Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2007
‎Ikertzaileek hainbat teknika erabili dituzte sentimenduhoriek aztertzeko; besteak beste, elkarrizketak, txartelak eta eskalak. Elkarrizketenmetodoaren bitartez egindako ikerketa batean, Piaget-ek eta Weil-ek (1951) egiaztatu zuten 7 urtera arte haurrek zoriz garatzen zituztela herrialdeekikoafektu positiboak zein negatiboak. Adin horretatik aurrera, berriz, haurrek berenherrialdearekiko lehentasun afektiboa adierazten zuten.
‎Areago, badira teoria horren iragarpenekin bat ez datozen emaitzak.Batetik, barne talde nazionalarekiko lehentasuna ez da unibertsala 6 urteko haurrenartean (Lambert eta Klineberg, 1967; Tajfel et al., 1970, 1972). Bestetik, ez dirabetetzen teoria horrek 6 urtetik 10 urtera arteko haurren jarrera nazionaletaniragartzen dituen aldaketak (Lambert eta Klineberg, 1967; Reizabal et al., 2002,
‎Hala ere, bitxia den arren, 3 urtera arte haurrek ez dituzte sexuaren araberaestandarizatutako jostailuak behar bezala sailkatzen (Weinraub eta Brown, 1983; Weinraub et al., 1984, denak in Vasta, Haith eta Miller, 1996).
‎Zenbaitetan, 3 urtetik 7 urtera arteko haurrek genero estereotipoak nahitaezbete behar diren arautzat hartzen dituzte (Biernat, 1991; Damon, 1977 in Shaffer, 2002; Ruble eta Martin, 1998), batez ere mutilek (Lobel eta Menashri, 1993; Smetana, 1986, denak in Vasta, Haith eta Miller, 1996). Warin ek (2000 in Durkin, 2005), adibidez, 4 urtetik 6 urtera bitarteko 100 neska mutili eskatu zien, bestesexu, ko arropa janzteko.
2008
‎Filho ren ABC probak (1937) ikusmenaren eta mugimenaren arteko koordinazioa, berehalako oroimena, mugimenduen oroimena, soinu oroimena, oroimen logikoa, hitzen ahoskera, mugimenduen koordinazioa, arreta eta nekagarritasuna aztertzen ditu, haurra irakurtzeko eta idazteko prestaturik dagoen jakiteko. 7tik 12 urtera arteko haurrentzat diseinatua da. 24 puntu lor ditzake haurrak.
2014
‎Hala ere, eskolaurreko umeen arabera, erlazio kausal guztiak berdinak dira, edo erabat aurrez esan daitezke. Esperimentu sail batean, hiru urtetik bost urtera arteko haurrek, helduek ez bezala, oso argi zuten jan baino lehen eskuak garbitzen ez dituen pertsona bat gaixotu egingo dela, gorantz saltatzen duen pertsona batek jaitsi egin beharra duen moduan (Kalish, 1998). Kausa efektua ulertzea 5.1.1.01 taulan laburbiltzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia