2001
|
|
1 Aldeko edo kontrako jarrerak, ukipen egoeran dagoen hizkuntza bat ikasteko eta erabiltzeko erabakiarekin erlazionatzen dira; motibazioak, berriz, (integratiboak edota intrumentalak) bigarren hizkuntzan lortzen den gaitasun mailarekin lotzen dira. Clement eta Noels ek (1990) talde pertenentziari garrantzi berezia ematen diote, prozesu psikosozialak,
|
talde
menperatzaileetan eta menperatuetan ez baitira berdin gertatzen: 1) Talde menperatzaileetan (bizitasun etnolinguistiko altukoak) exotaldearen hizkuntzaikasteak ez du jatorrizko hizkuntza arriskuan jartzen; horregatik, motibaziointegratzailea izan ohi da exotaldearen hizkuntza ikasteko arrazoi nagusia; 2) Talde menperatuetan (bizitasun etnolinguistiko baxukoak), berriz, exotaldearen hizkuntza ikasteak jatorrizko hizkuntza galtzeko sentimendua gara dezake; horregatik, exotaldearen hizkuntza ikasteko nagusi den arrazoiamotibazio intrumentala izan ohi da.
|
|
1) Indibidualak, eta 2) Taldekoak edo kolektiboak; azkeneko horietanhonako taldeak sartzen ditu: a) subiranotasuna aldarrikatzen duten taldeseparatistak; horrelako kasuetan,
|
talde
menperatzaileak deslegeztatu egitendu eskakizun hori; b) Ameriketako Estatu Batuetan lan diskriminazioa salatzen duten talde txiroak (beltzak, emakumeak, talde marginalak). Orokorrean, talde bakoitzak daukan boterearen arabera proposatzen ditu gatazkakonpontzeko estrategia ezberdinak, eta estrategia horiek zuzenbidea ulertzeko era ezberdinak adierazten dituzte:
|
|
Orokorrean, talde bakoitzak daukan boterearen arabera proposatzen ditu gatazkakonpontzeko estrategia ezberdinak, eta estrategia horiek zuzenbidea ulertzeko era ezberdinak adierazten dituzte: A)
|
talde
menperatzailea, batezere gehiengo taldea denean?, proporzionaltasunaren kriterioaz baliatzenda, B) talde menperatuak, berriz, gutxiengoa denean bereziki, berdintasunaren estrategia proposatzen du.
|
|
l.IELTaren ikuspegitik, talde menperatuetako kideek hiru bide dituzteidentitate positiboa lortzeko: 1) Indibiduala, edo mugikortasun indibiduala: talde menperatuko kide bat,
|
talde
menperatzailean sartzeko asmotan, beretaldetik urruntzen saiatzen da, eta horretarako, beste taldearen hizkuntzaedo mintzaira estiloa erabiltzen du; 2) Sormen soziala: talde menperatuarenegoera hobetzeko, taldeak alderatzeko kategoriak berdefinitzen dira; estrategia horretan, talde menperatuko kideek ez dute nahitaez beste taldearenhizkuntza eta mintzaira estiloa erabili behar; 3) Lehia soziala:
|
2002
|
|
Zein ziren horieninteresak eta boterearen oinarri materialak? Zer nolako erlazioa izan zuten ahaidehoriek eta hirietako
|
talde
menperatzaileek. Etsaitasuna beti?
|
|
Era berean, Soledad Tena k, Donostia, Errenteria eta Hondarribiko gizarte
|
talde
menperatzaileak, aberastasuna merkataritzatik ateratzen zutenak, hartuzituen aztergai.
|
|
Aldi horretarako gutxi gorabehera, Luis MaBilbao k eta Santiago Piquero k fiskalitatearen arazoa hartu dute aztergai. Alderditeknikoez aparte, oraindaino burutu diren ikerketek garbi adierazten dute BerantErdi Aro eta Aro Berriko zerga sistema tokiko
|
talde
menperatzaileen interesakbabeste ko pentsatua izan zela18.
|