2008
|
|
Erasoaldiak izan
|
zituen
bere irakaspenak ere: Euskal Armada trebatu zuen, nahiz eta oso salneurri garestian egin (Aberasturi 1978:
|
2009
|
|
Ordura arte ez zen horrelakorik ezagutzen. III. mendearen erdialdera Erromako Elizak 1.500 behartsu baino gehiago
|
zituen
bere kargu. IV. mendean ospitaleak eta bestelako harrera egoitzak sortu ziren pobre eta gaixoentzat2 Juliano enperadoreak («apostata» delakoak, alegia) aipatzen du kristautasunari bere arrakasta handia hortik zetorkiola, batez ere behartsuak zaintzen eta hildakoei lur ematen agertzen zuen arduratik3.
|
|
Urteak aurrera joan ahala, parrokia bakoitzak bere sostengurako gisa ezberdinetako laguntzak jasotzen
|
zituen
bere kristau edo eliztarrengandik: estola eskubideak, limosnak, donazioak, herentziak, fundazioak?
|
2010
|
|
2003 urtean abiatu
|
zituen
bere lanak Hedabideak, Gizartea eta Hezkuntza1 izeneko ikerketa taldeak. Disziplina anitzekoa da lan-taldea, eta bere baitara bildu ditu Euskal Herriko Unibertsitateko sailetako zenbait irakasle.
|
2013
|
|
Bikietako batek talde esperimentalarena egiten zuen eta besteak, berriz, kontrol taldearena. Gessellek ume eta nerabeek zenbait alorretan (harreman sozialak, mugimendua, mintzaira, eta abar) izandako jokabide tipikoen deskribapen konkretuak egiten
|
zituen
bere lanetan eta horietan oinarriturik garapen maila zehazteko eskala ugari sortu dira (Palacios, 1990).
|
|
11). Talde horrek Saioak aldizkarian bildu
|
zituen
bere oinarri ideologikoak eta proposamen estrategikoak. 1972an argitaratutako 3 Saioak aldizkarian borroka armatuaren kontrako jarrera adierazi zuen:
|
2014
|
|
Alde immaterialago bati dagokionez, VIII. X. mendeen artean kristautasunaren txertoak euskaldun pentsamendua erasokor bihurtu zuela erakusten digu. Hainbat euskaldun karitate eta solidaritate eginkizunetan munduan zehar barreiatu
|
zituen
berean kolonizatzaileen proiektuetan partaide bilakatu baitzituen.
|
|
404). Finean, Aranaren arrazismoaren funtsa espainiarrekiko desberdintzea bilatzea zen, eta horiekiko planteatzen
|
zituen
bere erasoak, ez atzerritar guztiekiko. Horregatik, Conversiren (1997:
|
|
1975etik aurrera, Franco diktadorea hil ondoko urteetan, erakundetze prozesu azkar samarra gertatu zen Hego Euskal Herrian. Eta, ezinbestean, prozesu hark gizarteko eremu guztietan eragin zituen aldaketak; besteak beste, gizarte eragile askok berriro finkatu behar izan
|
zituen
bere diskurtsoa eta joko eremua.
|
2017
|
|
1 EAB onartu, dagoen dagoenean. Aukera honek hor
|
zituen
bere eragozpenak. Izan ere, EABk ez zuen izan, ezelan bere, helburu liturgiko hori.
|
2019
|
|
Gauza bera egin daiteke editoreek beste poema batzuetarako aipatzen dituzten iturriekin ere (Cancionero musical de palacio eta Cancionero sevillano de Toledo, adibidez).? Lazarragak gaztelaniazko literaturatik jaso
|
zituen
bere iturri nagusiak A19 poemarako. Interesgarria litzateke aztertzea ea jardunbide hori garaiko euskal nobleen artean ohikoa ote zen.
|
|
Rodriguezek (2010) hiru adarretan sailkatzen du Laboaren kantagintza eta, bere aburuz, jendarte tradizionalaren, modernoaren eta postmodernoaren ezaugarriak modu natural batean txertatu eta elkartu
|
zituen
bere ibilbide artistikoan. Hala, bada, hiruko horren arabera sailkatzen ditu:
|
|
Orain arte Laboaren baitako askotariko munduez hitz egin dugu, baina ikusi dugu haren musikagintza aztertu duten gehienek aniztasun hori hiru lerro nagusitan sailkatzen dutela (Albisu, 2012 eta 2015; Aurtenetxe, 2011; Otaegi, 2016; Rodriguez, 2010). Artistak berak ere hiru bide bereizten
|
zituen
bere sorkuntzan:
|
|
Azken horretan elkartu zitzaion Roy Hart ikasle gisa, famatua egingo zena bere antzezlan bokalekoengatik, baina psikologian ere aditua zena. Laboak ere haurren psikiatra gisa lanean aritu zeneko soinu eta jarrerak baliatu
|
zituen
bere kantagintzan (Rodriguez, 2010: 20), zentzu horretan, Wolfsohn, Hart eta bere artean zubiak irudikatu genitzakeelarik:
|
2022
|
|
kultura, biografiak, geografia, gizartea, historia, natura eta zientzia. Azken horren barruan dago Matematika12 atala, ikerketa abiatzerakoan, 45 sarrera
|
zituen
bere baitan, eta horietatik 11ren edukiak Mondragon Unibertsitateko ikasleek apailatutakoak ziren: azalera, batuketa, biderketa, edukiera, erromatar zenbakera, kubo (geometria), pentagono (geometria), simetria, zatiketa (matematika), zatiki (matematika), eta Z. K. H. Hamaika horietatik guk hiru sarrera hautatu ditugu baliozkotzea egiteko:
|