Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2005
‎2005eko urtarrila apirila • 146/ 147 zenbakia hasteko," euskal" liburu gisa zer ulertzen den: Euskal Herrian (edo Euskal Erkidegoan) agertua soilki, hizkuntzaaparte?
2008
‎Erdi Aroan ez bagaude ere, urteetan zehar galtza gorrien mendean (egun, txapel gorriak idatziko banu zer uler zitekeen batek daki...) egondako hizkuntza ereduen araberako hezkuntza sistema EAEn aldatzear zegoela idazten nuen duela urtebete, baina lehen oraingoz bezala dirauela ez da esan beharrik. Hezkuntza munduan, bada, zaharrak berri.
2009
‎Eta zer ulertzen dugu liburu elektronikoaz. Liburuak irakurtzeko aukera ematen duen euskarria da irakurgailu elektronikoa.
‎Beste rekin, beti: futbolariak, arraunlariak eta idazleak esanez gero argi baitago zer ulertzen den. Gizonezkoen futbola, gizonezkoen arrauna eta gizonezkoen literatura esatea erredundantea litzateke, eta errepikapenak nekatu egiten omen du.
2010
‎Ikerketan parte hartu duten etorkinek, hortaz, euskal gizartean ondo integraturik daudelako pertzepzioa dute. Baina, noski, integratuta egoteaz zer ulertzen duten azaldu litzateke. Alde horretatik, elkarrizketatutakoek egiturazko integrazioari ematen diote garrantzia.
2012
‎Indarkeriaren izaera politikoa da, soilik, ikuspegi pragmatikotik baliagarri egin dezakeena. Eta hara zer ulertzen dugun" izaera politikoaz": justizia eta askatasunaren bidez, denon ongizatea lortzea duela oinarri, eta ez soilik" gobernukoa" dela.
2015
‎Horregatik jarri zuen Gara egunkariak Zumetaren Gernika 2011ko urriaren 21eko azalean, ‘Un nuevo tiempo para Euskal Herria’ goiburuaren azpian. Baina zer gertatuko zen, zer emango ziguten aditzera, zer ulertuko genuen, Zumetaren Gernika koadroaren ordez Ibon Aranberriren Nova era lana jarri izan balute. Edo gaiz eta irudiz batere aldatu gabe, Frankfurteko Manifestarako egin zuen G Pabilioia lanaren argazki bat jarri balute azalean?
2017
‎Politikaz zer ulertzen dugun Hannah Arendt en hitzekin esango dugu: 19
‎35) maskulinitate hegemonikoari buruz egiten duen gogoeta ere iradokitzailea suertatu zait. Hainbat gizonek nahi dute maskulinitate hegemonikotik urrundu, baina Azpiazuk galdetzen du zer ulertzen dugun maskulinitate hegemoniko moduan. Bere ustez joera izan da eredu oso kaltegarri eta desatsegina identifikatzea:
2018
‎Gauzak horrela, eskolak euskaldundu egiten duela esaten denean, euskalduntzeaz zer ulertzen dugun argitu beharra dago. Horrek ez du esan nahi, ordea, eskolak egin duen lan izugarria kolokan jarri behar denik:
2019
‎Hona helduta, hainbat zalantza plantea daitezke ‘erresistentzia’ nozioaren inguruan: zer ulertzen dugun hitz hori erabiltzen dugunean edota noraino halako praktikak sistema bat iraultzeko gai diren. Hainbat feministak ekarpen interesgarriak egin dituzte arlo honetan, hala nola Abu Lughodek berak.
2022
‎Gizarte batek zahartzaroaz duen ulerkerak gizarte horren nolakotasuna jartzen du agerian. Gizarte horrek zer ulertzen duen bizitzaz, bizitzaren helburuez, zer balio ematen dion existentziari, zein diren bere balio gorenak, zer ulertzen duen komunitateaz, espazioarekin eta denborarekin duen harremanaz...
‎Gizarte batek zahartzaroaz duen ulerkerak gizarte horren nolakotasuna jartzen du agerian. Gizarte horrek zer ulertzen duen bizitzaz, bizitzaren helburuez, zer balio ematen dion existentziari, zein diren bere balio gorenak, zer ulertzen duen komunitateaz, espazioarekin eta denborarekin duen harremanaz...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia