2011
|
|
Ba al da munduan halako adibide ezagunik, lehen edo orain? (dakigularik) inoiz esistitu ez denik eta orain ere (dakigularik) inon esistitzen ez denik
|
zergatik
hartu behar dugu" normal" tasun patroitzat. Ba al da hori baino gauza anormalagorik?
|
|
Bigarren hizkuntzan irakasteak erresistentzia sortzen duela esango digu gajok (2009), baina eginkizun horrek ondorio probetxuzkoak ekarriko ditu jakintzen kontzeptualizazio mailan. Antzeko gogoeta iradokitzen du Florisek (1988) Aostako eskola elebidunetan nagusia den italieraren ordez frantsesez irakasteko erabakia
|
zergatik
hartzen duten azaltzeko. Irakasleek gai berri bat azaltzeko orduan, bigarren edo oso ondo ez dakiten hizkuntzan egin behar dutenean hobeto, zehaztasun gehiagorekin, ikasleen arreta atentzio handiagoarekin kontrolatuz egiten dutela; aldiz, haurraren ohiko, eta giroan nagusia den hizkuntzan irakasten denean jakintzat edo ulertutzat ematen dira gauzak sarriago, eta ondorioz kontzeptu berrien ulermena ez da hainbeste ziurtatzen. hezkuntza elebi/ eleanitza elebakarra baino zailagoa izan daiteke ondo egiten bada, baina argi dago askoz emankorragoa ere izan daitekeela.
|
2012
|
|
Foro horien bultzatzaile diren instituzioetako agintariek eurek aitortzen badigute gure ekarpenak euren nahierara erabiliko dituztela,
|
zergatik
hartzen dugu parte morroi papera inposatzen diguten antzezlanetan, ez dezagun instituzio publikoen menpekoak diren euskararen Aholku Batzorde eta enparauetan parte hartu, sortu ditzagun gure euskararen Aholku batzordeak eta instituzio publikoek parte har dezatela gugaz batera, auzolanean.
|
2019
|
|
2017). Ariketa hau interes handikoa izan da, izan ere, balio sistema ezagututa hobeto uler baitezakegu
|
zergatik
hartu izan diren hainbeste enpresaerabaki, hasiera batean merkatuaren jokabidetik urrutikoak ziruditenak (soldata politika, etekinen banaketa, lan baldintzak, solidaritateeta interkooperazio mekanismoak, barne demokraziako sistemak, euskararen garrantzia, etab.).
|
|
Ikuspegi ekonomiko tradizional batetik, erraz esplika dezakegu nola gertatu den berrikuntza prozesu hau, zein izan ziren erabaki estrategikoak (industria manufakturaren aldeko apustua, inbertsioa hezkuntzan eta gizarte babesean, espezializazio adimenduna), baina faktore sozial eta kulturalik gabe ezin dugu erantzun
|
zergatik
hartu ziren hain erabaki ezberdinak (euskararekiko apustua adibidez), antzeko egoeretan beste herri batzuek hartu zituztenekin alderatuta. Neurri batean, kuantifikagarria dena ezagutzen dugu, hala nola proiektuak eta erabakiak, baina, aldi berean, ez dugu ezagutzen elementu ukiezinen funtzionamendua eta kualitatiboa dena.
|
2022
|
|
Lehen baldintzen artean, garai politikoak eta historikoak, tokian tokiko kulturak, ekonomiak, lurraldearen egiturak, klimaren izaerak eta beste zenbait izan dira hirietako eta herrietako forma eta funtzioa definitu dutenak; eta horien artean garrantzitsuenak, hiriak diseinatzean hartu diren erabakiak. Erabaki horiek nork eta
|
zergatik
hartzen dituen, guztiz baldintzatuko dute gure bizi ingurua. Ezinbestekoa zaigu gure kaleen egungo egoera zein den ulertzeko erabaki horien zergatia eta zentzua nondik datorren aztertzea.
|
|
Normalean, narratiba horiek partekatutako balio sistema baten gainean eratzen dira, eta modu inkontzientean mantentzen dira. Kultur dinamika hobeto ulertzen badugu, erabaki batzuek
|
zergatik
hartzen diren hobeto uler dezakegu, baita aldaketa prozesuetan duten eragina ere (Engle, 2018).
|