ulertzea ez nagoela 3.000 lagun errugabeen heriotza ospatzen.
2013
‎Hortaz, Eibarren gerran txikitutako eskolen berreraikuntzaz aparte, gerraosteko hezkuntza arkitekturaren garapen nagusia iniziatiba pribatuaren esku egon zen, batez ere Bigarren Hezkuntzaren formazioa. Estatuak, garapen ekonomikoak biztanleen trebakuntzarekin erlazioa zuela ulertu ez zuen arte, 50eko hamarkadaren bukaera arte, ez zuen hezkuntzarekiko jarrera aldatu eta, hortaz, hezkuntza bermatu eta ziurtatzeko eskolak eraikitzeko planak martxan jarri211 Ordutik aurrera beste herrietan egiten ari ziren eskola antolakuntzak kontuan hartu eta hezkuntza arkitektura berritu zen, Eibarren kasuan beranduago Alvaro Libanok 1967an egin zuen Lan Unibertsitatea, egun Euskal H... 68).
2014
‎Haurrean ene auzoa ikusi nuelarik gauerdiko mezan legionario erromatarra antzezten, egiazko jantzi eskasez galtzoinetan ezarri zuten" dendariek", eskapatu zitzaidan irri bera konboka lezake. Apezak, hasi aitzin, abertitu gintuen, alta, ez zela irri egin behar, sen teatral aski handia zuen ulertzeko ez zela pasarazteko aise izanen eta fede handia zela agerian zenaren ukatzeko.
2015
‎Nahiz eta Trinik, hori entzutean, ezpainak zimurtu eta burua batetik bestera eragin zuen billete faltsu batez ordaindu nahi izaten ziotenean jartzen zuen aurpegia ipiniz. Ikusi nahi ez duena baino itsu handiagorik ez dago, erantzun zion Trinik azkenean eta Jotak, horrekin zer esan nahi zuen ulertu ez bazuen ere, paper mutur batean kopiatu zuen esaldia, beste baterako gogoan hartu ahal izateko.
‎Bestalde," Gaixoa ni" bestaren bururatzeko ekitaldian euskaraz mintzatzen hastean entzun xistualdiari buruz Asironek deklaratu du: " Garai honetarako Iruñeak berezko bi hizkuntza dituela ulertzen ez duen pertsona lekuz kanpo dago".
2016
‎Honekin «Beharia» sinatzaileak zer erran nahi zuen ulertzen ez da erraza. Segur aski, elkarrizketak nahiko luzeak zirela eta giro alaia eskaini nahi zela.
2017
‎Baina kontua da, hain zuzen ere, izatez gizakiarenak direla. Ezin ditut ulertu ez bada Bestea erdigune duen tresna antolamendu batera igortzen didatela, ez bada antolamendu oso baten parte direla nik ere transzenditzen dudan helburu baterantz transzenditzen dena. Bestea makina batekin konpara daiteke, hain zuzen, makinari jada suposatzen zaiolako, gizakiaren tresna den heinean, transzendentzia transzenditu baten tankera, irundegi bateko ehungailuak eurek sortzen dituzten oihalen baitan ulertzen diren bezala.
‎Bistan denez, galtzeko askoz gehiago du ulertzen ez den rap kantuak ulertzen ez den rock kantuak baino. Bertsolaritzan bezala, hitza elementu zentrala da rapean.
2018
‎AMA. (Kasu handirik egiten ari ez zaiola agerian utziko du; izan ere, ispilu txiki batean bere burua begiratzen duen bitartean hitz egiten hasiko da, azken finean, makillajea eta orrazkera behar bezala dituela begiratzeaz arduratuagoa baitago, bere semearekin hitz egiteaz baino.) Bai, bai. Hobe duzu ulertzen ez dituzun fisikako ariketa horiek irakasleari galdetzea, bai.
2021
‎Berdin nerabezaroarekin: etapa oso delikatua eta gogorra da, erreferentetzat genituen gurasoekiko harremana aldatzen da, lagunekikoak, emozioak kontrolez kanpo ditugu... eta helduontzat arazoak beste batzuk dira, lanari lotuta eta abar, baina ulertu behar dugu gazteak sentitu daitezkeela baztertuta, sentitu dezaketela inork ez dituela ulertzen ez kontuan hartzen, eta gainera norberarentzat norberaren arazoa inportantea dela beti.
2022
‎Bitxiak zarete, aipatu dizuet lehenago ere, eta orain esaten ari naiz, beste behin, edo. Ezin duzue ulertzen ez duzuen zerbait onartu, eta zentzua ematen diozue, asmatu egin behar baduzue ere. Ulertzen duzuen zerbait, aldiz, konplexutasunez azaltzen duzue, zareten bezain ñimiñoak ez sentitzeko.
2023
‎• Alde batetik, etorkinen aldetik, euskaraz ulertzen ez duten zenbaitek ez dute begi onez ikusten euren aurrean daudenean euskaldunek euskaraz hitz egitea. Eraso modura bizi dute ulertzen ez duten pertsonen aurrean euskaldunek euskaraz hitz egitea. Elkarrizketatik kanpo sentitzen dira, baztertuak, deseroso.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia