Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2010
‎Ez dio solasari arreta larregi jarri, baina hauspoa baretu eta ohiko bere arnasaldia berreskuratu orduko, taldean susmagarriegi ez suertatu eta taxuzko itxura emate aldera, erabaki du inguruan esaten ari direnekin nolabait sintonizatzea izango dela onena. Horretarako, ondoan eserita duen neska erneari eskatu dio Ilunbeak liburua.
‎«Lehenik, Barkoxe eta Eskiulakoa, izan dadila bakarka Topeten kantoretan, edo taldean , gure kantore zahar miragarrietan.Gero, Basabürükoa: Santa Grazi, Larrañe eta Ibar Eskuinekoa.
‎Jakobino txiki haien taldean tokia egitea lortu ez zuenez, uretara joana zen. Egun hartan halako arintasuna sentitzen nuen, zerbaitetarako gogoa.
‎Eta ni taldean sartuko nintzateke
2011
‎Lagunek erdi txantxetan esaten zida­ten: «Orain artzain sartu behar al duk?» Ardia ez da oso azkarra, tonto samarra da; belarjale gehienak tonto samarrak dira, taldean ibiltzen diren asko bezala, baina gure paisaiarekin sekulako lotura dauka. Guk ezagutzen dugun Euskal Herria baserria eta artzaina hor egon direlako da den bezalakoa, lehen sektoreak eutsi diolako pai­saiari.
‎«Gure historia, gure literatura badiauk». Geroxeago, Piarres Xarritonek bultzaturik, eta harekin, UZEI taldean lan egin nuen, filosofia mailan. Betidanik entzuna nuen euskara ez zela gai abstrakzioak adierazteko eta, garbiki errateko, ez nuen ezin gaindituzko oztoporik kausitu, salbu hizkuntza erabilera pertsonalari buruz, edozein gai izan zedin.
‎Eta horiek guztiak idazgai izan zituen bere ibilbide literario oparoan idazleak (poesia, antzerkia, eleberria, saiakera, itzul­penak eta kritika landu zituen). Ezinbestean, Angry Young Men (Gazte suminkorrak) ize­neko taldean esku hartu zuen. Besteak beste, John Osborne, John Braine eta Harold Pinter (2005eko Nobel saria) bildu ziren taldera, eta gizartearen beheko klasearen samina hitz bihurtu zuten.
2016
‎Kointzidentzia multzo baten ondorioz, nik uste: poesia atsegin nuen, ikastetxeko antzerki taldean mutilak behar zituzten, karrera bat aukeratzeko premiak gero eta gehiago estutzen ninduen. Horrek guztiak, gehi une hartan pasatzen ari nintzen krisialdi existentzialak, eta harekin batera etorri zen interesik ezak eta kalifikazioen jaitsiera nabarmenak, bultzatu ninduten, gurasoei zer karrera egin behar nuen esaterakoan, haiek ezustean harrapatuz, eta nik neuk ere ia espero ez nuela, Arte Dramatikoa egin nahi nuela esatera.
‎Ezinezkoa, eta erridikulua? egiten zitzaidan esplikatzea ikastetxeko antzerki taldean sentitu nuenak antz handia zuela arrebaren logelako poemak errezitatzerakoan gertatzen zen zera berezi harekin. Hala ere, gehien larritzen ninduena beste zerbait zen:
‎«Nola ikusten duzu euskararen egoera?». Etxean, lanean, kuadrillan, Mintza­lagun taldean –, erantzuna antzekoa zen beti: «Hobeto, hobeto dudarik gabe, askoz ere hobeto, inoiz baino hobeto?».
‎Zaila dago, baina gauzak alda daitezke. Nik itsu itsuan sinesten dut presio sozialaren indarrean, erresistentziaren balioan, konpromiso sozialaren eraginean, izatearen borondatean; nire herrian Geu Gasteiz taldean jo eta ke dabiltzanen lanean, Argia eta Berria agerkarien inguruko komunitatean, Mintzalaguna egitasmoan mugitzen direnen esfortzuan?. Osaba Ferminek merezi du hainbeste.
‎Ez, lan hau ez da batere erraza. Guztiok dakigu taldean lan egitea konplikatua dela. Eta taldean esaten dudanean, ez dut esan nahi asanblearioa izan behar duenik.
‎Guztiok dakigu taldean lan egitea konplikatua dela. Eta taldean esaten dudanean, ez dut esan nahi asanblearioa izan behar duenik. Esan nahi dudana da bakoitzak bere lana ahalik eta ondoen, arduraz egin behar duela, eta nolabait behartuta gaudela elkar ulertzera.
2017
‎Era berean, irakurria izateko erresistentzia horretan Ramirok uko egiten dio «gu» edo «beste» moduan sailkatua izateari: ez taldean integratuta, ezta kanpotarra­ren estereotipoen baieztapen ere. Nortasunaren komodifikazioari zehazgabetasunarekin erantzuten dio protagonistak, bikain erantzun ere.
2018
‎Nik banekien nor zen Simone de Beauvoir, Ramonek ere bai. Emakumea nintzen, baina taldean bat gehiago nintzen. Gero etorri da neskak berezi tratatzeko joera hori».
‎Horregatik izan nintzen ikasle txarra. Beobiderekin nenbilela, Zeruko Argian kolaboratzen nuen, Jarrai antzerki taldean , irratian ahotsa jartzen. Aktibitate gehitxo.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia