Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Enpleguaren eremuan zer gertatzen ari den ulertzeko, ez da nahikoa enpleguensorreraren kantitateak kontuan hartzea. Ezin dira enpleguen kalitatearen aldaketakalde batera utzi.
‎Behartsuek hitz hori hartu dutela ikustea da Thompson enlanetan gehien harritzen duena. Egoera ezagutzen dute, badakite zer gertatzen ari zaien, baita zer gertatuko zaien ere. Egoera horri aurre egiteko protagonisten erantzunak ikertzen ditu Thompson ek.
2006
‎egoera baten salatzea edota egoera horren lekukotza ematea. Batzuetan, idazleak aurre hartu dio lo zegoen gizarteari eta zaplazteko bat jo dio muturretan.Ez al duzue ikusten zer gertatzen ari den. Zaplaztako etikoa.
2007
‎Dena den, egon badago lan-talde koordinatzaile bat, zuzendaritza lan taldebat litzatekeena baina beste estilo batekin, bi eginkizun dituena: saiatzea, batetik, beste batzuk baino urrutirago begiratzen eta munduan zer gertatzen ari denaztertzen, eta, bestetik, barruan zerbitzua ematea lan-taldeek euren helburuak lorditzaten.
‎Horrela, bilatzeko gaitasuna erabili ezean, otsoak zoologiko batean jartzen dituztenean bezala gertatzen da. Gero basora eramango dituzu eta gosez hilko dira.Profesioan horrelako zer edo zer gertatzen ari dela uste dut. Bada, jada, belaunaldi bat bazka ia egunero ziurtatuta daukana.
‎Adibidez, elkarte asko daude arazoak dauzkatenak, gizartean lan egiten dutenak, erakundeek kasurik ere egiten ez dietenak.... Bigarren mailako? erakunde horiek guregana datozenean jakiten dugu, benetan, zer gertatzen ari den, hau da, bertsio ofizialaren beste aurpegia direlako. Beraz, erakunde horiekiko harremana landuz, informazioa etortzen zaizu, informaziokontrastatua.
‎Kontsumitzaileak, ostera, benetan zer gertatzen ari den jakin nahi du, ez dugezurrik nahi, heldua baita. Enpresek, erakundeek, hori onartu behar dute; ezdirela ume inozoekin hizketan ari, kontsumitzaile heldu eta kontzientziadunekin baizik.
2009
‎Azkenaldian gehiago dajendeaz berak zer pentsatzen duen jendeari kontatzen dion pertsona. Jarrera horrekjakin mina itzaltzen du, ikasteko gogoa hiltzen du, zer gertatzen ari den galdetzekogrina zanpatzen du, eta ondorioz, ezinezko egiten du harritu eta liluratzeko gaitasuna garatzea: eta gaitasun horiek indargabetuta ez da erraza jendeari pasioz kontatzea, kontatzen ari zarenak merezi duela sinetsaraztea.
2010
‎Haren erantzunek, jarrerek, ohituren aldaketek, gaixoaren senideak harritu egiten dituzte eta ez dakite gertatzenari dena noraino den serioa, zenbait gauza oraindik ongi egiten baititu. Senideak ezdaki zer pentsatu, bere buruari zer gertatzen ari den galdetzen dio.
2011
‎AE: Zenbait gurasok [ordenagailua] beste pantaila bat dela uste dute, non kontatzen den zer gertatzen ari den, [gazteek] zer pentsatzen duten, eta abar. Konturatzen dira etxerako lanetarako eta informazio batzuk lortzeko ere baliagarria dela, positiboa dela; hau da, Internetek gauza asko ematen dituela, eta harremanak egiteko ere erabiltzen dela.
2015
‎Baina alderantziz erebehar da. Ezagutu behar ditugu oso ondo, pentsatu behar dugu oso ondo tokian tokian zer gertatzen ari den, eta horri ondo erantzuten asmatu behar dugu, izan ere, desberdina izan beharda errealitatearen arabera, proposatzen den plana edo ekintza, eta hizkuntzetan ere berdin.Munduko aniztasunari guk hemendik egin diezaiokegun ekarpen handiena euskarari eusteada, eta euskara kalitatez garatzea. Pentsatu behar dugu globalki, eta tokian tokiko planak eginbehar ditugu teknika ezberdinak erabiliz.
2017
‎Aztertu dezagun zehatzago zer gertatzen ari den lan merkatuaren eremuan. Lan ordainduari erreparatzeko, BJA inkestaren datuak erabili ditugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia