Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2005
‎Hala dirudi, testuan ez baita agertzen, idatzi zuenean ez baitzekien, heriotzako data ez tokia. Aitarekiko begirunea aitortzen zuen semeak eta tituluetatik aparte egin zituen lanen arloak ondo finkaturik utzi zituen epitafio luze honetan. Bere fede eta sinismenaren aitormena ere agerian utzi nahi izan zuen.
‎devoted to comparative philology. Hizkuntzalaritzan egin zituen lanak laburbiltzeko konparatibista gisa ikusi zuen bere burua. Lexikologia, gramatika (bereziki aditza) eta fonología izan ziren dialektologia ikerketetan erabili zituen oinarriak.
‎Esana da, aurreko lerroetan, zeintzuk diren Bonapartek idatzi zituen lanen eskuizkribuak eta bestek itzulitakoenak. Halaber, non gordetzen diren, paperetan eta mikrofilmetan.
2019
‎Horren harira, P. Lafitteri adierazi zion bere ikuspegia: " Je me tarde que l’on flanque Franco à la porte, et que les études euskariennes reprennent en Espagne". 38 Gure Herrian argitaratu zituen lanak Mundu Gerra hasi arte, eta ondoren baita Aintzina aldizkarian ere.39 Gerra zibilak euskal ikasketei eragindako kaltea honela deskribatzen zuen: " Les études basques ne battent que d’une aile, mais cela vaut mieux que la léthargie". 40 Parisen" Société Paléo Méditerranéenne" delakoa sortu zuen G. Dumézil ekin, euskararen harreman genetikoak ikertzeko asmoarekin.41 Horrek ere ez zuen aurrera egin, baina 1939ko martxoan J. Gorostiaga Parisko linguistika elkarte ospetsuko kide izendatua izateko aurkeztu zuen (RIEV 1936; Société de Linguistique de Paris; cf. Bilbao 1947).
‎Azken finean, ikuspegi katoliko batetik, hizkuntzen monogenesian sinesten zuen. K. Bouda linguistak oso gogor kritikatu zituen euskararen jatorriaz 1948ko biltzarrean aurkeztu edota Eusko Jakintzan argitaratu zituen lanak (Lafitte 1952a; Monier 1992: 488; Charritton 2003a; Altonaga 2006; Hernández Mata 2007; Bidegain 2013).
‎C. C. Uhlenbeck-en gutunak J. Urquijori,, & Peter Bakker unibertsitate irakasleak konfirmatutako datuak(; cf. Bakker 2008; Bakker & Hinrichs 2008). aurkezpena berriz ere F. Krutwigek idatzi zuen, J. Gorostiaga eta N. Oleagarekin sinatuta. Frantziskotarraren goi mailako formazioa nabarmentzeaz gain, esku artean zituen lanak aipatu zituen, eta gauzatu gabeko beste proiektu bat: " Euskaraz iratzirik hiztegi bat argitaratzeko du.
2021
‎1837an abiatu zen Etiopiarantz bere anaia Arnaudekin batera68, eta hamabi urte egin zituen bertan. Niloren sorburua topatzea zen espedizioaren helburu nagu67 Lagunarekiko distantzia batzuk ere markatu zituen lan horretan: " Estos ‘prolegonmenos’, es así como los llama, D’Abbadie los escribe en un lenguaje llano y bello, ‘con el gran afecto’ que siente por el vascuence, pero conservando, dice, su ‘sangre fria’ Y adivinamos que quiere protegerse de las tan usuales exageraciones de su colaborador." (Zabalo, 2004:
‎Gerraurreko Euzko Pizkundearen zikloari eskainiriko atalean ikusi ahal izan dira bertso eskolaren ideiaren lehen zantzu batzuk. Aitzolek 1930ean eta Lauaxetak 1931n Euzkadin argitaratutako testuetan bertsolari gazteak trebatu beharra aipatzen zen, eta Pierre Lafittek Koblakarien legea liburuxka argitaratu zuen 1935ean, bertsolaritzaren teknikaz hainbat azalpen ematen zituen lana. Lehen ikastolen sorreraren ondotik etorri zen hori, 1910eko hamarraldian hasi eta 1930eko hamarraldiaren lehen erdira arte zabaldu baitzen euskara hutsezko eskola sarea.
‎224 Honela zerrendatzen du Kaltzakortak lehen urte haietako produkzioa: " Garai honetan Euskera n argitara zituen lan miragarriak hauexek dira: ‘Aportaciones al diccionario vasco’ (1956), ‘Cartas de Mariano Mendigacha a Don Resurrección María de Azkue, escritas en roncalés y castellano’ (1957), ‘Del epistolario de Azkue’ (1957), ‘Berbak eta izkuntza’, (1959), Aita Mokoroarekin batera ‘Sermones manuscritos antiguos, Fr. Francisco Tristán de Huandurraga (1822), Fr. Juan de Ajuria (1800) (1806) ’ (1956), eta batez ere gerora argiago agertuko zuen ikerlari sen handia eta begi zorrotza erakusten duen artikulu bikain bat:
‎Bertsoaren eskolaratzeko ideiaren hazia eta hazi hori landatzeko lurra euskararen eskolaratzetik etorriko dira, eta, horrenbestez, bertsogintza irakastearen ideiaren lehen arrastoak Euzko Pizkundean topatu dira, hain justu ikastolak lehen pausoak ematen hasi zirenean. Aitzolek eta Lauaxetak bertso eskolaren ideiari gerturatzen zaion aipamenen bat egin zuten Euzkadi egunkarian, eta Pierre Laffitek bertsogintzaren hainbat barne mekanismo esplikatzen zituen lan bat atondu zuen, Gure Herria aldizkariak" Koblakarien legea" izenburuarekin gehigarri gisa argitaratu zuena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia