2002
|
|
E: Euskarazko
|
taldeetako
ikasleak
|
|
– Hizkuntza irizpiderik gabe ezarritako numerus claususa dela medio, euskal
|
taldeetako
ikasleen kopurua txikiegia dairakasgai guztietan taldea osatzeko. Arazo hau larriagotu egin daiteke, baldin eta estatu osorako barruti bakarrarenondorioz kanpotik datozen ikasleek euskal ikasleak desplazatzen badituzte.
|
2007
|
|
Transmisio
|
taldeetako
ikasleen kasuan, berriz, ezin izan zen 97 eredua egiaztatu.
|
2011
|
|
Bultza! ri dagokionez, ihaz sortu zen, bere haserako helburua euskal
|
taldeetako
ikasleon euskararen egoerarekiko kezkak, unibertsitateko klaustrora eta fakultateko Batzordera eramatea, eta fakultateko euskalduntze prozesua bultzatzeko behar diren ekintzak prestatzea litzateke. Honela ihaz lau lagun sartu genituen klaustroan, eta bi fakultateko Batzordean583 [beltzak gureak dira].
|
2013
|
|
Titulazioa lortzeko behar den gutxienekoa gainditzen duten kredituak ez dira beka honetan sartzen. Matrikula osoa duten 1 eta 2
|
taldeetako
ikasleek aukera izanen dute kopuru finkoa, aldakorrekoa eta matrikula beka eskuratzeko. 3 eta 4 taldeetako ikasleek, ikasketa amaierako proiektua ez bada ikasketa planeko ohiko irakasgai bat, matrikula partziala aukeratzen dutenek edo presentzialaz bestelako modalitatean ikasten dutenek matrikula beka eta gutxieneko zenbateko aldakorra lor ditzakete.
|
|
Matrikula osoa duten 1 eta 2 taldeetako ikasleek aukera izanen dute kopuru finkoa, aldakorrekoa eta matrikula beka eskuratzeko. 3 eta 4
|
taldeetako
ikasleek, ikasketa amaierako proiektua ez bada ikasketa planeko ohiko irakasgai bat, matrikula partziala aukeratzen dutenek edo presentzialaz bestelako modalitatean ikasten dutenek matrikula beka eta gutxieneko zenbateko aldakorra lor ditzakete. Unibertsitate pribatuetako ikasleen kasuan, autonomia erkidegoak ezarritako gutxieneko prezioaren berdina den beka bat ematen da, esperimentaltasun berarekin, baina erkidego horretako unibertsitate publiko batean emana.
|
|
Aplikatu beharreko errenta atalei dagokienez, berriz, bi talde bereizten dira: 1 eta 2
|
taldeetako
ikasleek honako errenta atalase hauek bete dituzte: 1 atalasea.
|
|
2 atalasetik gorako errenta duten eta 3 atalasea gainditzen ez duten eskatzaileek matrikula beka baino dute lortu. 3 eta 4
|
taldeetako
ikasleek honako errenta atalase hauek bete dituzte: 2 atalasea.
|
2016
|
|
EHUko jardunean urteak joan eta urteak etorri bizi izan dugun aldaketa ageriko batek behin baino gehiagotan eman dit zer pentsatu. Gero eta ohikoagoa da euskal
|
taldeetako
ikasleak erdaraz aritzea. Harreman formaletan euskaraz aritzeko joera badute ere, ez formaletan erdaraz jarduteko joera nagusitzen ari dela dirudi.
|
|
Eseri rol bera duten beste
|
taldeetako
ikasleekin batera era erabaki zein izango
|
|
b Eseri rol bera duten beste
|
taldeetako
ikasleekin batera era erabaki zein izango den zuen ikuspuntua.
|
2017
|
|
dira gainerako
|
taldeetako
ikasleekin nahasteko.
|
|
Bukatzeko, aipatzekoa da bi
|
taldeetako
ikasleek adierazi dutela ordenagailuak haria galtzea ekartzen duela sarritan, hau da, despistatu egiten dituela. Liburuarekin alderatuz, ordenagailuak baliabide eta erraztasun gehiago ematen ditu gaiaren haria galtzeko.
|
|
Beste taldekideak beste kolore bateko mahaira joango dira gainerako
|
taldeetako
ikasleekin nahasteko.
|
2018
|
|
Medikuntzako dekanordetzak ikerketa bat egin zuen 2017an, non ikusi zen gaztelaniazko
|
taldeetako
ikasleen gehiengo nabarmena (%78) EAEtik zetorren, eta euren ikasketa guztia euskaraz egin arren (%69) gaztelaniaz egiten zuten gradua. Horren arrazoiak askotarikoak dira, baina honakoak azpimarra daitezke:
|
|
Medikuntzako dekanordetzak ikerketa bat egin zuen 2017an, non ikusi zen gaztelaniazko
|
taldeetako
ikasleen gehiengo nabarmena (%78) EAEtik zetorren, eta euren ikasketa guztia euskaraz egin arren (%69) gaztelaniaz egiten zuten gradua.
|
2021
|
|
Ele Pa eta Erd Ele
|
taldeetako
ikasleek, euskara, eskolako jardun akademikoarekin soilik lotzen dute. Eskolari egotzi zaio hiztun kopurua handitzeko ardura, haur eta gazte gehienek badakite euskaraz, baina horrek ez du lagunarteko erabilera bermatzen eta beste estrategia batzuk ditugu euskara eskolako eta eskolarako hizkuntza den ustea gainditzeko (Ortega, Amorrortu, Goirigolzarri eta Urla, 2016; Dobaran, 2017).
|
|
Euskarak fakultatean eta gizartean bizi duen egoeraren pertzepzio oso ezberdinak dituzte. Eus Ele eta Ele Pa
|
taldeetako
ikasleentzat euskara mendekotasun egoeran dago eta bi taldeetakoek era kritikoan adierazi dute, oro har, gizartean, eta zehazki fakultatean, euskara ez dela beharrezkoa. Diskurtsoan mendekotasunaren ideia bi taldeetan agertzen bada ere, praktikan, Ele Pa taldekoek ez diote euskarari eusten eta modu naturalean pasatzen dira euskaratik gaztelaniara.
|
2022
|
|
Hiru
|
taldeetako
ikasleen artean, gehiago izan dira galderak zuzen erantzun dituztenak oker erantzun dituztenak baino. Hori hala izan da galdera guztietan 4.ean izan ezik.
|
|
Hori hala izan da galdera guztietan 4.ean izan ezik. 4 galderan hiru
|
taldeetako
ikasleen gehiengoak oker erantzun du. Gainerakoan, 3 taldeetan galderei zuzen erantzundako ikasle portzentajeen artean ez da alde nabarmenik nabari.
|
|
Galdetegiak erantzun dituzten azpitalde guztietako ikasleek erantzun zuzen bat eman dute gutxienez. Eta 3
|
taldeetako
ikasleak kontuan hartuta, portzentajerik altuena da 4 erantzun zuzen eman dutenena. Bigarren portzentajerik altuena, aldiz, 6 galderatik 5 zuzen erantzun dutenena da.
|
|
Batuketa eta Zatikiak galdetegien emaitzen azterketa erlatiboetako (4 eta 10 taulak) datuek ere," Irakurrita bideoa bai" taldearen emaitza negatiboak erakusten dituzte. Galderak erantzuteko beste bi
|
taldeetako
ikasleek baino baliabide gehiago izanik, erantzun zuzen gehiago espero zitezkeen bideoa ikus entzuteko aukera izan duten ikasleengandik, baina ez da hala izan. Txikipediako batere sarrerarik irakurri gabe galdetegiari aurre egin dioten ikasleen pareko emaitzak erdietsi dituzte, edo are baxuagoak.
|
2023
|
|
Kahoot plataforma erabilita lehiaketa bat sortzea eta ikaskideei aurkeztea. Gela bereko ikaskideek edo maila bereko beste
|
taldeetako
ikasleek osatu dute Kahoot hori.
|