2010
|
|
Kanaberatxo bat izango zen arkatza, tinta marroiz idaztekoa. Alfabeto arabiarra, letrak bata bestearen ondoan izkiriatzen eta Korana, hara
|
zer
irakasten zen. 114 txatalak buruz ikasita amaitzen zen eskola.
|
2011
|
|
zoriona, Jean Etxeparek Abadia aditzeko zoriona ukan zuen 1893 ikasturte hartan, hamasei urte zituelarik. Nire ustez, guztiz interesgarria litzaiguke, pasarte horretan aipaturiko eskola apunteak orduko ikasleren baten etxeko ganbaratik erreskatatzea, ikusi ahal izateko zehatz mehatz
|
zer
irakasten zuen Arnaut Abadiak filosofiazko eskola haietan.
|
2014
|
|
III. Toberez zer ikas edo toberek
|
zer
irakats
|
|
Maiz biak kontsumo gai gisa ulertuak izan diren arren, harreman sexualak hobetu, berriztatu edo experimentatzeko parafernalia gisa, filosofia holista biren ikuspegi sexualak baino ez dira; bestela esanda, tantrismoak eta taoismo sexualak gizakiaren bizitza dute aztergai bere dimentsio guztietan. Badute
|
zer
irakatsi, izan ere, zentzu honetan gutxiengo batek kontsumitzen dituen arren —tantrismoarekin orgasmoa atzeratzeko praktikak baino ikasi nahi ez dituztenen kopurua izugarri handia omen da.
|
2016
|
|
Alegia A, B, C eta D azpiatalak baditugu, Akoek Bkoei emango dizkiete emakumezkoak, Bkoek Ckoei, Ckoek Dkoei eta Dkoek Akoei, hartu emanaren zirkuloa osatuz. Hain hitz gutxietan adieraz daitekeen itxura xumeko arau aldaketa honek ordea, ondorio garrantzitsuak ditu, bai eta
|
zer
irakatsi ugari ere.
|
2017
|
|
Irakasleak beste batzuek ezarritako arauak jarraitzera dira behartuak, eta gainera, arau horiek guztiak ikasleengan sarrarazi eta indartu. Planifikazio burokratiko gordin batek gatibutzan mantentzen ditu irakasleak, goitik esaten baitzaie
|
zer
irakatsi behar duten eta zelan, zein liburu jarraitu behar duten eta ze modutan, zenbat denbora erabili behar duten eduki jakin bat emateko eta zein protokolori jarraitu behar dioten arazoren bat suertatzen denean. Aurrezarritako plan bati jarraitu behar diote nahitaez, irakasleak bere bat batekotasuna eta naturaltasuna galdu dezakeelarik, ikasleari etekinik handiena ateratzeko tresnarik gabe gera daitekeelarik.
|
2018
|
|
Paradoxa hori maiz gertatzen da, eta horrek frogatzen du jarduera baten arrakasta edo porrota ikastetxeaz haraindi doazen faktoreek determina dezaketela, edo, behintzat, faktore horiek kontribuzio determinante bat egin dezaketela jarduera horren arrakastan edo porrotan. Aurretik esan den bezala, diziplina baten irakaskuntzan eragina dute faktore epistemologikoek(
|
zer
irakatsi), pedagogikoek (nola irakatsi) eta psikologikoek (noiz irakatsi); baina baita ere filosofikoek (zergatik irakatsi), historikoek (irakatsi nahi den horren jatorria zein den), linguistikoek (zein hizkuntzatan eta zein hizkerarekin irakatsi), eta baita soziologikoek ere (nori eta non irakatsi).
|
2021
|
|
Eta garrantzitsuena dena, posiblea al da hezkuntza digitalizatzea ikasleen gaitasunak kaltetu barik? Itxialdiak zer edo
|
zer
irakatsi badigu zera da, batetik, hezkuntza digitala irakasle on bat baino askoz txarragoa dela eta, bestetik, paradoxikoki, hezkuntza digitala etorkizun (hurbil) a dela. Trantsizio hori, ordea, Desmurgetekin, ikasleen kalterako izango da; bereziki egoera ekonomiko latzean bizi direnen kalterako, kalte pedagogiko nabarmenez gain, digitalizazioak arrakala soziala handituko duelako.
|
|
Zokoratuta dauden horiez, hortaz, zera dio Arrietak labur: " Humanitate eta Arteen inguruko diziplinek badute zer esana edo
|
zer
irakatsia".
|