Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2001
‎Testuinguru horiek oso egokitzat jo izan dira, taldearteko harremanen alderdi batzuk ikertzeko, adibidez: 1) Endotaldearen ikuspegitik, talde kohesioa (Hogg, 1992); horrela, Hogg ek, iraupenluzeko taldeak? (talde etnikoak, adibidez); kasu horietan kohesioa osogarrantzitsua eta iraunkorra da eta gainerakoetatik (talde kohesio ahulagoaeta laburragoa daukatenetatik) bereizten ditu; 2) Kategoria etniko gehienakikusgaiak direnez, gizabanakoen kategorizazioa eta taldekatzea beharrezkoa gertatzen da askotan, eta ez hautazkoa, ISTan gertatzen den bezala (Bourhis, Gagnon eta Moise, 1996); kasu horietan:
‎1) Endotaldearen ikuspegitik, talde kohesioa (Hogg, 1992); horrela, Hogg ek, iraupenluzeko taldeak? (talde etnikoak, adibidez); kasu horietan kohesioa osogarrantzitsua eta iraunkorra da eta gainerakoetatik( talde kohesio ahulagoaeta laburragoa daukatenetatik) bereizten ditu; 2) Kategoria etniko gehienakikusgaiak direnez, gizabanakoen kategorizazioa eta taldekatzea beharrezkoa gertatzen da askotan, eta ez hautazkoa, ISTan gertatzen den bezala (Bourhis, Gagnon eta Moise, 1996); kasu horietan: a) taldearteko muga irekiak urriagoak dira, hau da, desabantailan dagoen taldeko partaideek taldesozialez aldatzeko aukera gutxi dauzkate, b) hala ere, desabantailan dagoentaldeak errazago lortzen du deskategorizazioa, berkategorizazioa edo aldaketa soziala.
2007
‎Afektuzko dimentsioari dagokionez, honako hauek dira NI osatzen dutensentimenduak, emozioak eta balioespenak (Barrett, 2000): NIren garrantziasubjektiboa, NIrekiko atxikimendua, lurraldearekiko atxikimendua, gertutasunsentimendua, barne talde nazionalarekiko sentimenduak, barne taldeko kide sentitzea, talde kohesioa eta elkartasun sentimenduak, gizarte emozioak, autoestimunazionala, eta barne zein kanpo talde nazionalen balioespena. Orain, alderdihoriek guztiak aztertuko dira.
‎Halaber, baditugu beste sentimendu batzuk: talde kohesioa eta nazioelkartasuna; hau da, aberria batasun integratu eta kohesionatu bat dela sentitzea.Sentimendu horiek areagotu egin daitezke aberriak gerrak, krisialdiak eta antzekoarazoak dituenean edo aberria mehatxupean dagoela hautematen denean.Garapenaren psikologiaren ikuspuntutik, oso jakingarria da sentimendu horiengarapena aztertzea.
2008
‎Gainontzeko antzezleen kasuan, ordea Jose Coronado, Nieve de Medina, Luis Hostalot..., Madrilgo produktuetan askotan gertatzen dena ikusi dugu: bakoitza beraren rolaz arduratu da, beste guztienak existituko ez balira bezala eta talde kohesioa batere landu barik.
2010
‎Hipotesi gisa aurreratuko nuke historian talde kohesioa ez dela aberastasunean, bakean edo segurtasunean oinarritu, alderantziz baino: erkidegoak bizirik irauteko ezinbestekoa eskakizunen inguruan trinkotu dira taldeak.
‎Darwinen arabera, garai historiko zehatz batean ingurune jakin bateko baldintza zehatzetara hobekien moldatu diren organismoek irauten dute bizirik. Gerora, beste biologo batzuen ikerketen argitan, ikusi da talde kohesioa eta elkartasuna ere funtsezko elementuak direla biziraupenerako. Bide beretik, Janine Benyus zientzialariak azpimarratu du organismoek elkarren artean agertzen dituzten mendekotasun eta sinbiosi jokabideak liluragarriak direla, eta, horrenbestez, Benyusen irudiko frogatuta geratu da mutualismoa eta elkartasuna ere oihaneko lege direla.
2015
‎Barneko ten tsio politikoak areagotu ahala ere, Oh! Euzkadiren kasuan bezala, talde kohesioaren pitzatzea ere nabarmenagoa izan zen. Azkenik, aldizkariak egitearen langintza beraren nekeak ere ez dira alde batera uztekoak garapen hori ulertzeko.
‎Nik ez nekien bakoitza zein zen, nongoa zen, baina nik nabaritzen nuen lehenengo egunean eurek pixka bat elkar ezagutzen zutela kaletik eta horrela, baina zeudela denak distante edo, eta gero, egia esanda, kristoren harremana lortu dugu. Nire ustez kristoren talde kohesioa egon da. Izan da beraientzako espazio bat, beraien ordua, beraien momentua eta bastante errespetatu dutena.
‎Pluralean bizi eta izendatzen dute harremanen nondik norakoa pilotari askok, behin elkarrengana hurbiltzeko lehen urratsak eman, konfiantzari tira egin eta elkarrekin saioetan izaniko bizipenen garapenean aurrera egin ahala. Horregatik, talde izaera hori landu eta fruituak ematen joaten da denboraren poderioz, Haizeak goian aipatu bezala benetako talde kohesioa eta sozializazioa lortuz. Harreman horietarako gakoetako bat da espazio eta denborak partekatu eta elkarrekin ongi pasatzea.
‎5 Agurrak eta absentziak. Itzultzen denak galera sentsazioa izaten du lagunei agur esan eta lankideak, herrialdea eta ilusio handia utzi ondoren. Etxera itzultzeak erosotasunetara eta aisialdirako aukera gehiagotara itzultzea esan nahi du, baina baita ohitura eta harreman urbanoago eta urrunagoetara ere, ikusteko denbora gutxiago eta talde kohesio txikiagoa. Nola konpondu arazo horietako batzuk Norberaren errealitatearekin konpromisoa hartzea, hemen gauzak aldatzeko eta familian, lanean eta gizartean duten esperientzia partekatzeko.
2017
‎Jazarpenari aurrea hartzeko umeen adimen emozionala landu behar dela dio Izar Arregik, baina garrantzitsu jo du" modu kolektiboan" eragitea eta talde kohesioa indartzea ere.
‎Baina, badirudi ezetz, presio sozialak ia guztiz baliogabetzen dituela gaitasun emozional eta enpatia guztiak; halakoetan, gaitasun emozional handiena duen umea errudun sentitzen da, eta gaitasun emozional gutxien duenari, berriz, ez zaio axola. Beraz, ikusleen arlo hori presio sozialaren ildotik eta talde kohesioa indartuz landu litzateke; modu indibidualean ez, baizik eta kolektiboan.
2018
‎Zentzu horretan, talde kohesioa eta prozesuarekiko atxikimendua lantzeari begira, beharrezkoa litzateke aldiro aldiro ebaluazioak egitea, prozesuarekiko zelan sentitzen garen partekatzea (indarra, gogoa, emozioa...), hobetzekoak identifikatzea, kritika eraikitzaileak egitea eta talkak edo gatazkak kudeatzeko tarteak hartzea. bal –
2019
‎Adostasuna bilatuko da taldearekin eta bereziki liderrarekin Coachingaren bidez.[...] talde kohesioa lortzeko, liderraren alde egin behar dugu, honen trebeziak indartu behar ditugu eta honen alboan egon behar dugu. Gu [suspertzailea] izan behar gara liderraren lider psikologikoa.
2020
‎Hori horrela izanik, beste helburuetako bat jazarpenak sortutako ondorio negatiboak apaltzea litzateke: sufrimenduaren aitortza egin, gelako giroa hobetzen saiatu, talde kohesioa bultzatu.
2021
‎zergatik bide beretik jarraitu ziren? Berriz ere, etikaren ukapen ideologikoa, gerla legeen mespretxua, analisi politikoaren eskasa aipatu dira eta, ifrentzuan, talde kohesioari lehentasuna eta diziplina oroz gainetikoa ezartzeko jarrera.
‎Dakigunari begira, Erakundea erori zen, poliki baino fermuki, Donatella Della Portak deskribatzen duen zurrunbilo ideologikoan: oinarrian ziren justifikazio estrategiko eta etikoak murriztuz, diskurtso narratibo autonomo eta autoerreferentzial bat ondu zuen, non talde kohesioa eta irabazteko beharra lehen lekuetan gertatu baitziren.189
2022
‎Garmendiak, berriz, nabarmendu du «talde kohesioa» funtsezkoa izan dela Munduko Txapelketa eskuratzeko: «Beste selekzio askotan ez dagoen talde kohesioa dugu euskal selekzioan; ondo ezagutzen dugu elkar. Beste hainbat taldek esan ohi digute inbidia ematen diegula dugun talde sentimenduagatik».
2023
‎Eta horretarako klima behar da. Horregatik da hain funtsezkoa talde bat hartu ahala talde kohesioa lantzea, konfiantza giroa sortzeko.
‎Eta egin egiten dira, gainera: irakasleok hartzen badugu ikasle talde bat eta baldin badakigu epe jakin baterako dugula talde hori, landu dezagun lehenengo talde kohesio on bat, goazen denok sozialki bat egitera, landu dezagun umeak seguru egotea taldean… eta oinarri hori guztia baldin badugu, gero ziztu batean joango dira, esperientziak erakutsi digu hala dela.
‎Etxeberriarentzat," prozesuaz gozatzea" da garrantzitsuena, eta horretarako," baliabide guztiak" eskaintzen dituzte Realean. " Hezkuntzako irakasleak dituzte, eta psikologoak ere bai, talde kohesioa, errespetua eta emozioen kontrola lantzeko. Hori ezin da toki guztietan aurkitu".
‎Erabaki horiek guztiak jarrerak adostuz hartu behar dira, besteenak onartuz eta irtenbide propioak emanez. Zenbat eta hobeto lan egin, eztabaida gehiago, talde kohesio handiagoa izango da”, hausnartu du Martinek. Pausoa eman aurretik, alde onak eta txarrak neurtu behar dira:
‎Plazan antolatutakoak, zernahi zelarik ere, talde kohesioa —komunitatea— elikatzen zuen/ du, gazteen erantzukizuna handitzen zen/ den bitartean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia