2000
|
|
Ez da esatea euskalkiak bakarrik, aldi berean, guztiz osatu gabeko estandarizazio prozesua daukagulako. Batuak aurrera egin behar du hainbat gauza finkatu behar direlako eta, aldi berean, euskara formal horren oinarri diren euskalki bizi horiekin
|
zer
egin behar den eztabaidatu behar da.
|
|
Puntuari erantzuten abila zara zu, eta
|
zer
egin behar da puntuari ondo erantzuteko. Bukaera pentsatzen al duzu?
|
|
" Kanpoko eragileei ez zaie horrenbesteko garrantziarik eman behar, erantzukizuna gurea baita. Atzera egin nahi ez badugu, badakigu
|
zer
egin behar dugun: ikasleei zerbitzu egokia eskaini"
|
|
Nik bezain hobeki dakik hik hori! Gizon izan nahi duenak, beraz, gizonaren ezaugarriak erabili behar ditik, eta baldin hi gizona bahaiz, badakik
|
zer
egin behar duan contradictius in terminus batean —halaxe erran zidan, jaun André, latinean don Frantziskoren eskolakoa balitz bezala— sartu nahi ez baduk behintzat... Eta ez kezkatu bekatu egiten duan ala ez, zeren aditua bainago munduan badela jende bat, pentsatzen duena ezen xuxenagoa izan daitekeela ohetik iragaiten den bidea elizatik iragaiten dena baino, Jainkoaren baitarat iristeko.
|
|
Ikusten duzu, jaun André, gertaki batek zenbat korapilo dituen, eta hala nabilkizu handik eta hemendik horien laxatzen... Bai, badakit ezen ez dudala nehoiz ikasiko ezen bi punturen arteko biderik laburrena marra zuzena dela, baina
|
zer
egin behar dut nik, baldin puntu batetik abiatu orduko ohartzen banaiz ezen puntu horrek bertze hamaika puntu biltzen dituela bere baitan, eta puntu batetik bertzerako bidea, halatan, hamaika puntutatik bertze hamaika puntutarako bide korapilatsu bihurtzen zaidala, ezinbertzean. Eta, hala, egia bada ezen jakintasuna ezjakintasunaren korapiloak laxatzea dela, egia da, halaber, ezen, korapilo bat laxatzerako, bertze zazpi asmatu behar izaiten ditugula... eta hala betetzen dugu filosofoak erran zuena, zeren, gehiago dakigularik, gutiago baitakigu, zinez.
|
|
argirik batere ez zela, lapurtzat hartu zaituela... Banekien gezurretan ari zela, baina
|
zer
egin behar nuen. Sinesten niolakoa, bertzerik ez.
|
|
Lanak prestakuntza saioetara agertzea eragotzi zidanez, jarraibideak idatzita zeuzkan orri batean. Hainbat aldiz irakurtarazia zidan, une bakoitzean
|
zer
egin behar nuen jakin nezan. Lehen sintoma sumatu orduko" Zentrokoak" jakinaren gainean jarri behar nituen eta gaztigatu, orobat," Taldeko" lagunei, ikuskizunaren lekuko izan zitezen.
|
|
Maiatzeko ostegun hartan, berehala uxatu zuen Migelek arazoa:
|
zer
egin behar genuen arratsaldean?
|
|
Galtzak busti zitzaizkidan. Ez nekien
|
zer
egin behar zen halako egoera batean, eta uzta hobe baten zain gelditu nintzen.
|
|
Herriak, hala esan ohi da, ezin du korapilo horretan askatu zer saihestu behar den edo
|
zer
egin behar duen, bere eduki eta eskubideetan ziurtasunik indartsuena izateko.
|
|
Ebatzi beharra dago, edozein modutan bada ere, auzia bukatu beharra baitago. Alderdiak euren artean adostasun batera iristeko gauza ez badira,
|
zer
egin behar du Estatuak. Gai guztietarako legeak ematea ezina dela eta, alderdioi eskaini egiten die magistratu publikoa, halako arbitro ongitsu eta alderdigabea; horren ebatziak eragozten du haien arteko borroka eta onuragarriago gertatzen zaie alderdiei ebatzi hori auzi luzexka baino, horren ondorioak eta bukaerak aurreikustezinak baitira.
|
|
seietan
|
zer
egin behar dugun ez jakitera,
|
|
" Zein?", esan zuen; gizona, ordea, ezkutatu egin zen; haur talde bat pasatu zen, andereño batekin; biak kanpora begira zeudela: " gero
|
zer
egin behar duzu?", galdetu zion Elik. " Ez dakit", esan zuen Xanek.
|
2001
|
|
Elgeako lehen fasearen ondoren, haren bigarren faseari ekingo zaio, eta ziur aski, horren ondoren, Oizko proiektuak jarriko dira abian, 23 MW sortuko dituzten 35 errotarekin, eta baita Orduntekoa ere, 56,8 MW sortuko dituzten 86 errotarekin. Eta 2005etik aurrera ikusiko da
|
zer
egin behar den, hau da, instalatutako potentzia areagotzea edo dagoenarekin geratzea. Nolanahi ere aurten hasiko dira 2010 urtera begira egingo diren plan eolikoak taxutzen.
|
|
"' Altxorraren uhartea' itzuli zuten, baina' Moby Dick' ez, sekulako terminologia lana daukalako. Bastarrikak adierazi duenez," horrelakorik egin nahi duenak, idazle batek,
|
zer
egin behar du, porturik portu galdezka ibili. Guk ere hemengo arrantzaleei galdetzen diegu.
|
|
Eta ordezkaritza politikorik gabe sentitzen den ezker aber tzaleko jendeak
|
zer
egin behar du epe erdira, beti masiatzen eta madarikatzen jardun, artikulu honetan bezala, ala berrantola tzen hasi?
|
|
Tirokatu zituzten baina ez zuten bat bera ukitu. Alemanek bazekiten
|
zer
egin behar zuten: kamioietarik salto, arto artera sartu, eta Mauleraino iritsi.
|
|
Telefonia mugikorreko oinarri estazioa bere ardurapeko eraikinean instalatzeko eskaintza hartzean,
|
zer
egin behar du jabekideen presidenteak?
|
|
NIKOLASek TOMASi begiratzen dio,
|
zer
egin behar duen adieraziz. TOMASek joateko esaten dio esku keinuz.
|
|
Ez da Fidel Castroren umerik jaio, niri
|
zer
egin behar dudan esango didanik. Aizue, ni ere egona naiz 68ko maiatzean.
|
|
(Karolineri) Hollywoodera iristeko
|
zer
egin behar da?
|
|
Aurkezten ari garen lan hau ez da lan teorikoa, irakaslearen eguneroko beharrei erantzun nahi dien lan praktikoa baizik. Lan honi esker, helburu komunikatibohauei esker, irakasleak diseinu kurrikularrean ezinbestekoak diren zehaztapenakaurkituko ditu, bere eguneroko klasearen ikuspegi komunikatiboa ez galtzeko.Bertan, klasea menderatzeko beharrezkoak diren elementu guztiak ageri dira ongiordenaturik, begirada bakar batez
|
zer
egin behar den jakiteko.
|
|
Ikas ohiturak: . Denok pasatu gara eskola batetik edo bestetik, eta badakigu
|
zer
egin behar den: irakasleak, eman?
|
|
Ni haien atzetik. Disimuluan, gona eta soinekoak begiratzen zituzten bitartean, ni jertse batzuekin entretenitu nintzen eta, aldageletan sartzen zirela ikustean, pare bat praka eta alkandora zuri bat hartuta, han joan nintzen neu ere,
|
zer
egin behar nuen zehatz mehatz jakin gabe. Ondoko aldagelan sartu nintzen.
|
|
–Ba al dakik azkenean Anartzek
|
zer
egin behar duen? –galdetu dio Unaik patata tortilla pintxoa oraindik aho barruan duela– Kanpora doa edo ez?
|
|
Horrexegatik idatzi dizkizuet instrukzio batzuk zuei, Lucas, lagunei, hiltzen naizenerako. Ni hil ostean
|
zer
egin behar duzuen ondo jakin dezazuen.
|
|
Liburu horrek hindu zintzo batek
|
zer
egin behar duen erakusten du. Ze garbiketa egin, ze soineko jantzi, ze otoitz esan, norekin ezkondu.
|
|
Ahaztu egin dut frantsesa, ez ditut hitz guztiak ulertzen, zer ote da, esate baterako, le néant? Galdu egiten dut zentzuaren haria, eta ulertzen dudanak ere ez dit Goioren kasuan
|
zer
egin behar dudan erakusten.
|
|
Lehenengo pentsatu
|
zer
egin behar dezun eta gero egin.
|
|
Eta beraz, praktikan kanon bat posible izango da:
|
zer
egin behar dut nahimena askea badut, jainkorik badago, hilezkorra banaiz.
|
|
Nolabait esateko, Kanten gizakia pasiboa da eginbeharrei buruz. Nahiz eta gizakia bera ere legegile eta legegile kide izan Kanten teorian, legeak, nahi besteko lege unibertsalak esaten dio
|
zer
egin behar duen. Esanera dihardu, aginduta.
|
|
Eta Kanten bigarrengo galdera (praktikaz) funtsezkoaren aurretik, baita ere filosofian bertan, beste bat dago. Hau da,"
|
zer
egin behar dut" galderaren aurretik, beste hau dago: " Egin beharra al dut?".
|
|
Beraz, gizakia maitari dela esanez, hitz batez adierazten dugu zer ezagutu eta
|
zer
egin behar duen. Ez dira bi erantzun bi galderari, galdera biez bat egin eta erantzun orokorra, oinarrizko bakarra baizik.
|
|
Eta galdera honi baietz erantzun eta gero dator Kanten galdera: " Eta
|
zer
egin behar dut?". Lehenbiziko galderari ez diolako erantzuten, galdera hori egitera ere ez baita heltzen, Kantek ezin du zuzen erakutsi non kokatzen den gizakiagan eginbeharraren iturria edo oinarria.
|
|
– Eta
|
zer
egin behar diagu. Besoak gurutzaturik gure txandaren zain egon?
|
2002
|
|
Krisiari irtenbide bat ematekotan garbi du
|
zer
egin behar den: «Bakoitzak gogor egin behar du lan, joan den mendean joan ziren euskaldunek bezala» eta hala ere, galdera batzuk erantzuteke daudela dio.
|
|
Gero, gure eskoletako mantelinadunekin
|
zer
egin behar den, hori ez dut argi. Errepresioa ez da bidea, baina aniztasunaren izenean mantelinen goraipatzea edo banalizatzea arinkeria galanta da
|
|
Mugitu beharrarekin ados gaude, eta bat gatoz ere LABeko Txutxi Ariznabarretarekin,' Argia' n idatzi zuen artikuluan denbora alferrik galtzea ez dela komeni esaten duenean. Kontua da nola eta nora mugitzeaz ari garen, edota denbora alferrik ez galtzeko
|
zer
egin behar dugun. Mugimenduaz hitz egiten dutenek beren posizioa finkatzeko erabiltzen dute otsailaren 19ko aipamena, manifestaziora ez doazenak nabarmen utzi nahirik edo.
|
|
Akordioaren arazoen muina aztertzeko, batzuon nahiz besteon erruak eta erantzukizunak zehazteko gogoa geratu zitzaigun. Lan eskema berri batera itzultzeko
|
zer
egin behar zen aztertu nahi genuen. Tamalez, ez genuen paradarik atzeman.
|
|
Gero, Joana Albret: inork ez daki euskalduna zen edo ez zen, baina Nafarroako erregina zela garbi dago; emakumea, gainera boterean
|
zer
egin behar zuen oso argi zeukana, euskal letrak bultzatu zituena eta bi erresuma handiren artean harrapatua aurkitu zena, atzetik baitzituen bai Frantziako erregea eta bai Espainiakoa. Hirugarren heterodoxoa, euskaldun ez zen bat, baina borondatezko erbeste moduan Euskal Herria aukeratu zuena.
|
|
Lurraldetasuna aipatzean, Nafarroa eta Iparraldekoak ere aipatu ditu, eta horrek jarri ditu batzuk erotzeko zorian. Ez dio inori esaten
|
zer
egin behar duen, zein aukera duen baizik, libreki erabakitzeko eskubidez. Eta horregatik ematen dugu, besteren artean, ontzat plan hau.
|
|
Philips eta Ufesa FR laginek bakarrik adierazten dute argibide liburuan erabilitako olioarekin
|
zer
egin behar den.
|
|
Sormen alderdia eta alderdi industriala bereizten hasi dira, orain ez du jostunak erabakiko
|
zer
egin behar duen, moda sortzen duen diseinatzailearen lana horren aurretik dagoelako.
|
|
Argibideetako liburuxka guztiak ongi balioztatu baziren ere, bazen aldetxorik batetik bestera: Philips eta Rowenta marketakoak oso onak dira baina Braun markakoei ez zaie horren kalifikazio ona aitortu, depilagailua edo indar elikagailua hondatuz gero
|
zer
egin behar den argitzen ez dutelako.
|
|
Profesionalek badakite nola jokatu horrelako egoeratan; eta beharrezkoa balitz, anbulantzia edo mediku bat igorriko dizute eta, gainera, etxera iritsi bitartean
|
zer
egin behar duzun esango dizute.
|
|
Zilarbizik,
|
zer
egin behar zuen adierazi aurretik, hiru emakumeak begi bakar batekin nola konpontzen ziren argitu zion. Itxuraz, hiru emakumeek begi hura txandaka erabiltzeko ohitura zuten, betaurreko parea izango balitz bezala, edo, zehatzago esan bagenu, begi bakar batean jartzeko monokulu bat balitz bezala.
|
|
egunero, astero, hamabostero...), bai eginkizunetan (zer nolako ariketak planteatuko diren, zertarako...). Horren helburua daikasleak ohitura batzuk hartzea eta momentu oro
|
zer
egin behar duen jakitea. Horrela, lan egitasmo pertsonala diseinatzeko baliabideak eskuratzeamesedetuko dugu.
|
|
Kontuan hartzen dugu
|
zer
egin behar duen: testu mota eta testuinguru diferenteak.
|
|
Azpimarratzekoak dira beren burua zuritzeko portugaldarrek erabiltzen zituzten argudioak. Merkatari haiek oso ongi barneratuta zeukaten aitoren semetzareneredua, eta bazekiten
|
zer
egin behar zuten Gipuzkoan errotzeko, aitoren semeenkutsua hartzeko: etxe baten jabe izan; ezkontza ona burutu eta familia sortu; edotaerregeari zerbitzatu.
|
|
Zinez aipagarria eta gogoangarria zuen indarra! [...] Orain entzun, hitz gutxitan esango dizut-eta
|
zer
egin behar dugun. Bihar bertan, Eguzkia igotzen hasi eta haren izpiek lurraren estalkia urratzen dutenean, Eneas eta Dido gaxoa hiritik irtengo dira, oihanean ehizatzera.
|
|
|
zer
egin behar duen dakienean, nekerik gabe egiten baitu,
|
|
gertaerak hain aldeko izan zaizkigunez, ez dakigula ebaztean kalterik etorri, gure egoerak okerrera egin eta poz hori larregikeria bihurtzeko moduan. Egoera latzak sarri hezi eta
|
zer
egin behar den irakasten du, erazko abagunean pozak berak okerbideratu eta erabaki eta hausnarketa zuzenetik urruntzen gaitu. Horrenbestez nire ahalegin osoz aholkatzen eta eskatzen dut erabaki hori egun batzuk atzeratzea, hain poz handia atzean utzi eta geure onera itzul gaitezen arte.
|
|
Ondo landuaz emankor izan dadin nahi duzun etxaldea erosi duzunez, eta neuk ere neurea balitz bezala arta dezadan eskatzen didazunez, ahalegintxoa egingo dut; eta ez soilik neu bizi naizen artean, zer egitea komeni den aholkatuz, baizik eta baita hil ondoren ere. Ezin baitut onartu Sibilaren ahotik jalgitakoak bera bizirik den bitartean soilik izatea gizakiarentzat baliagarri, baizik eta baita bera hil eta gero ere, are jende ezezagunarentzat ere; urte askotan itzultzen baikara ofizialki horren liburuetara, mirari baten ondoren
|
zer
egin behar dugun jakin nahi dugunean; era berean ezin da onartu nik, bizirik naizen bitartean ere, ezer ez egitea adiskide eta tartekoei laguntzeko.
|
|
Prozesu horrek hainbat zailtasun sortzen ditu eguneroko lanak egiteko, eta zailtasun horiek areagotu egiten dira gaixotasunak dirauen bitartean. Hala, gaixoak ahazten hasten dira objektu jakin batzuk non gorde zituzten edo une horretan
|
zer
egin behar zuten, eta, pixkanaka pixkanaka, oroimen galera hori areagotu egiten da, maite dituzten pertsonen izenak gogoratzeko gai ez izan arte, eta, gaixotasuna aurreratuago dagoenean, baita hizkuntza bera ere. Alzheimerrak mugitzeko trebetasunei ere eragiten die, eta, aldi berean, izaera aldatu eta pertsona suminkor eta ezegonkorrari itzultzen zaio, gogo aldarte handiarekin.
|
|
Gida hori zientzia komunitate osoak aho batez erabili ahal izango dituen gomendioen bidez diseinatu dute. Gida hau edozein fakultatibori zuzenduta dago, lehen mailako atentzioko medikutik espezialistarengana, eta Francisco Blanco doktoreak adierazi du une bakoitzean
|
zer
egin behar den eta patologia artrosikoaren estadio bakoitzean iradokitzen den lehen tratamendua zein den. Belauneko artrosia artikulazioen endekapenezko patologia da, eta diziplina anitzeko ikuspegia eskatzen du.
|
|
Ohetik atera berri zen sei urteko neska txiki bat zeukan begira. Ile luze koarpilatu haien tartetik bi begi haundi besterik ez zuen ageri; urduri zirudien, nahiz eta egunean zehar
|
zer
egin behar zuen argi ta garbi jakin. Begi beltz haiek jaurtitzen zuten indarrak haurraren borondate ona isladatzen zuten.
|
|
–Alex,
|
zer
egin behar duk? –galdetu zion Haritzek– Alex?
|
|
–Ei,
|
zer
egin behar duk. Ei, Alex.
|
|
Ez zekiten zer egin. Ez zekiten
|
zer
egin behar zuten. Eta ez zitzaien inor hurbiltzen.
|
|
–Eta
|
zer
egin behar dugu. Hementxe egon?
|
|
Ea gauzak uzten ditugun –itzuli egin zen, zerbait gogoratzean: Mirarik izebaren etxean egin behar omen zuen lo– Zuk
|
zer
egin behar duzu, Mirari, motxila eta hemen utzi, edo izebaren etxera eraman?
|
|
–Gaur
|
zer
egin behar dugu? –oihukatu zuen.
|
|
–Gaur
|
zer
egin behar dugu? –berriro bota zuen, koadrilako gerra oihuaren eskean.
|
|
–Gaur
|
zer
egin behar dugu?
|
|
–Gaur
|
zer
egin behar dugu?
|
|
esaneko izatea. Txistua joz gero, berehalaxe etortzen da, zer nahi dudan edo
|
zer
egin behar duen jakitera.
|
|
Hamaikak iritsi bitartean, zalantzan egon nintzen
|
zer
egin behar ote nuen. Telefonoz dei niezaiokeen Sarari, hartarako bidea ematen baitzidan gutunak.
|
|
Orain  dik ez dugu aitatu ere egin egunkarira egin behar dugun bisita. Eta nik han
|
zer
egin behar dugun jakin nahi nuke. Zertara goazen, nik zer esan behar dudan.
|
|
Lehertzeko zorian banengoen ere, patxadaz hitz egiten saiatu nintzen: ea
|
zer
egin behar nuen egun osoan etxean; hobeto nengoela institutuan; gertatutakoari hainbesterainoko garrantzia ez ematea zela hartatik onik ateratzeko modu bakarra.
|
|
Euskara zapaldua baitzegoen Francoren garaian, zapuztua, debekatua eta baztertua, irakurle gaztea. Franco ez baitzen liburuetan Napoleon bezalatsu ikasi behar izaten genuen urruneko norbait, baizik
|
zer
egin behar genuen, zer ez, zer zegoen ongi, zer zuzen edo oker, egunero egunkarietatik oroitarazten zigun agintari hurbileko bat, gure bizitza osoa jaten zuen militar txiki, lodi eta bibotedun bat, uda aldean Donostiara etortzen zena. Ikusi zenuke zer nolako harrera egiten zitzaion gainera hiriko karriketan!
|
|
Unibertsitateak arras erakunde konplexuak dira, eta hizkuntzaren kontua hor ageri den konplexutasun horren ezaugarrietako bat besterik ez da. Azken urteetan eztabaida handiak izan dira euskara dela eta ez dela,
|
zer
egin behar den unibertsitatean. Batzuek unibertsitate elebakarra aldarrikatzen dute, bere jarduera euskara hutsean egingo lukeena.
|
|
Zer erakusten diete orduan gure umeei? Mutiko edo neskatiko batek txartela etxera ekartzen duenean datu pertsonalekin betetzeko eta irakasleak Izen abizenak horren ondoan zenbaki telefonoa jarri badio telefono zenbakia jarri beharrean,
|
zer
egin behar du aita edo ama batek, jakinki pedagogikoki ez dela batere egokia maisuak esandakoa zuzentzen ibiltzea. Adibide hori berori jartzen zidan halako batean euskaraz arazo gabe idazteko gai den irakasle batek.
|
|
Nire iritziz, helburu" handi" horiek edo horien antzekoak izango liratekeenak lortu ahal izateko, goitik beherako aldaketa politikoa gertatu litzateke, eta, gainera, ados jarri lirateke Euskal Herriko unibertsitate guztietako kide gehienak. Eta hori gertatu arte,
|
zer
egin behar da. Nik uste dut azpilana dela gaur eta etorkizun hurbilean egin behar duguna.
|
|
Ez zuen luzaro hala egon beharrik izan, buruz erretzen uste ari zen zigarroa amaitu aurretik kaleratu baitziren Santos eta lagunak. Egoera berria zitzaion eta ez zekien handik aurrera
|
zer
egin behar izango ote zuen, urrutitik aldarri egin ala ezusteko topaketaren bila kalean behera abiatu. Santosek sama okertze batean ikusi zuen urrutitik eta apur batean egoteko keinua egin zion beso luzatuaz.
|
|
– Euren helburua edozein dela, zer edo
|
zer
egin beharra daukagula uste dut. Lehen hipotesiaren kasuan, harrotasunak eskatzen didalako geldirik ez egotea.
|
|
Egin molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen. Ororen buru, haurrak hobeki badaki
|
zer
egin behar duen eta nola, zer" ez duen egin behar" badakielarik.
|
2003
|
|
Bere alde otoitz egingo dutela eta azken berriak emateko eskatzen dute batzuek. Denek galdetzen dute
|
zer
egin behar den laguntzeko. Gaixo batek Guardia Zibilaren helbidea eskatzen du mezuak Pellorengana helarazteko.
|
|
Lan ikaragarria egin dugu, baina inork digu ukatu erakunde ofizial batetik datorrela erreferendumaren aukera, legitimitate hori irabazita dago. Horrekin batera ikusi behar da
|
zer
egin behar den Iparraldean eta Nafarroan" guk ere hor izan nahi dugu" esateko aukera izan dezaten, aukera hori hautetsien bidez zabal daiteke. Horrek klandestinitatetik ez du ezer.
|
|
Gehiago kezkatzen nau Atxagaren galderak. Zer egin dugu gaizki, eta
|
zer
egin behar dugu. Manifestazio erraldoiak oso ondo daude, baina kaltetuen sentimenduetatik, eta eraso erreakzio dialektika horretatik ez dugu eraikiko behar dugun ikuspegi politiko eta kulturala, eta horri darizkion estrategia eta ekintzak.
|
|
Ni ez naiz sartu, sartu egin nahi nauzu? Eta zu sartu bazara,
|
zer
egin behar duzu konbatea irabazteko. Mehatxu, salaketa eta kexaren pedagogia ezin da gehiago jasan.
|
|
Espainiako Auzitegi Gorenak ez du argitu Sozialista Abertzaleen taldeekin
|
zer
egin behar den, askoren ustez euskal gizartean bizi den egoera gehiago nahaspilatzeko; korapiloak, beraz, askatu gabe jarraitzen du. Era askotako interpretazioak egon daitezke instituzio desberdinetan, baina, aurretikoak kontuan hartuz, hiruko gobernua eta Espainiako Gobernuaren arteko enfrentamendu gune nagusiena Eusko Legebiltzarrean aurreikusten da.
|
|
" Bush oso ergel idiota da, baina ez da bera politika egiten duen pertsona; inguruan jende oso azkarra dauka,
|
zer
egin behar duen primeran dakien jendea".
|
|
Birtualitatearen ohoreez oso ziur ez egon arren ditxosozko planaren web orrian sartu nintzen iritzia emateko prest, telefonoz ez bainuen oso garbi atera
|
zer
egin behar zen, DAFO edo horrelako zerbait gogoan hartu banuen ere.
|
|
Orduan, zertan ari gara? Zuk uste duzu ginekologoak esango diola haurdun dagoen emakumeari
|
zer
egin behar duen. Zer kanpaina egiten ari dira?
|
|
Pausoak liburuxka batean daude eta merkatari bakoitzak egin dezakeena aukeratzen du. Kanpotik
|
zer
egin behar duten esanda, agian, ez dute egingo. Ez da gauza bera janari denda bat duen 60 urteko emakumearen egoera edo pertsona alfabetatu, gazte, eta dinamika komertzialean beste jarrera bat duenarena.
|
|
Horregatik, irabazten duzuna gastatu egiten duzu. Drogak, txanpon makina,
|
zer
egin behar duzu.... Asko eta azkar sartzen da eta horretara ohitzen gara».
|
|
Pertsona batek jakiten duenean gaixotasun sendaezin eta hilkorra duela,
|
zer
egin behar du?
|
|
Sartuta, bai, baina zein bidetatik? Ez ete daukee kristinauak askatasunik,
|
zer
egin behar daben eta zelan egin behar daben erabagiteko?
|
|
Horrek bere buruari laguntzen ikasi behar du, apur bat txoriburua da eta. Guk baino hobeto ezagutzen du bere ama eta jakin behar luke hura pozteko
|
zer
egin behar duen... Ikas dezala Bibiot pentsakor geratu zen Arantxa atera heltzen zen bitartean.
|
|
Listo, horrek ez deutsu gehiago nekerik emongo Ainhizek begietara so egin zion,
|
zer
egin behar zuen ez zekiela.
|
|
Abokatu espezializatuak edo erabiltzaileen elkarteak
|
zer
egin behar den azalduko dio pazienteari.
|
|
Kontsumitzaileek eragozpenak izaten dituzte mugimendu horiek egiteko, beharbada operadoreen arteko lehiak aurrezteko dakartzan aukera berrien eta handien berri ez dutelako, edo beharbada
|
zer
egin behar duten ez dakitelako, edo bestearekin ohituta daudelako, abagune berriaren abantailez fio direlako, edo erosoago iruditzen zaielako...
|
|
Beharrezkoa da ikastetxe guztietan Larrialdi eta Ebakuazio Plana egitea, hots, aurretiaz antolaturiko egintza multzo bat. Horretan argi eta garbi zehaztuko da, larrialdirik gertatzekotan, non, noiz, nola, nork,
|
zer
egin behar den salbuespenezko egoera horren larritasunaren eta eskura dauden baliabideen arabera.
|
|
Rajoyk azaldu zuen, halaber, “Nautile” batiskafoak hurrengo egunetan “bizpahiru” gehiago murgilduko dituela ontziaren hondarretaraino, ez “zigilatzeko”, baizik eta petrolio ontziaren egoeraren “berrikuspen orokorra” egiteko. Lehenengo lehendakariordeak, azkenik, jakinarazi zuen datorren ostiralean Batzorde Zientifikoak bere proposamena jakinaraziko diola Gobernuari, “ontziarekin
|
zer
egin behar den”. Horri dagokionez, lehendakariordeak onartu zuen “Prestige” ren hondarrentzako konponbideak “operazio konplexua” ekarriko duela, “Erika” hondoratu ondoren Frantzian garatutakoarekin alderatu zuena.
|
|
Ibilbide horren aurrean, eta Irakeko gatazka berri bat gertatzeko aukerak – petrolio upelaren prezioaren gorakadan eragina izango luke – eta, horrekin batera, gaur egun “erralentian” dauden ekonomia ukituen bidean, errenta aldakorreko gure ekintzekin eta/ edo inbertsio funtsekin
|
zer
egin behar dugun balioetsi behar dugu. 2000ko urtarrilaz geroztik, indize nagusien bilakaera ezkerreko lehenengo grafikoan zehazten dena izan da.
|
|
Hemendik aurrera, kontu handiz ibili behar dugu, radar bat ezkutuan dagoen edozein tokitan zelatan egon baitaiteke eta ustekabean harrapatu. Bakoitzak jakingo du
|
zer
egin behar duen, baina legea betetzeko dago, bai eta isunak ere, saltatzen duenak ordain ditzan. Gure aldetik, “bidaia on” bat opa diegu.
|
|
Araudiaren arazo nagusia, Badiolak dioenez, animalia jatorriko irinekin zer egin zehaztu behar du. «Irinak ez dira nahierara asmatu, elikatze ahalmen handia dute, eta orain
|
zer
egin behar dugu gordeta dauden guztiak birziklatu edo ezabatzeko; diru asko da, eta urtero milaka eta milaka tona proteina ekoizten dira». Badirudi konponbidea, Badiolak aurreratu duenez, kontsumo gurutzatuagatik gertatuko dela, eta kasu batzuetan bakarrik.
|
|
“1 motako diabetesa duten gurasoei eta mutilei ahalik eta informazio osatuena eman nahi diegu, eta, beraz, koloreetan eta geometrian oinarritu gara”, azaldu du Rosario Martínez Rodríguez erizainak eta diabetes hezitzaileak, ideia horren bultzatzaileak. Joko moduan, mutilek jakin ahal izango dute
|
zer
egin behar duten azukre igoera gertatzen bada, eta zein diren defentsa mekanismoak. Eta ikaskuntza prozesua girotzeko, puzzleek oso leku berezia hartuko dute, dieta orekatua duten familien irudiak eta osasunerako kaltegarria den bizimodua duten pertsonaien irudiak erakutsiko baitituzte.
|
|
“Neurri egokiak eta egokiak hartzeaz gain, zer aukera hoberik eskola beretik laneko arriskuen prebentzioaren kultura ezartzen hastea baino. Hori ez ezik, ikastetxeek ere izan behar dute tresnaren bat larrialdi batean une jakin batean
|
zer
egin behar duten edo laneko prebentzio zer politika egin behar duten azaltzeko”, dio Nekane Agirrek, Easo Institutuko irakasleak eta proiektu honen koordinatzaileetako batek. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko teknikariek, PAKEAko profesionalek eta Easo Institutuko irakasleek idatzi dute, eta “oinarrizko galderei erantzuten die, esate baterako, zein sarrera ate jarri behar den, edo botikinek zein tresna eta material eduki behar dituzten edo zein makinek ez dituzten betetzen segurtasun baldintzak”, azaldu du Iñaki Mújica Eusko Jaurlaritzako Lanbide Heziketako zuzendariak.
|
|
Ondoren, seinale triangeluak jarri eta laguntza eskatuko du hurbilen dagoen SOS zutoinean. –Ibilgailua tunel baten barruko zirkulazioaren gorabeherengatik geldituta geratzen bada,
|
zer
egin behar da? · Larrialdi argiak aldi baterako konektatzea atzetik datozen ibilgailuei abisatzeko.
|