Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 77

2010
‎Ez dut atarramendurik, azokan itzuli bat eman da, ea zer dagoen aukeran.
‎Basotik irtetean, duela gutxi arte martxan izan den zerrategi zaharraren etxearekin egin nuen topo. Hemen mozten zituzten basotik ekarritako apeak, baina orain zerrategia itxita dago eta ez da ikusten zer dagoen barruan. Hurbildu nintzen, gogoan eramanez zerra elektrikoak ateratzen zuen zarata zorrotza egurra mozten zuenean.
‎Agureak besoak luzatu, geldi geldi, eta eskutan hartu zuen egurrezko ontziñoa, zizelez egindako hainbat apaindura zituena. Oraindik jakin ez arren, irudi luke barruntatzen zuela barruan zer zegoen. Lehengo izuak adina oraingo hunkidurak eraginda, hatz dardartiz altxatu zuen tapa zizelkatua, haragi puska ximurtu, ustel itxurako eta nardagarri bat ikusteko; eta, bere gizontasunaren seinaletzat edukitako gorputz zati erauzi haren bistan, inongo hitzik gabe, malko lodi bi irristatu ziren agurearen masail zimeletan behera.
‎Beste bi artikulu ere argitaratu zituen Verdad y vida aldizkarian: Pedro H. Sarrionandiari buruzko gorespenezkoa bata, arabieraren eta amazigeraren arteko desberdintasunez bestea.688 Artikulu haiei esker dakigu zer zegoen kutxan: Gaztelera Arrifera eta Arrifera Gaztelera hiztegi bat fitxa paperetan ia prestaturik. Esteban Ibañezek idatziko zuenez:
‎Beste aldetik, biktimismoa. Memoria selektiboa, triunfalista edo autogupidazkoa, Baina ataurreko zabortegia da historia, ez dakizu hor zer dagoen ere.
2011
‎Atzeman dituzte zenbait beren alhan ari zirelarik, eta urraturik sabela, ikertu diete xeheki, ikusteko zer zegokeen barnean. Nor bederak aitortuko du ezin daitekeela bide hoberik jakiteko zer sartzen den ahotik, nola behatzea zer daukan sabelak.
‎Ekialde osoa begirada bakar batean gordeta egon litekeela irakurri izan dut inoiz. Begirada horren atzean zer dagoen da kontua; ikuspuntua zein den, nondik ari den begira. Orrialdeotan dauden zenbait gauza espaloian aiduru zegoen emakumearen gogoan egon litezkeela pentsatu nahi nuke.
‎Raymond aitona, Jean, Jeanne, Silvie, Anicke, Bernard eta ni. Eta jakin nahi baduzue zer zegoen gaur afaltzeko, ba, oraintxe bertan esango dizuet: lekak patatekin (harritzekoa!), arrain kroketak eta postre gisa, fruta edo gazta.
‎Oraindik ere ez dakigu zer harrapatu dugun. Oraindik ez dakigu zer dagoen kutxa zahar horren barruan).
‎—Atera, atera! —behartu du Bernardek aita ezertarako betarik emateke— Ea zer dagoen barruan!
‎—Jada alferrik da —hasi da orduan bere aita hizketan— Ezin dugunez jakin zer zegoen gutun horretan idatzita, dugu inoiz jakin zer gertatu zen benetan.
‎—Goazen ikustera zer dagoen erantzun dio bere amak. Eta zuek, esan digu aitona Raymondi eta niri, zoazte autora oraintxe goaz gu eta.
2012
‎1788 urtean Londreseko taberna batean sir Joseph Banks deituriko bidaiari batek, James Cook naturalista ospetsuaren bidaide izandakoak, lagun geografo eta esploratzaile batzuk bildu zituen eta oso haserre adierazi zien jasanezina zela Afrikako kontinentearen orduko egoera, XVIII. mende amaierakoa; izan ere, ia kontinente osoa zuriz azaltzen baitzen mapa guztietan. Inork ez zekien zer egon zitekeen han barruan. Orduantxe sortu zuten, taberna hartan bertan, Afrikako Elkartea deiturikoa eta handik aurrera hasi ziren hainbat bidaia antolatzen lurralde ezkutu eta misteriotsu horiek ezagutzeko.
‎Gaur egun ez dago aparteko misteriorik bidaia baten amaieran. Badakigu zer aurkituko dugun munduko edozein lekutan eta badakigu zer dagoen bidaia burutzean. Geratzen den sorpresa bakarra zera izan daiteke, jakitea bidaiari baten barnean zer egon daiteken halako eta halako lekutara joan ostean eta joaten ari den bitartean, adibidez, Antartikara oinez eta bakarrik egindako joan etorri batean.
‎Badakigu zer aurkituko dugun munduko edozein lekutan eta badakigu zer dagoen bidaia burutzean. Geratzen den sorpresa bakarra zera izan daiteke, jakitea bidaiari baten barnean zer egon daiteken halako eta halako lekutara joan ostean eta joaten ari den bitartean, adibidez, Antartikara oinez eta bakarrik egindako joan etorri batean.
‎Eta beldurrak edo euriak esaten didate ibiltzeak egiten duela arratsa, eta arratsak egun berria. Ez dakidalako ezer itxaroten diot biharko egunari, ez dakidalako ibiltzen edertasunean, ez dakidalako noiz hilko naizen eta zer den heriotza eta zer dagoen iluntasun aratz horren argi urkatuan.
2013
‎Buelta bat, bestea, hirugarrena, laugarrena, eta halaxe zaldiko maldikoa gelditu arte. Baina zer zegoen haren zentroan. Zeren inguruan jiratzen genuen?
‎Eskertzekoa zen, benetan. Izaskunen semeetako batek urte asko geroago idatzi zuen bezala, aspaldiko Albiztur hura bezalako lekuetan pertsona gehienak beren burua ezagutu gabe hiltzen ziren, igarri ere gabe zer zegoen beren baitan lo, latente; zer azaleratuko zatekeen eskola, estudioak, izan balituzte: zer profesional, zer artista, zer intelektual.
‎Leku pobreetan bizi izandako pertsonak ezezagun hiltzen ziren, ezezagun besteentzat eta beren buruarentzat. Ezin zuten jakin zer zeramaten barruan, odolean, kode genetikoan; zer zegoen beren baitan lo, latente; zer azaleratu zitekeen egoera onuragarri batean. Bizi, bizi zen, noski, jende hura, baina oinarrizko bizitza bati atxikita, zapal.
‎Erregeordeak, Monterreyko kondeak, hitz gutxitan azaldu zion erregeari helburua: Kalifornia hartan" benetan zer zegoen behin betiko erabakitzea". Vizcainok instrukzio zehatzak jaso zituen:
‎Esan zuen ez zuela gehiago ezer jakin nahi Tubutama ibaiko haranaz, jadanik ez zela Pimarik geratzen soroak ereiteko. Guk ikusiko genuela zer zegoen jateko, ez zelako ez garirik, ez artorik ez babarrunik erein. Haserre, geuk erein besterik ez genuela esan zigun.
‎Aipatzen ari garen hiztun baliabide horiek ematerakoan, galdetu liteke zer dagokion hezkuntza arautuari. Ez naiz pisu gehiegi eskolan jarri zalea.
‎Omen, omen eta omen. Baina hona orain hemen zer dagoen petrikiloaren etxe atarian, herritarrak zaurituta odoletan. Gazteak eta zaharrak, nerabeak eta helduak, gizonak eta emakumeak; denak igitaiez zaurituta odoletan.
2014
‎Lanak formari eman behar diogun arta du ardatz. Gauza beraren izendatzeko hizkuntzak eskaintzen digun hitz parrasta horren gibelean zer dago. Berriki Fauxto antzerkiaren ondotik izan polemikaren erdian.
‎Urte haietan, sekulako euriak izan ziren eta Urumearen beldurrez balore handiko zenbait gauza izeba Mariarengana eraman zituzten. Ez dakit zer zegoen han balore handikorik, baina bai zera haiek izeba Mariaren etxera eraman zituela amak. Orduan erabaki omen zuten etxez aldatuko ginela.
2015
‎Badirudi euskararen ederra erakustea izan dela helburu nagusia itzulpenean, eta alboratu egin dela jatorrizkoaren eta euskal bertsioaren arteko itzulgarritasun biunibokoa. Alegia, euskarazkotik abiatuta ezinezkoa da asmatzea hor frantsesez zer dagoen. Ez da aintzat hartu euskal bertsioaren homologagarritasuna.
‎Kodea, bistan da, definizio eta kategorizazio praktikak dira, signifikatze eta erregistratze praktikak. Haietan eta haien bidez ebazten dugu zer dagokion eta zer ez euskal Zerari, eta nola izan daitekeen euskal Zera (edozein unetan eta une horretan egokitzat dugunaren arabera...). Haiek dira, hitz batez, euskal Zeraren gauzapena.
‎" Leku pobreetan bizi izandako pertsonak ezezagun hiltzen ziren, ezezagun besteentzat eta beren buruarentzat. Ezin zuten jakin zer zeramaten barruan, odolean, kode genetikoan; zer zegoen beren baitan lo, latente; zer azaleratu zitekeen egoera onuragarri batean. Bizi, bizi zen, noski, jende hura, baina oinarrizko bizitza bati atxikita, zapal.
‎Izugarri maite zituela herri kontaerak, eta horregatik ibili zela" oiñez eta jakin miñez" halakoen bila. Eta badakit zer egon zen Literatura OralEuskerica delakoaren oinarrian ere, Manuel Lekuonak berak aitortu baitzidan, 1965ean edo 1966an Andoainen bere antzerki lana, Eun dukat, entseatzen ari ginela:
‎Nire orduko isiluneak ez zituen harritu, euren jende gaztearen gauzetan zebiltzalako eta artean ez zitzaielako heldu euren buruari isiltasunaz galdetzeko ezta isiltasunaz ikertzeko garaia ere. Urruneko etorkizun batean ikertzen hasiko baitira ni bizi nintzeneko Antartika hartan zer zegoen, zer elur zuloetan zeuden babesguneak, zein datekeen Antartika hartaranzko bidea, horretaz jabetu gabe hitz egin bainien ahazmenaren Antartika haren isilgune batetik. Bazter hartan isilik geratu nintzen.
‎—Hor barna zer zegoen ikustera joan naiz.
‎Aspaldi hil zirelako bai pilotuak bai haien nagusiak. Baina zer edo zer badago horrelako ekitaldietan atsegin ez dudana.
‎Zaborrontzietara bota genuen. Gero beste preso batek, zer zegoen ikuskatzera hurbilduta, zikinkeria hura hartu eta jan egin zuen.
‎Gauden lekua gaua bukatzen den lekua da. Alanbre hesitik harantz zer dagoen jakin gabe iluntasun urdinari arretaz begiratzen diogu.
‎Adibide muturrekoak emateko, nazien kontzentrazio esparruetakoa Legearen babespean gertatu zen. Halaxe egiten dira egunotako aire bonbardaketak ere Sirian, Afganistanen eta Somalian, lurrean zer dagoen eta zer ez dagoen argi ikusi ez arren.
‎Wikileaks edo Snowden kasuetan sumatu da nork agintzen duen eta zer den informazioaren gardentasuna. ‘Esku ikusezinak’ markatzen du zer den sekretua, zer dagoen debekatuta erakusteko. Baina Panoptikoa, badakizue, kartzelak eta fabrikak kontrolatzeko asmatu zen Panoptikoa, globala da ja.101
‎Modu berean, oligarkek ez dute zertan biolentzia erabili jendetzak mendean nahi bezala hartzeko. Errealitatearen pertzepzioa determinatzen duten narrazioak egokitu baino ez dute, gizabanakoek zer izan behar duten gustuko eta zer ez argitu, zer dagoen ondo eta zer ez, beti ere gizabanakoak berak askatasunean aukeratzen duela sinestarazten zaion bitartean.
‎—Zer berri, konpai? Nahi duk ikusi zer dagoen zorro barnean, e. Ikus, bada!
2016
‎Hurrena, atea ireki eta zekarren guztiaren zerrenda egin zion kaxarik kaxa. Ikustezu zer dagoen hemen. Atuna, legatza, xapoa, mihi arrainak, langostak, itsas kabra, berriro legatza, berriro langostak, txirlak, denetarik.
‎—Baina azkar ibili. Txaketa horren azpian zer dagoen ikusi nahi dut. Badela garaia iruditzen zait esan zion Carlosek belarrira.
‎Bosturtekotan udalari eta Alardeko buruzagiei gutunak bidaltzen jarraitu izan bagenu, ulertuko zuten aldarri sakon baten aurrean zeudela, ez emakume kaskarin batzuen gutiziaren aurrean? Pentsatu genuen ezetz, hamar urteren buruan ere ez zutela ulertuko zer zegoen hogeita sei emakume haien atzean.
2017
‎Erantzuna ez da erraza. Orain arteko historia liburuetan ez duzu gauza handirik aurkituko horretaz, eta kontua da zer edo zer egon badagoela, nork eta Elisee Reclusek berak baitiosku. Hau da, esku artean soil soilik Janpierre Arbelbide misionistaren aipua edukiko bagenu, hain laxoa denez erretorikotzat jo genezake beste barik; baina frantsesezkoa, ostera, konkretua da oso, eta ez du alde horretatik zalantzarako zirrikiturik uzten.
‎J. A. Artzek hitzetan" heriotzaren ataria dugu bizitza". Eta zer dago aurretik, ondorengo izana ez bada.
‎Iturrian zer dago ardotxo txuria biok edango degu nahi degun guztia.
2018
‎Nork du gogoan zer zegoen orain dela hamar edo hamabi urte besterik ez egun Buztintxuri auzo berria den horretan. Bada, han eta hemen sakabanatutako industria eta pabiloi batzuk, ezer gutxi gehiago.
‎Balizko estatu baten mesedeez ez dugu konbentzituko jendea. Herri askea bagina bezala funtzionatuz lortuko da jendeak ulertzea zer dagoen irabazteko, aske izanez.
‎Liburutik at gertatzen denarekin konektatzeko gakoa ere bai. Irakurleari idazmenaren atzean zer dagoen erakusteko pentsatua da. Idatz prozesua nola irudikatzen den, nola idazten da idazten dena.
‎—Horrela, inbentarioa eginez, aldean zer daramadan, zer dagoen betiko legez, zer aldatu den.
‎Praktiketan dudan gazteak ez du plan hoberik, eta, hemezortzi urteak bete bezain laster, Kundusera joan nahi du. Ondo daki han zer dagoen: gerra.
‎Nik Portu Zaharrean esan nuen esaldi bat ebakitzen da Añesen buruan: " Tira, biok dakigu zer dagoen gure artean". Oso zentimetro gutxira geunden orduan ere, zutik baina, jende artean.
2019
‎Orkatiletaraino iristen zitzaion albornoz gorri bat jantzi eta terrazan esertzen zen eguneko bigarren kafea hartzera eta zigarro bat poliki poliki erretzera. Gero, zutitu eta terrazaren alde batetik bestera ibiltzen zen eskuak albornozaren poltsikoetan zituela, zerrenda pasatzen ari balitz bezala, beren lekuan ote zeuden gauzak, zer zegoen aldatuta eta zer ez. Edo agian ez zuen halako asmorik, eta kanpoko giroan egon nahi zuen besterik gabe, haize brisarak eta eguzkiak ilea lehortzen ziotela.
‎Azkenik, Subjektu Historikoaren ereduak kokapen politiko pribilegiatuekin harreman zuzena du. Nor dagoen eraldatu nahi den errealitatearen erdigunean eta zer dagoen horren periferian zehazten da; antolakuntza arloan ere bai, nor dagoen lehen lerroan eta zein ez. Gaizki ulertutako abanguardismoaren atzean maiz ezkutatu ziren lidergo paternalistak, praktika bertikalistak, dirigistak eta elitistak.
‎Egoera aurrekoa bezain sinplea da: zer edo zer daudenen artean egin behar dute.
‎Berezko nortasuna duelako, barne ikerketa bat egiteko bertze metodo bat eskatzen du, eta, guk dakigunez, ez dira saiatu ere egin hortik joaten; ez, behintzat, modu sistematikoz. Adibide bat jartzeagatik, lan honetan zehar ikusiko dugun bezala, hizkuntza osagai bat berria dela aipatzerakoan ez dute inoiz begiratu zer zegoen osagai hori asmatu aitzin; guk, bederen, ez dugu inon aurkitu holako prozedurarik.
‎Bernard Etxeparek bere koplak liburu batean bildu eta argitaratu zituen momentutik euskara Historian kokatu zuen; XVI. mendean, hain zuzen. Antzinago zer zegoen jakiteko historialariek bertze motako aztarna batzuk erabiltzen dituzte; zuzenak edo zeharkakoak izan daitezke, baina, kasu gehienetan gizon emakumeak eta lurraldeak dira maneiatzen dituztenak.
‎Noiz? Euskararen garapena ezagutu nahi baldin badugu, ezinbertzekoa da maila horretara iristea hortik azaltzeko zer dagoen goiti, zer beheiti.
‎Gure kotei esker, geruzak nabarmentzen joan dira. Kotei esker, ez da zaila ikustea zer dagoen goiti eta zer, beheiti. Erran nahi baita, ez dela hain zaila jakitea zer hizkuntza egoerak dauzkagun kota bakoitzaren bi aldetan.
‎etorriko da... eta, jakina, etorriko zen. Bien artean, dudarik ez dago, euskararen historian lehenengoa da zaharrena eta, horregatik, maila horretara joan nahi dugu, hortik beheiti zer dagoen ikusteko.
‎Gure aztarnategian 1 geruzaraino jautsi gara, zehatz mehatz, gure azken kota 3 geruzan kokatu dugu eta hortik ikusi dugu zer dagoen azpian; beraz, ez ote dugu nahiko krediturik hurrengo baieztapena emateko?:
‎" hicieron la estacadura de Oporo" (1803). Urte horren aurretik zer zegoen ez dakigu.
‎Nik ez dakidana da zer eskubide zozketatuko den hurrengo batean, nor txistukatuko dugun 15 urte barru edota zergatik emango ditugun saltoak jendaurrean. Nago, dena den, hori guztia uneko kupoek eta kopuruek argituko dutela, zer dagoen soberan eta zer faltan.
2020
‎Orain, Freud aipatu ondoren, galdegin genezake: zer dago emakumeen arimaren barru barruan, emozioen eltze edo lapikoan borborka. Badakigu erantzuna.
‎Zaleenak, umetatik, Andoni, Beatriz, Daniela eta Elisabet ziren, eta literatura ikasteko gogo biziarekin joan ziren eskolara. Jakin egin nahi zuten zer zegoen hortik barrena, munduan: zer poesia, zer ipuin, nobela eta autore.
‎Konpultsiboki grafomaniak diktatzen dituen hitzak zuria den orriaren azalean etzanarazten, egongelako pareta guztiak disko biniloz jantzi, inoiz irakurri ez diren liburuekin erortzear dauden apartamentuaren apalategiak bete, likido guztiak lehertu arte edan, droga oro burmuina desbideratzeko atearen bestaldean zer zegoen jakiteko probatu konpultsiboki.
‎Ezin oroitu. Berriz Dios, patria, rey, baina ezin gogoratu zer zegoen soinu haien barrenean. Hauxe bai:
‎Lehorrean inork ez daki zer dagoen itsasoaren atzean. Kostako haitzak ez dira hiltzen sekula.
2021
‎Etxeko edozein otorduren aurretik norbaitek, haurra normalean, galdetzen zuenean ea zer zegoen jateko, bereziki jakinik ez zela izaten elikagaiak aldatzeko aukera handirik, esamolde hauxe erabiltzen zuen etxeko andreak erantzun moduan. Otorduetako osagaiei buruzko galdeketari lotzen zaizkio era zehatzean.
‎Batetik, sindikatuak Jaurlaritzari eskola pribatuen aldeko hautua egin izana leporatzen dio, ikastetxe itunduetan ikasgela kopurua handitu den heinean gutxitu delako eskola publikoarena, aurreko ikasturtean baino 17 milioi gehiago bideratu dituelako itunpeko ikastetxeetara, hots, ikasgela itundu bakoitzak diru kopuru handiagoa jasotzen duelako irakasle ez dien langileak ordaintzeko etab. Bestela esanda, itunpeko ikastetxeak gainfinantzatuta daudela: " hori ulertzea funtsezkoa da, jakiteko zer dagoen eskola erlijioso eta ikastoletako patronalen hitzen atzean, diotenean diru publikotik jasotzen duten finantziazioa ez dela nahikoa. 25 eskola ordu baino gehiago ematen dituztenez, diru gehiago behar dute, eta itunpeko askok hori da gurasoei helarazten dieten mezua, ez dutela diru publiko nahikoa jasotzen eta gurasoek ordaindutako kuotak behar dituztela proiektua aurrera ateratzeko".
‎Gramsciren ildotik, uste dut aldaketa sozio-politiko eta ekonomikoen aurrean eskolak modu aktiboan jokatu lukeela, aldaketaren agente aktiboa izaten saiatu lukeela. Egungo egozentrismoaren eta indibidualismoaren burbuila immunologikotik ateratzen lagundu lieke ume eta gazteei, esfera publikora salto egin eta politikoa berreskuratu dezaten; bestela esanda, eskolak unean uneko maskarak identifikatu eta atzean zer dagoen jakiteko prestatu lituzke, edo Badiouk esango lukeen bezala, erreala gainditu eta Ezinezkoaren existentzia aldarrikatzeko; hots," Ezinezkoaren artea": hiperkapitalismoaren erreala ezagutzeak berdintasunaren baieztapena dakar, ekintzaren bidez berdintasuna posiblea dela aldarrikatzea.
‎Alabaina, helburu bi horiek eredu ilustratuari loturik egon lukete ezinbestean, ikuspegi doktrinatzailetik ere burutu baitaitezke, dakigun bezala. Horretarako, egungo eskola hipermodernoaren eta oinarri duen zoriontasunaren paradigmaren maskararen atzean benetan zer dagoen ikusten saiatu genuke, erreala eta itxura ondo bereizteko. Behin alde biak identifikaturik, maskara erreal bihurtu genuke atzean duena ezabatuz, gardentasunez jokatzen hasteko.
‎Pasadizo hori, Vitruviok kontatua, plagioa eta eskandaluak lehiaketa literarioak berak bezain aspaldikoak direlako erakusgarria da —beharbada, horregatik deitzen diete batzuek" fallua" epaimahaien erabakiei— Gainera, Aristofanes Bizantziokoaren istorioak Liburutegi Handiaren hazkuntzaren berri ematen digu: sortu eta handik mende batera, alimaleko oroimen on on batek baizik ezin zuen jakin zer zegoen. Iritsia zen katalogo eta zerrenden garaia.
‎Ordurako joana zen iragan baten oroiminez," nahi bezala pentsatzea eta pentsatzen dena esatea zilegi den garaietako zoriontasun bitxia" zuen amets. Aztertu nahi izan zuen zerk egiten dien min boteretsuei, zergatik eskandalizatzen den eskandalizatu ohi den jendea, zer debeku eta fobia dituzten, zer utzi nahi duten isiltasunak estalirik eta zer dagoen zelatan erasorako prest mutilatutako testuetako zirriborroen atzean.
‎Batzuetan egilearen izena eta beste datu osagarri batzuk agertzen ziren. Inbentario horien existentziak garbi erakusten digu K.a. XIII. mendean liburutegiak hazten hasiak zirela eta irakurleek ezin zutela jakin zer zegoen taulatxoen apalei begiratu bat emate hutsarekin. Bestalde, aurrerapen teoriko handi bat uzten du agerian:
2022
‎Badaki iloba eta pareko kaskagorria elkarrekin abiatu direla aldapan gora, baina hortik aurrerako xehetasun guztiak jakin nahi ditu, nork egin duen zer eta noiz, hurrenkera zehatzean, ze itxura zuen hildakoak, ze koloreko ezpainak, nola kokatua zegoen gorpua, zer zegoen lo zakuaren hurbilean. Neskari iruditzen zaio ez duela osaba sekula hain bizirik aurkitu, ezta tiroaren aurretik ere.
‎Frantsesez gehienak, asko gazteleraz, euskarazkorik ez. Horretan ari dela atzeman du gizonak eta luzaroan egon da hari begira, azal haren azpian zer dagoen asmatu nahian eta, gainera, badakielako dituen notiziek atsekabetu egingo dutela emakumea. Zerbaiti badio gorroto gizonak, notizia txarrak emateari da.
2023
‎Bangladesheko umeek josiriko arropa probatzen eta probatzen eta atzera ere probatzen bertsolariek tente, sendo behar lezioa ederto ikasia dute oholtza gainera igo ziren gazte ausartak, minigona jantzirik edo ilea larru arras langile izerdiaren arrastoa ezabatu nahi izan zuten labe garaien suntsipenaz langile izerdiaren arrasto hura zer dagoen ereiten aztertzeko ikasketarik ez da gurean asmatu iaz unibertsitateko teilatu batetik amilduriko behargin atzerritarrak ez zuen arnesik ezta kontraturik ere haren odolaren herexa ez da xaboiz garbitu pilota josi du pilota egileak, dakien ondoen, igandean den gizon lehiarako beztitu
‎" Zer da gizakia, zer dago izenaren azpian. Geografia bat?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia