2009
|
|
Eta sinagogan berarekin egindako hitzarmenari esker, guk bilatzen dugun fruitua aurkitu zuten. Horrela, erbestean galduta
|
zegoen
komunitateak bere norabidea astero berreskuratzen zuen; horrela, bere identitatea ahazteko zorian zegoen komunitateak Jainkoarekin egindako aliantza astero gogoratuz bere nortasunari eusten zion. Eta Babel hartan bere mintzoa eta nortasuna galtzeko zorian zegoen komunitateak mintzo xume hartan Jainkoaren salbazio promesa gordetzen zela aitortzen zuen astero; eta mintzo xume hartan, Jainkoaren ahots entzunezina gorpuzten eta munduratzen zela.
|
|
Eta sinagogan berarekin egindako hitzarmenari esker, guk bilatzen dugun fruitua aurkitu zuten. Horrela, erbestean galduta zegoen komunitateak bere norabidea astero berreskuratzen zuen; horrela, bere identitatea ahazteko zorian
|
zegoen
komunitateak Jainkoarekin egindako aliantza astero gogoratuz bere nortasunari eusten zion. Eta Babel hartan bere mintzoa eta nortasuna galtzeko zorian zegoen komunitateak mintzo xume hartan Jainkoaren salbazio promesa gordetzen zela aitortzen zuen astero; eta mintzo xume hartan, Jainkoaren ahots entzunezina gorpuzten eta munduratzen zela.
|
|
Horrela, erbestean galduta zegoen komunitateak bere norabidea astero berreskuratzen zuen; horrela, bere identitatea ahazteko zorian zegoen komunitateak Jainkoarekin egindako aliantza astero gogoratuz bere nortasunari eusten zion. Eta Babel hartan bere mintzoa eta nortasuna galtzeko zorian
|
zegoen
komunitateak mintzo xume hartan Jainkoaren salbazio promesa gordetzen zela aitortzen zuen astero; eta mintzo xume hartan, Jainkoaren ahots entzunezina gorpuzten eta munduratzen zela. Horrela, Jainkoaren ahotsa entzunez eta harekin egindako aliantza aitortuz, erbestean zegoen herri hark bere identitatea eta biziraupen itxaropena berreskuratzen zituen.
|
2010
|
|
Erakusketaren bukaeran eta berau osatzeko Sally Ingletonen Painting Country (2000) film dokumentala ikusteko aukera dago, artista aborijenen gaurko egoera agertzen duena. Bertan, duela hamarkada batzuk marjinazio sozial, politiko eta ekonomikoan
|
zegoen
komunitate indigenaren kultura nolabait mantentzeko asmoz, artegintza Mendebaldeko kulturak inposaturiko bizimodura egokitzeko modu bat izan daitekeela erakusten zaigu. Egun margotzen duten hainbat artista aborijen, duela hamarkada gutxi batzuk desertuan bizi ziren modu nomadan, biluzik, eta ehizatzen zutenaz elikatuz; orain, komunitateetan bilduta, jatorri europarreko australiarrekin elkarbizitzan margotzen dute.
|
2011
|
|
hots, egungo gehiengo hegemoniko asko duela ez hainbeste gutxiengo egoeran zeuden. Konkistaren bidez bereganatu ditu mendeko herriak eta lurraldeak estatu hedakorrak, eta, kolonizazioaren lehen urratsetan, hala, gutxiengoan
|
zegoen
komunitate hegemonikoa. Horiek horrela, jatorrizko gehiengoa denboraren joanean gutxiengo bilakarazten du estatu asimilatzailearen politikak.
|
2012
|
|
Ingalaterran onartuz joan ziren eboluzionismoa, gutxika gutxika; Frantzian beste bat izan zen ildo nagusia. Euskal Herrian, berriz, «ez
|
zegoen
komunitate zientifiko bat gaiaz eztabaidatzeko, ez zegoen aditu gorputzik ideia berriez hausnartzeko». Darwinismoaren sarrera Euskal Herrian, izan ere, «ez zen arazo zientifiko bat izan, arazo politikoa baizik».
|
|
Hala, 1870ean euskaldun batengana iritsi zen Darwinen eboluzionismoaren ideia, baina ez Euskal Herrira. «Ez
|
zegoen
komunitate zientifikorik, unibertsitaterik», hausnartu du Altonagak. Euskal zientzialari bakan batzuei buruz hitz egin beharra dago, beraz.
|
2017
|
|
Indiar nazio nomada bateko kideak ziren Montagnais Naskapi tribukoak, eta harmonia ederrean bizi izan ziren, Labrador penintsularen ekialdean, ehizatuz eta arrantza eginez. Europarren presentziaren eta larruaren salerosketak hartutako indarraren ondorioz, ahultzen hasita
|
zegoen
komunitate hura Le Jeune hara iritsi zenerako; haiekin merkataritza itunak egiteko gogoz, zenbait gizon prest agertu ziren beren gobernu era frantziarren aginduetara jartzeko (Leacock 1981: 39 or. eta hur.).
|
2019
|
|
" Badu lotura ibilbidearekin, bere momentuan utzi behar izan geniolako hala deitzeari; baina asmatu dugu belaunaldi eta antolakunde desberdinen arteko haria mantentzen, eta esan ahal dugu gazte antolakuntzak eta gazte topaguneak bizik daudela oraindik". Izan ere, Delgadok azpimarratu duenez, 1994an antolatu zuen Jarraik lehenengo Topagunea, aisialdia eta formakuntza uztartuz, bere inguruan
|
zegoen
komunitate guztia leku fisiko batean batu eta ikusgarri egiteko," indar erakustaldi modura".
|
2022
|
|
zentralizazioa baimentzeko orduan probintzia guztien adostasuna ez exijitzea erabaki zuten, eta gobernu zentralaren oztopo nagusia ezabatzen lagundu zuen horrek. Ondorio nabarmenak izan zitzakeen erabaki arriskutsu horrek Federazioaren barnean beste kide batzuekin batera jarduteko askatasun osoa kendu zion Quebeceko Batzar Nazionalari, baita haren boterea murriztu ere kulturalki eta politikoki aspalditik ezarrita
|
zegoen
komunitate nazional gisa (Gagnon eta Iacovino, 2007).
|
2023
|
|
2021ean, Larak salatu zuen ezen, Ameriketako Estatu Batuetako Atlas fundazioak eskaturik, duela bi urte PPP proiektua sortu zela, Patagonian jabetza pribatua defendatzeko talde bat. Lararen arabera, PPPk 2020an egin zuen lehen ekintza, Lewisek Lago Escondidon daukan jabetzaren ondoan
|
zegoen
komunitate bat handik joanaraziz; orduan, baina, argitara ateratzen hasi ziren taldea existitzen zela frogatzen zuten zenbait albiste eta agiri, eta PPP beste egitasmo batzuen atzean ezkutatu zen.
|