Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2010
‎Kanaberatxo bat izango zen arkatza, tinta marroiz idaztekoa. Alfabeto arabiarra, letrak bata bestearen ondoan izkiriatzen eta Korana, hara zer irakasten zen. 114 txatalak buruz ikasita amaitzen zen eskola.
2011
‎zoriona, Jean Etxeparek Abadia aditzeko zoriona ukan zuen 1893 ikasturte hartan, hamasei urte zituelarik. Nire ustez, guztiz interesgarria litzaiguke, pasarte horretan aipaturiko eskola apunteak orduko ikasleren baten etxeko ganbaratik erreskatatzea, ikusi ahal izateko zehatz mehatz zer irakasten zuen Arnaut Abadiak filosofiazko eskola haietan.
2014
‎III. Toberez zer ikas edo toberek zer irakats
‎Maiz biak kontsumo gai gisa ulertuak izan diren arren, harreman sexualak hobetu, berriztatu edo experimentatzeko parafernalia gisa, filosofia holista biren ikuspegi sexualak baino ez dira; bestela esanda, tantrismoak eta taoismo sexualak gizakiaren bizitza dute aztergai bere dimentsio guztietan. Badute zer irakatsi, izan ere, zentzu honetan gutxiengo batek kontsumitzen dituen arren —tantrismoarekin orgasmoa atzeratzeko praktikak baino ikasi nahi ez dituztenen kopurua izugarri handia omen da.
2016
‎Alegia A, B, C eta D azpiatalak baditugu, Akoek Bkoei emango dizkiete emakumezkoak, Bkoek Ckoei, Ckoek Dkoei eta Dkoek Akoei, hartu emanaren zirkuloa osatuz. Hain hitz gutxietan adieraz daitekeen itxura xumeko arau aldaketa honek ordea, ondorio garrantzitsuak ditu, bai eta zer irakatsi ugari ere.
2017
‎Irakasleak beste batzuek ezarritako arauak jarraitzera dira behartuak, eta gainera, arau horiek guztiak ikasleengan sarrarazi eta indartu. Planifikazio burokratiko gordin batek gatibutzan mantentzen ditu irakasleak, goitik esaten baitzaie zer irakatsi behar duten eta zelan, zein liburu jarraitu behar duten eta ze modutan, zenbat denbora erabili behar duten eduki jakin bat emateko eta zein protokolori jarraitu behar dioten arazoren bat suertatzen denean. Aurrezarritako plan bati jarraitu behar diote nahitaez, irakasleak bere bat batekotasuna eta naturaltasuna galdu dezakeelarik, ikasleari etekinik handiena ateratzeko tresnarik gabe gera daitekeelarik.
2018
‎Paradoxa hori maiz gertatzen da, eta horrek frogatzen du jarduera baten arrakasta edo porrota ikastetxeaz haraindi doazen faktoreek determina dezaketela, edo, behintzat, faktore horiek kontribuzio determinante bat egin dezaketela jarduera horren arrakastan edo porrotan. Aurretik esan den bezala, diziplina baten irakaskuntzan eragina dute faktore epistemologikoek( zer irakatsi), pedagogikoek (nola irakatsi) eta psikologikoek (noiz irakatsi); baina baita ere filosofikoek (zergatik irakatsi), historikoek (irakatsi nahi den horren jatorria zein den), linguistikoek (zein hizkuntzatan eta zein hizkerarekin irakatsi), eta baita soziologikoek ere (nori eta non irakatsi).
2021
‎Eta garrantzitsuena dena, posiblea al da hezkuntza digitalizatzea ikasleen gaitasunak kaltetu barik? Itxialdiak zer edo zer irakatsi badigu zera da, batetik, hezkuntza digitala irakasle on bat baino askoz txarragoa dela eta, bestetik, paradoxikoki, hezkuntza digitala etorkizun (hurbil) a dela. Trantsizio hori, ordea, Desmurgetekin, ikasleen kalterako izango da; bereziki egoera ekonomiko latzean bizi direnen kalterako, kalte pedagogiko nabarmenez gain, digitalizazioak arrakala soziala handituko duelako.
‎Zokoratuta dauden horiez, hortaz, zera dio Arrietak labur: " Humanitate eta Arteen inguruko diziplinek badute zer esana edo zer irakatsia".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia