2000
|
|
Eta ni, azkenean, haserretu egiten nintzaion, ulertzen ez nuenez gero nola na has zitezkeen
|
zer
ikusirik ez zuten bi mundu haiek —indiarrena, alde batetik; eta giristinoena, bertzetik— hain bidegabeki eta hain modu arbitrarioan.
|
|
Erran dizut ezen bakearen eta soseguaren xerka ibili nintzela, noiz eta indiarren lurraldetik etorri bainintzen, eta bakea eta sosegua ediren nuela, bai trabailuaren aldetik, don Venancioren etxean; bai neure adimenduaren aldetik ere, jende ikasi hartaz inguratzen nintzela eta liburuaren mundua berreskuratzen nuela; eta baita, finean, neure sentimenduen aldetik ere, Rosa de Osoriorekin ezkonduz gero. Eta hargatik guztiagatik sentitu izan nituen ordu arte hain urrun, benturaz, plantazioneko indiarren eta beltzen kantak eta dantzak, noiz eta haiek gauez itzartzen baininduten aldian behin, haien munduarekin
|
zer
ikusirik ez banu bezala... haien alde egon nintekeen arren, bertzalde.
|
2008
|
|
halakoetan, baina, ez zuten gazta zuloduna arazo bihurtzen, denborak higatua denborak berreraiki baitzezakeen eta osa, kontsularen eta markes jaunaren asmamena bitarteko? gero benetako gertaerekin
|
zer
ikusirik ez zutèn interpretazioak ematen bazituzten ere, beraiek benetakotzat zituztenak, gizakiaren historia autoengainuarena ere bada: autoengainuarena da batez ere?, halako gauzak izaten baititu bizitzak, batek ez dakiela zer puntutaraino den norberak bizitua edo asmamenak asmatua.
|
|
batzuk, zehaztasun handiz gogoratuak; baina baita denborak –ahanzturak– higatuak eta zulatuak ere beste batzuk, gazta zulodunen antzera: halakoetan, baina, ez zuten gazta zuloduna arazo bihurtzen, denborak higatua denborak berreraiki baitzezakeen eta osa, kontsularen eta markes jaunaren asmamena bitarteko... gero benetako gertaerekin
|
zer
ikusirik ez zutèn interpretazioak ematen bazituzten ere, beraiek benetakotzat zituztenak –gizakiaren historia autoengainuarena ere bada: autoengainuarena da batez ere–, halako gauzak izaten baititu bizitzak, batek ez dakiela zer puntutaraino den norberak bizitua edo asmamenak asmatua.
|
2009
|
|
Teofilo Mariak aiherga eta ezaxola entzun zituen amaren hitzak, berarekin
|
zer
ikusirik ez balute bezala: sinesten zuen, bai, sekula ikusi ez zuèn anaiatxoa aingerutxo bihur zitekeela, baina, bihotzez baino gehiago, komenientzia hutsez sinesten zuen, orbetarren arimaren armarriari askoz hobeto zihoakion aingeru bat munstro lotsagarri bat baino?, sineste guztiek komenientziatik, gutxiago edo gehiago?
|
|
Teofilo Mariak aiherga eta ezaxola entzun zituen amaren hitzak, berarekin
|
zer
ikusirik ez balute bezala: sinesten zuen, bai, sekula ikusi ez zuèn anaiatxoa aingerutxo bihur zitekeela, baina, bihotzez baino gehiago, komenientzia hutsez sinesten zuen –orbetarren arimaren armarriari askoz hobeto zihoakion aingeru bat munstro lotsagarri bat baino–, sineste guztiek komenientziatik –gutxiago edo gehiago– zerbait dute-eta; amak jarri zuèn musikak ere epel utzi zuen, berari ere, aitari bezala, martxa militarrak eta himnoak gustatzen baitzitzaizkion –haiek txistukatzeko ohitura ere bazuen, pausoa martxaren erritmora egokitzen zuela, ia automatikoki–; guztiaz ere, Teofilo Mariak aitari begiratzen zion tarteka, zeinak amari begiratzen baitzion aldika; gurasoen begirada haietan, ordea, ez zen guztia, azken urte erdian izan zen bezala, urruntasun; aitzitik:
|
2012
|
|
Eta ez ipuin bakar batean gainera; biziki harritu nindian. Whiskeria El Paraigua, ko Rosyrengan ere islatuta ikusten zela bota zidanean: pertsonaia brasildarra duk, ordea,
|
zer
ikusirik ez! Gainera, etxekook baizik ez diagu ezagutzen oinetako azazkalak jateko daukan ohitura hori?
|
2015
|
|
Hasieran adierazi bezala, nazionalismoak nazio politikoa eta etniko kulturala desberdintzen ditu teorian, baina zuzenagoa da nazioa ikuspuntu bietatik eratortzea. Jauregik egokiro dioenez, ezin zitekeen beste era batera izan, ezen etniaren eta nazioaren arteko banaketa azkenaren kontzientzia politikoa dela ziurtatzen bada, nolatan esan daiteke, ondoren, nazioa kulturari loturik bakarrik doala eta politikarekin
|
zer
ikusirik ez daukala? (Jáuregui, 1997:
|
2016
|
|
–Literaturan, hori baita interesatzen zaidana, literatura argentinarra literatura argentinarra da, eta ez du gurekin zerikusirik. Ona da, baina
|
zer
ikusirik ez gurekin. Hango gure literatura ere ona da baina ez du zerikusirik Argentinarekin?.
|