2010
|
|
Europako Portofolio egitasmoan hizkuntza jakin bat erabiltzeko gaitasuna, apala izan arren, baloratu behar dela esaten da. baita, jadanik, gure eskoletan eta hezkuntza arduradunen ahotan entzuten den nahia ere. Baina elebidun edo eleaniztun izateaz
|
zer
ulertzen den jakitea ere beharrezkoa da. Europako Portofolio egitasmoan hizkuntza jakin bat erabiltzeko gaitasuna, apala izan arren, baloratu behar dela esaten da, norbanako bakoitzaren hizkuntza biografia kontuan hartu behar delako, hau da, bizitzan zehar norbanakoak izan duen hizkuntza ezberdinekiko harremana eta hizkuntza horien erabiltzeko gaitasuna, edozein mailatakoa izanik ere, kontuan hartzekoa dela.
|
2013
|
|
euskal ikerkuntza soziolinguistikoaren izaera eta azken urteotako bilakaera ezagutzea, azaletik bada ere. Aurrera egin aurretik argitu behar dugu euskal ikerkuntza soziolinguistikoaz
|
zer
ulertzen dugun. Euskal adjektiboarekin esan nahi da aintzat hartuko dugun ikerkuntza euskarari lotutakoa dela.
|
2014
|
|
Adierazle horiek guztiak kontrastatzeko, aurrez zenbait proba egin dira talde pilotu batean bakoitzean, adjektibo bakoitzarekin
|
zer
ulertzen zen jakiteko, eta horren arabera, egokitzapenak egiteko. Hala ere, landalana egiterakoan, ez zen adjektiboen gaineko azalpenik eman, interpretazioa librea izan zen.
|
|
Adierazle guzti horiek kontrastatzeko, aurrez zenbait proba egin dira talde pilotu batean bakoitzean, adjektibo bakoitzarekin
|
zer
ulertzen zen jakiteko, eta horren arabera, egokitzapenak egiteko.
|
|
euskaraz egiten dena eta/ edo euskara erdigunean jartzen duena. Hala ere, taldeei ez nien argibiderik eman, eta zaila da jakitea," euskal kultura" esanda bakoitzak
|
zer
ulertzen duen; talde batean ere nekez izango dute denek irudi bera. Erantzunetan ikusten da gehienek kontzientzia garbirik ez dutela gai honen inguruan, eta folklore kontu batzuekin lotzen dute.
|
2015
|
|
Hirurak baitira funtsezko helburuak euskal eskola eleaniztunarentzat (Idiazabal eta beste, 2015). Argi dezagun, dena dela ere,
|
zer
ulertzen dugun hizkuntzaren ezagutzaz eta zer erabileraz (Dolz eta beste, 2009; Idiazabal eta beste, 2015): ezagutza, hizkuntzaren funtzionamenduari eta egiturari buruzko ezagutzari dagokio; eta erabilera, berriz, askotariko testuinguru komunikatiboetan ahozko eta idatzizko testuen ekoizpenari.
|
2016
|
|
Zer da edota
|
zer
ulertzen dugu hizkuntzaren ekologiaz, proiektu proposamena prestatu zuen, hizkuntza ekologiaren diskurtsoaren marko orokorra ardatz hartuta eta, horren baitan, Errenteriako udalerriari egokitutako interbentzio egitasmoa diseinatzeko eta aplikatzeko.
|
|
Zer da edota
|
zer
ulertzen dugu hizkuntzaren ekologiaz. Hizkuntzaekologiak, hizkuntzen gizarte diskurtsoak eta prozesuak hizkuntzaren beraren ingurunearekin erlazionatzen dituzten azterketen alorrean duela hamarkada batzuk garatzen hasi zen hurbilpen kontzeptual bati
|