Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2005
‎Dietan jartzen garenean elikagai jakin batzuen aurrean tentazio ia gaindiezin hori zergatik sentitzen dugun ulertzeko, jateko kontuek karga sinboliko eta emozional handia dutela, karbohidrato, proteina eta horrelakoez gainera beste zerbait ere badutela, hartu behar dugu kontuan.
2013
‎70etik Katuen %80k belarraren eragin bortitzak sentitzen ditu ‘Scientific American’ zientzia argitalpenaren berri eman du. Adituak, ordea, ez dira ados jarri katu batzuk katazarraren belar deiturikoarekiko grina zergatik sentitzen duten azaltzeko, eta beste batzuk beren xarmaz axolagabe agertzen dira. «Felido guztiek ez diote landare honi erantzuten, eta arrazoiak ez daude argi, ez baitira erabakigarriak ez arraza ez sexua ez katuaren ilajearen kolorea».
2014
‎Baina zergatik da hain konplexua gurasoen eta seme alaben arteko on line harremana? Artikulu honek galdera horri erantzun nahi dio, eta, aldi berean, azaltzen du zergatik sentitzen duten adingabeek gizarte sareetatik kanpo egotea, marjinazio eta baztertze arriskua dela, eta gehien erabiltzen dituzten gizarte sareei buruzko estatistikak ematen dituztela.
2015
‎Iritsi da haurtxoa, zergatik sentitzen dute guraso batzuek desplazatuta?
2016
‎Horrek azalduko luke zergatik sentitzen garen aseta luzaroago eta zergatik behar izaten den denbora gehiago berriz gosea sumatzeko.
2021
‎Zergatik beldur dira pertsona batzuk leku txikietan sartuta geratzeko? Edo zergatik sentitzen dute izua espazio handien aurrean. Klaustrofobia, agorafobia, araknofobia… Giza beldurren zerrenda luzea dago, eta atzizki bera dute:
2022
‎poza haiekin jolastean edo haurtzaindegitik jasotzean, tristura agurretan edo beretzat garrantzitsua den zerbait galtzen edo hausten dutenean, haserrea jostailuak kentzen dizkietenean… Une horiek ozenki hitz egiteko aprobetxatzea, nola sentitzen diren beren emozioak garatzeko abiapuntu garrantzitsua dela konturatzea, gainerako emozioak ez direla konturatzea. Bestalde, txiki txikitatik, haurraren arreta bere inguruan dituen pertsonen aurpegien keinuetara bideratu daiteke (anai arrebak, aita/ ama, lagunak, lehengusuak, parkeko haurrak…), pertsona horiek nola senti daitezkeen ozenki azaldu, eta elkarrekin hausnartu zergatik senti daitezkeen horrela. 4 Bere emozioak bere buruarekiko eta besteekiko errespetuz adierazten irakastea Bestea eta geure burua errespetatuz komunikatzeko dugun gaitasuna da asertibitatea.
2023
‎Mundu mailan, gizonen% 10ek dute erditu ondoko arazoen prebalentzia. Iritsi da umea, zergatik sentitzen dira guraso batzuk baztertuta. Amatasun eta aitatasun bajak, buru osasunari nola eragiten dioten Amatasun baimenak (16 aste 1989az geroztik) lagundu egiten du haurdunalditik eta erditzetik errekuperatzen, bularra ematen eta amaren eta semearen arteko lotura sustatzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia