Emaitzak: 5
2009 | ||
" Une hauetan, euskarak garrantzi handia du, eta hezkuntza arloan lan egiteko ikasi egin dut derrigorrez". Ikasle gehienek, oro har, konfiantza gutxi sentitzen dute beren euskaramailarekiko."... hamabost urtez aritu naiz ikasten, baina besteekin komunikatzeko orduan, ezer jakingo ez banu bezala sentitzen naiz... | urteek aurrera egin ahala zenbait oinarri (gramatikalak, semantikoak, sintaktikoak...) ikasi nituen, baina komunikatzeko erabilera ahaztu egiten zitzaidan... hitzak ikasten nituen zerrendak buruz ikasiz, itzulpenariketak egiten nituen, testuak irakurtzen nituen, hutsuneak betetzen nituen testuetan... euskaltegira joan behar izan nuen emaitza hobeak lortzeko, batez ere hitzezko komunikazioan.... Barnetegian oso esperientzia ona izan dut: | |
2019 | ||
gauza batean baino gehiagotan huts egin zuen soziolinguista belaunaldi hark, bere planteamendu prospektiboetan. eskola munduari begira planteatu zuen ikuspegi mekanizistak, konkretuki, oker nabariak zituen: argi agertu da hori, | urteek aurrera egin ahala. guztia ez zuten, ordea, oker eta hutsarte. hizkuntza soziologiaren" gure etxea" eraikitzeko orduan ekarpen sendoa izan zen haiena. 1978 epealdiko paradigma eraiki zuten bidegileen bizkar kontzeptualari atxikirik bizi gara, orain ere, uste baino hein handiagoan. aurrez aurre heldu behar diegu, berriro ere, orduko galdera demolinguistiko, soziokultural, politiko operatibo eta jurilinguistiko nagusiei. | |
2022 | ||
Ikastolen mugimendua, mugimendu sozial bezala ulertu behar da eta 60ko hamarkadan zehar beraien arteko sareak eratzeaz gain, | urteek aurrera egin ahala ikasleen kopurua areagotu egingo zaie baita ere. Modu honetara, berebiziko garrantzia hartuko dute euskararen biziberritzean. | |
Hein honetan, gerra ostean euskarazko etxe eskola batzuk egon baziren ere, euskarazko hezkuntzaren gaineko benetako salto kualitatiboa 50 hamarkadaren azken urteetan eta 60ko hamarkadaren lehen urteetan gertatuko da, Ikastolen sorrerarekin (Fernandez, 1994). Ikastolen mugimendua, mugimendu sozial bezala ulertu behar da eta 60ko hamarkadan zehar beraien arteko sareak eratzeaz gain, | urteek aurrera egin ahala ikasleen kopurua areagotu egingo zaie baita ere (Fernandez, 1994). Modu honetara, berebiziko garrantzia hartuko dute euskararen biziberritzean. | |
Oro har, eremu bakoitzaren barne osaera aldatu egin da | urteek aurrera egin ahala; eremu erdaldunena euskaldunduz joan den bitartean, eremu euskaldunena erdaldunduz joan da. Udalerrien konbergentzia joera ikusten da; udalerri bakoitzeko euskararen ezagutza maila aldatuz joan ahala, erdiko eremu soziolinguistikoetan gero eta udalerri gehiago daude eta muturreko eremuetan, berriz, gero eta gutxiago. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
urte | 5 (0,03) |
Lehen forma
urteek | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
urte aurre | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
urte aurre egin | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |