Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2007
‎Une horretan, bezero guztiek ez dute autobusikbeharko baina ez dio axola. Bezeroari elkar ezagutzeko egiten diogula bisita esatendiogu, Irizar-ek zer daukan jakin dezan, eta erosteko asmorik izan ez arren, Irizarezagutzera gonbidatzen dugu. Guk ondotxo dakigu, ereiten badugu, goizago edoberanduago, salmentak etorriko direla.
‎Berdin da esku artean zer daukazun: produktuak, mezuak, ideiak... mezuhoriek bitartekari batzuen bitartez helarazi behar dituzu.
‎Baina nor edo nork galde lezake zer daukan txarrik osagaien ordena horrek. Informazioaren banaketa horrexek eragiten du nekezago prozesatzea informazioa, betiere beharrizan barik badago atzera (tuta) osagarria, testuinguruak eskatu barik.
‎Baina zer dauka galdegaiak, beraren gainean idatzi baitira tesi doktoral bi eta hainbat artikulu. Erreparatuz gero zer dioen galdegaiaren legeak (galdegaia kokatu behar dela aditzaren ezkerrean, berari itsatsita) ez dauka eduki ezer txarrik tentuz eta neurrian erabiliz gero aditz aurrean, hau da, galdegaia txikia bada edo elementu bakarrekoa, baina luzea eta konplexua bada, nekagarria bihur dezake perpausaren irakurketa.
2009
‎Nik uste horri buelta eman behar diogula, aitortu beharra dago horzailtasun ikaragarriak zeudela eta garaia heldu dela horri buelta emateko. Orduan, nik zer egin genezakeen pentsatu baino gehiago, etorkizunera begira jarrikonintzateke, alegia, orain zer daukagun egiteko pentsatuz.
‎Bigarren aldiz ere egon zen ospitalean. Ez dakit zer edukiko zuen.Baina handik a filas deitu zioten. Handik joan zen eta gero ia, desagertu egin zen.Amonak aitonarekin elkartzeko esperantza mantendu zuen, bizi bazen agertuko zelaesan baitzion.
‎«Zentzuduna izaten, horrelaxe, zentzuduna izaten... esku artean zer duzun jakiten, edo ahal duzuna... zer daukazun eta nora iritsi zaitezkeen. Beti harago iristen saiatubehar da, baina airean gazteluak egiten saiatu gabe, hots. hau da, hankak lurreanizan behar dira zartakoa ez jasotzeko.»
2015
‎Orduan, demagun herribatean gaudela; herri horretan dauden eragileak zeintzuk izan daitezkeen pentsatuko dugu. Horiekpanel batean irudikatu edo marraztuko ditugu, eta haien arteko harreman onak, harreman estuak, harreman latzak... marraztuko ditugu keinu batzuen bidez. Partaidetzan, beti daukagu errealitatekosoziograma, gaur egun zer daukagun. Esate baterako gure familian ere egin genezakeen soziogramabat, zer nolako harremana dagoen aita eta amaren artean, anai arreben artean...
‎Orduan, demagun herribatean gaudela; herri horretan dauden eragileak zeintzuk izan daitezkeen pentsatuko dugu. Horiekpanel batean irudikatu edo marraztuko ditugu, eta haien arteko harreman onak, harreman estuak, harreman latzak... marraztuko ditugu keinu batzuen bidez. Partaidetzan, beti daukagu errealitatekosoziograma, gaur egun zer daukagun. Esate baterako gure familian ere egin genezakeen soziogramabat, zer nolako harremana dagoen aita eta amaren artean, anai arreben artean...
‎Ikusi dugun bezala, Euskal Hiria kontzeptua, berria izan ez arren Atxagak bere garaian bota zuen, zer eduki eman nahi zaion da kontua. Euskal Hiria nukleo anitzeko hiriburu sistema bat dela esatenda, hitz asko daude hor.
‎Niri pixka bat kostatu egin zait, buelta batzuk ematea zer esan. Izan ere, azkenean, nik aurreko urteko jardunaldiak ospatu zirela badakit, arrakasta handia izan zela etajende asko etorri zela, baina ez dakit zer edukirekin, eta pentsatzen dut hemen zaudeten askok nibaino gehiago jakingo duzuela hizkuntzaren eremuan, eta bai hirigintzaren inguruan edo lurraldeeremuan. Eta aldez aurretik eskatu nahi dut barkamena, seguru naiz hanka sartuko dudala nonbait, baina nire ezjakintasuna eta abiaduragatik eta, barkamen hori onartuko didazuela espero.
‎Egia da lurralde antolamendua dela eta multifokala dela esaten dela, foku ezberdinak dituztela, baina hala ere nik uste modelo zentralista dela. Eta zer dauka modelo horrek. Munduaren komunikazio zuzena, azkarra eta fluidoa, eta lurralde guztia azkartasun horren arabera antolatzen da; errepide azkarrak, lerro askokoak, tren azkarrak, aireportuak... dena azkar doa.
‎Niri pixka bat kostatu egin zait, buelta batzuk ematea zer esan. Izan ere, azkenean, nik aurreko urteko jardunaldiak ospatu zirela badakit, arrakasta handia izan zela etajende asko etorri zela, baina ez dakit zer edukirekin, eta pentsatzen dut hemen zaudeten askok nibaino gehiago jakingo duzuela hizkuntzaren eremuan, eta bai hirigintzaren inguruan edo lurraldeeremuan. Eta aldez aurretik eskatu nahi dut barkamena, seguru naiz hanka sartuko dudala nonbait, baina nire ezjakintasuna eta abiaduragatik eta, barkamen hori onartuko didazuela espero.
‎Gaur egun, zer esaten dugun eta zer eduki kontatzen ditugun bezain garrantzitsua da nola aurkezten dugun eta nola kontatzen dugun. Alegia, kontua ez da eduki berak plataforma baten baino gehiagoren bitartez zabaltzea, baizik eta kanalik egokienak aukeratzea komunikazioan balio gehigarri bat lortzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia