Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
‎Egoera horrek, edo adierazten zuen borondateak behintzat, izugarrizko garrantzia izan zuen: hezkuntza politikak ez zuen etorkizunik hezkuntza egitura eraiki ezean, eta legeak, nahia adierazteaz gain, ez zuen nahi hori gauzatzeko modurik izango, baldin eta gauzatze hori ziurtatuko zuen Estatuak kontrolatuko zituen administrazio tresnak sortu eta eraikitzen ez baziren. Oro har, Estatuak nazioa antolatzeko zuen beharrari erantzungo ziola esan daiteke, azkeneko txokora iritsiko zen administrazio egitura ahalguztidun eta omnipresentearen bitartez, horixe baitzen nazioaren ideia memoria kolektiboan txertatzeko nahitaezko baldin
‎Burgos-ek markatu zituen administrazio antolakuntza formalaren lehenengo ardatzak; eta aipatu ditugun hauek, bera. Fomento, ministerioko buru zenean hartutako erabakiak dira.
2003
‎Kondenatuak produktu horiek banatzen zituen Administrazioari haien osaeraren eta fabrikazioaren berri eman gabe.
2006
‎Bilbo Bankuaren gizarte egoitza baino ez da, eta bere urteko zergak ordaindu behar ditu, bertan egiten dira urteroko Biltzar Orokorrak eta administrazio biltzarren bat. 2005eko abenduaren 31n hamabost kide zituen administrazio kontseiluak. Hiru baino ez dira Euskal Herrian bizi edota jaioak:
‎Eskubide horiek irailaren 16ko 1088/ 05 Errege Dekretuak indargabetu zituen, Manceñidok adierazi zuenez. Dekretu horrek “indargabetu egin zituen administrazio publikoak emaileen elkarteekin izan behar duen tutoretzari buruzko artikulu guztiak”, eta, beraz, “inoren lurrean geratu gara” gehitu zuen. Federazioaren lehentasuna lege berri bat lortzea da, “gizarteak dohaintza emaile gisa aitortuko gaituena”, eta “odol emateen arloko eskubideak eta betebeharrak berrezarriko dituena”, aldarrikatu zuen Manceñidok, eta adierazi zuen, gainera, Odol Emaileen Nazioarteko Federazioak gauza bera egin zuela Europako Kontseiluan, “hurrengo zuzentarauak emailearen estatutua osasun eta gizarte arazotzat har dezan” eskatu baitzuen.
2008
‎Horren bitartez, Administrazioak tributuaren zenbatekoari buruzko behin betiko adierazpen aldaezina ematen zuen. Egintza hori gauzatzeko, egiaztapen fasean lorturiko datuak hartu behar zituen Administrazioak kontuan eta, horren ondorioz, behin behineko likidazioa baiezta edo alda zezakeen.
‎Konpromiso irmo eta iraunkorrak ezartzea du helburu, lankidetza politika iraunkorrak lortzeko. Itun orokor horrek beste itun autonomiko eta lokal batzuk sortu zituen administrazio publiko guztiek garapenerako lankidetza hobetzeko konpromisoa har zezaten. Orain arte, pobreziaren aurkako itun autonomikoak sinatu dira Errioxan, Kantabrian, Balearretan eta Nafarroan.
2012
‎Jaurlaritzarena bost puntu txikiagoa da. Espainiako Bankuak atzo kaleratu zituen administrazio publikoen zorrari buruzko iazko datuak, webgunean (www.bde.es). Datuen arabera, Nafarroako Gobernuaren zor publikoa ia %18 hazi zen iaz hirugarren hiruhilekotik laugarrenera; Eusko Jaurlaritzarena, berriz, %3, 38 Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako enpresa publikoen zorra 601 milioi eurokoa zen urte amaieran, eta Nafarroakoena 74 milioi eurokoa.
‎Horrez gain, eskaera egiterakoan, helmugako erakunde edo pertsonaren baten gonbidapena aurkeztu behar zuten. Kubatik kanpo 11 hilabete baino gehiago pasatzen zuten herritarrak emigrantetzat hartzen zituen administrazioak, eta Kuban utzitako ondarearen gaineko eskumena galtzen zuten. Azken urteotan, behin eta berriz azaldu izan du Castroren gobernuak migrazio arauak berritzeko asmoa.
2014
‎1997ko azaroan inauguratu zituzten Belateko tunelak, lanak hasi eta lau urtera. Orotara, 11.000 milioi pezeta eman zituen administrazioak Belateko tunelak eraikitzeko; hasieran aurreikusitakoa baino dezente gehiago. Ordutik, dozenaka konponketa egin behar izan ditu Sustapen Departamentuak, itogin, luizi eta istripuen eraginez.
‎Saretekek egindako bidea ia hutsetik hasi zenez, ia itsu itsuan egindako apustua izan zen bai baliabide ekonomikoak jarri behar zituen administrazioarentzat, baita egitura horretan sartu ziren pertsona eta erakundeentzat ere. Sareteken ibilbidea aztertzea eta neurtzea beharrezkoa zen, eta horretan jardun du Eusko Jaurlaritzak azken boladan.
2015
‎Hutsik segitzen du lur eremu horrek gaur egun, museoa ez baitzen inoiz eraiki. Kontu Ganberak 2012an argitaratutako txosten baten arabera, 6,5 milioi euro galdu zituen administrazioak, museoarekin lotutako lanen eta kalte ordainen ondorioz.
‎1987ko otsailaren 23an EAJ eta PSOEk sinatu zuten koalizio itunak lan harremanen gaia espresuki salbuetsi zuen gobernu akordiotik; laster ikusiko ziren ondorenak: irailean Espainiako Gorteek funtzionarioen ordezkaritzari buruzko legea onartu zutenean, Legebiltzarrak haren aurka Konstituzio Auzitegira jo zuen arren, Jaurlaritzak lege espainola aplikatzea erabaki zuen eta hauteskunde sindikalak behartu zituen administrazio autonomoan, hauteskundeok arautegi propioarekin berriki eginak zirela aintzat hartu gabe.155 ELAk susmo txarrenak hartu zizkion" atzerapauso historikotzat" juzgatu zuen Jaurlaritzaren erabakiari: " EAJ PSOE gobernua lan harremanen eredu estatal, zentralizatu eta bakarra finkatzeko ahaleginean ari da, euskal errealitate sindikalaren, orain arteko lorpenen eta ditugun aukeren aurka". 156 Protesta gisa, Erkidegoko hautes batzordean egoteari uko egin zion euskal sindikatuak.
‎Eskumenen ikuspegitik, sinatutako akordioa auzitegien mehatxupean onartu zuten euskal erakundeek: itunak Kontzertuaren ahalmen araugilea mugatzen zuen, ez zien ahalmenik ematen euskal erakundeei beren interesak Europar Batasunaren aurrean defendatzeko, eta ez zuen aurrera begira" bake fiskala" bermatzen, akordioak lotzen ez zituen administrazioak bazeudelako eta estatuko administrazioak berak ere auzitara jotzeko aukera ez zuelako baztertzen. ELAk bezala, EH eta LABek ere kritikatu egin zuten" itun fiskala"; hala ere, LABi gogorregia iruditu zitzaion ELAk Jaurlaritzari egindako kritika.
2016
‎Baina baldintza hori betetzea ezinezkoa zen, gehien gehienek baita herrietako jauntxoek ere lengua vulgar vascongada deitzen zitzaion zera hori baino ez zutelako hitz egiten; ez herri gutxitan agintariak euskal elebakarrak ziren, erdaraz zekien inor ez baitzegoen. Horietako asko inhabilitatu egin zituen administrazio zentralak Zaldibiako alkatea, adibidez, kargutik kendu zuten 1742an, espainolez ez zekielako, eta gatazka sozialak izaten zirenean arazo larria sortzen zen. Bitxia da ikustea matxinada garaietan euskarazko dokumentuak nola ugaltzen diren batzar nagusietan eta udaletan.
‎297.000 euro. Horrez gainera, beste 300.000 euro banatu zituen administrazioak tokiko entitateen artean, udalerriek euskara sustatzeko kanpainak eta egitasmoak gara zitzaten; eta 150.000 euro, ikus entzunezkoen ekoizpenerako. –Euskararen egoera benetan hobetuko duen diru sailik ez dugu ikusten.
‎Arrebaren printzesa mozorroaren diademarekin elkarri lepoa estutzera jolasten zuten anai bikiak. James Joyce n Ulises euskaratuaren orriekin besaurreak eta izterrondoak zauritzen zituen administrazioko funtzionarioa.
2017
‎Elkarrekin zuzenbidea ikasi ginuen. Nola ez zen aski adimentsu erretorika ikasteko kasik huts egin zituen administrazioko leihaketa guziak. Gelditzen zitzakion Frantziako Bankuarena eta poliziako komisarioarena.
‎Administrazio bidetik irmoak diren egintzen aurka, berrikuspen errekurtso berezia aurkez dakioke egintza horiek eman zituen administrazio organoari, ebazteko eskumena ere hark izango baitu, baldintza hauetakoren bat betetzen bada:
2018
‎urtean, berriz, Elikadura arloko Segurtasunari buruzko Legeak jarraibide batzuk ezarri zituen administrazioak gainbegiratu zitzan eskoletako menuak autonomia erkidegoen esku dago eskumen hori, eta baita dietista eta nutrizionista profesionalek ere.
2019
‎Gertakari ekonomikoz josita egon zen agintaldi guztia. Krisi ekonomikoaren garaia izan zen, Rajoyren Gobernuak ere murrizketa handiak egin zituen administrazioan, eta Fagor kasua ere bizi izan genuen".
2020
‎Baina Arizmendiarrietaren ekarpena ez zen enpresa eredua eraldatzera mugatu, askoz harago joan zen. Arizmendiarrietak etorkizuneko ikuspegi bat zuen, komunitate autoeratu bat eraikitzea zuen amets, eta horretarako komunitatearen beharrak asetzera bideratutako egitura kooperatiboak sustatu zituen administrazio publikoa oso ahula zen garai historiko batean. Horren adibide dira, besteak beste, Mondragon Unibertsitatea, Eroski, Laboral Kutxa edo Lagun Aro.
2021
‎Iaz, 225 milioi euroko faktura eragin zuen izurriak, eta kopuru horretatik 45 milioi (%20) lan kostuetara bideratu behar izan zituen administrazioak. Batik bat, behin behineko langileak kontratatzeko (23,4 milioi) eta gaixo jarritako langileen ordezkapenak egiteko (4,7 milioi) erabili zuen diru hori.
2022
‎Berriz ere hurbildu zaie birusa: iazko udazkenetik oilo guztiak barnean atxikitzera behartu nahi zituen administrazioak, geroztik etxaldean plantatu den Pettan Prebendek dioenez: " ELBren sostenguarekin erabaki genuen kanpoan uztea, guretzat zentzugabekoa baita kabalen barnean atxikitzea.
2023
‎Hasieran, gastu eta sarreren sailkapen organikoa besterik ez zen egiten (alegia, gastuok egin zein sarrerok lortu eta kudeatzen zituen administrazio organoaren araberako sailkapena). Horrez gain, gaur egun, sailkapen ekonomikoa eta funtzionala egiten dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia