Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2002
‎Non zaku karreren garra? Pokemon eta Play Station ek hartua dute indarra, talde jolasa bilakatu da bakardadezko liskarra, globaltasunaren harra, malko gazizko negarra, (bis) mundu honetxek eskainia ez ote da garapen txarra, ez alda pena jolas berari jolasten ahaztu beharra? (bis)
2011
‎Gauean, berriz, Aialako nesken partida amaitu ondoren, Txamarratan neguko festa egingo dute, Putzuzulo Amets Fabrikan izango da, eta bertan paella jana, Orioko batukada taldea, talde jolasak, karaokea, musika jartzaileak eta ezusteko ugari izango dira, besteak beste. Eskubaloiko jokalariek zarauztarrak bi ekimenotan parte hartzera animatu dituzte:
2013
‎Sormena taldean. Adingabekoaren espiritu sortzailea eta irudimena sustatzeaz gain, talde jolasek beste trebetasun batzuk garatzen laguntzen diete, hala nola ahozko adierazpena eta oroimena. Bi esaldi txikirekin narrazio bat hastea da proposamen bat («Behin behingoz Pablo izeneko haurra itsasontzi batean nabigatzera irten zena»).
2014
‎Haurraren garapena errespetatu genuke, beraz, eta bere bizipenetan oinarritu, oinarrizko abilezia eta trebetasunak garatzen hasteko. Ondoren (8 urte bitarte) etorriko da talde jolasetan aritzeko garaia, talde jolasen jokaerak, balioak eta gizarte arauak bereganatzeko adin aproposa baita.
‎Haurraren garapena errespetatu genuke, beraz, eta bere bizipenetan oinarritu, oinarrizko abilezia eta trebetasunak garatzen hasteko. Ondoren (8 urte bitarte) etorriko da talde jolasetan aritzeko garaia, talde jolasen jokaerak, balioak eta gizarte arauak bereganatzeko adin aproposa baita.
‎Haurraren garapena errespetatu genuke, beraz, eta bere bizipenetan oinarritu, oinarrizko abilezia eta trebetasunak garatzen hasteko. Ondoren (8 urte bitarte) etorriko da talde jolasetan aritzeko garaia, talde jolasen jokaerak, balioak eta gizarte arauak bereganatzeko adin aproposa baita. Bost urteko ikasgelan, umeen artean hautatzea egin, maila kaskarrekoak baztertu eta gainerakoak lehiaren eremuan murgiltzea, irabazle bat eta galtzaile ugari bereizteko, ez dugu uste bide egokiena denik:
‎Haurraren garapena errespetatu genuke, beraz, eta bere bizipenetan oinarritu, oinarrizko abilezia eta trebetasunak garatzen hasteko. Ondoren (8 urte bitarte) etorriko da talde jolasetan aritzeko garaia, talde jolasen jokaerak, balioak eta gizarte arauak bereganatzeko adin aproposa baita. Bost urteko ikasgelan, umeen artean hautatzea egin, maila kaskarrekoak baztertu eta gainerakoak lehiaren eremuan murgiltzea, irabazle bat eta galtzaile ugari bereizteko, ez dugu uste bide egokiena denik:
2017
‎Zehazki, 10 segundoko bitarte bakoitzeko parte hartze soziala kodifikatu zen (sei aldagai: eginkizun zehatzik gabeko portaera, behaketa, bakarkako jolasa, jolas paraleloa, berdinkideen arteko elkarrizketa eta talde jolasa).
‎=. 209, t= 2.732, p=. 007), jolas paraleloa(? =. 535, t= 5.269, p=. 0001) edo talde jolasa(? =. 756, t= 7.530, p=. 0001) zenbat eta handiagoa izan, orduan eta handiagoa zela baita garapen kognitiboaren adierazle den inplikazioa ere.
‎=. 756, t= 7.530, p=. 0001) zenbat eta handiagoa izan, orduan eta handiagoa zela baita garapen kognitiboaren adierazle den inplikazioa ere. Are zehatzago, talde jolasak gainerako motek (bakarkako jolasak eta jolas paraleloak) baino funtzio garrantzitsuagoa azaltzen du garapen kognitiboa iragartzeko orduan. Interakzioaren efektuei dagokienez, emaitzek argitara eman zuten generoak talde jolasaren eta garapen kognitiboaren arteko erlazioa modulatzen zuela(?
‎Are zehatzago, talde jolasak gainerako motek (bakarkako jolasak eta jolas paraleloak) baino funtzio garrantzitsuagoa azaltzen du garapen kognitiboa iragartzeko orduan. Interakzioaren efektuei dagokienez, emaitzek argitara eman zuten generoak talde jolasaren eta garapen kognitiboaren arteko erlazioa modulatzen zuela(? =. 280, t= 2.061, p=. 041). Bestela esanda, ikusi zen talde jolaseko maiztasun handiago batek inplikazio handiagoa iragartzen zuela neska zein mutilengan; aldiz, nesken kasuan, zenbat eta frekuentzia handiagoko talde jolasak izan, orduan eta garapen kognitiboarekiko efektu positiboagoa erakusten zuten.
‎Interakzioaren efektuei dagokienez, emaitzek argitara eman zuten generoak talde jolasaren eta garapen kognitiboaren arteko erlazioa modulatzen zuela(? =. 280, t= 2.061, p=. 041). Bestela esanda, ikusi zen talde jolaseko maiztasun handiago batek inplikazio handiagoa iragartzen zuela neska zein mutilengan; aldiz, nesken kasuan, zenbat eta frekuentzia handiagoko talde jolasak izan, orduan eta garapen kognitiboarekiko efektu positiboagoa erakusten zuten.
‎Interakzioaren efektuei dagokienez, emaitzek argitara eman zuten generoak talde jolasaren eta garapen kognitiboaren arteko erlazioa modulatzen zuela(? =. 280, t= 2.061, p=. 041). Bestela esanda, ikusi zen talde jolaseko maiztasun handiago batek inplikazio handiagoa iragartzen zuela neska zein mutilengan; aldiz, nesken kasuan, zenbat eta frekuentzia handiagoko talde jolasak izan, orduan eta garapen kognitiboarekiko efektu positiboagoa erakusten zuten.
‎Hortaz, baiezta daiteke, eskolako kanpo espazioetan, batetik, haurrek inplikazio maila altuagoa erakusten dutela jolasak parte hartze sozialagoa behar duenean; eta, bestetik, talde jolasa dela inplikazio altuena, eta ondorioz garapen kognitiboa, iragartzen duena. Horrenbestez, kanpo espazioa diseinatu behar da parte hartze soziala bultzatzeari begira eta, bereziki, talde jolasa sustatze aldera.
‎Generoak efektu moderatzailea zuela aurkitu zen talde jolasaren eta garapen kognitiboaren erakusle den inplikazioaren artean. Emaitzek erakusten dute talde jolasak inplikazio maila altuagoa iragartzen duela hala mutilengan, nola neskengan. Edonola ere, talde jolasaren frekuentzia nesken artean mutilen artean baino txikiagoa izan bazen ere, ikusi da nesken artean zenbat eta talde jolasen maiztasuna handiagoa izan, orduan eta handiagoa dela inplikazioarekiko duen efektu positiboa.
‎Emaitzek erakusten dute talde jolasak inplikazio maila altuagoa iragartzen duela hala mutilengan, nola neskengan. Edonola ere, talde jolasaren frekuentzia nesken artean mutilen artean baino txikiagoa izan bazen ere, ikusi da nesken artean zenbat eta talde jolasen maiztasuna handiagoa izan, orduan eta handiagoa dela inplikazioarekiko duen efektu positiboa.
‎Bestalde, jolas sozialaren eta garapen kognitiboaren arteko erlazioa aztertzerakoan, emaitzek agerian utzi zuten zenbat eta jolas sozial gehiago, orduan eta garapen kognitiboaren adierazle den inplikazio altuagoa dagoela. Gainera, talde jolasean gehien aritutako haurrek inplikazio maila altuagoa erakutsi zuten bakarkako jolasean eta paraleloan aritu zirenek baino. Hortaz, baiezta daiteke, eskolako kanpo espazioetan, batetik, haurrek inplikazio maila altuagoa erakusten dutela jolasak parte hartze sozialagoa behar duenean; eta, bestetik, talde jolasa dela inplikazio altuena, eta ondorioz garapen kognitiboa, iragartzen duena.
‎Gainera, talde jolasean gehien aritutako haurrek inplikazio maila altuagoa erakutsi zuten bakarkako jolasean eta paraleloan aritu zirenek baino. Hortaz, baiezta daiteke, eskolako kanpo espazioetan, batetik, haurrek inplikazio maila altuagoa erakusten dutela jolasak parte hartze sozialagoa behar duenean; eta, bestetik, talde jolasa dela inplikazio altuena, eta ondorioz garapen kognitiboa, iragartzen duena. Horrenbestez, kanpo espazioa diseinatu behar da parte hartze soziala bultzatzeari begira eta, bereziki, talde jolasa sustatze aldera.
‎Kanpo espazioetan talde jolasa sustatzeko estrategiei bagagozkie, kirolean oinarritutako diseinuak baztertu eta naturarekiko harremana baimentzen duten espazioak hobesten dira. Espazio naturaletan aukera gehiago daude haurrak taldeka jolasteko, affordance kontzeptuan oinarrituta (Gibson eta Pick, 2000).
‎Jolas sozialaren eta garapen kognitiboaren arteko erlazioa aztertzeaz gain, ikerketa honetan balizko genero ezberdintasunak ezagutu nahi izan ziren. Generoak efektu moderatzailea zuela aurkitu zen talde jolasaren eta garapen kognitiboaren erakusle den inplikazioaren artean. Emaitzek erakusten dute talde jolasak inplikazio maila altuagoa iragartzen duela hala mutilengan, nola neskengan.
‎Emaitzek erakusten dute talde jolasak inplikazio maila altuagoa iragartzen duela hala mutilengan, nola neskengan. Edonola ere, talde jolasaren frekuentzia nesken artean mutilen artean baino txikiagoa izan bazen ere, ikusi da nesken artean zenbat eta talde jolasen maiztasuna handiagoa izan, orduan eta handiagoa dela inplikazioarekiko duen efektu positiboa.
‎Espazio urria izateak, gainera, jolasaren erakargarritasuna baldintza dezake. Ondorioz, nesken arteko talde jolasa suertatzea zailagoa da eta, beraz, gehiago aritzen dira bakarkako jolasean eta jolas paraleloan. Talde jolasak haurraren garapenean duen garrantzia aintzat hartzen badugu, azalpen saiakera honek berriz ere garamatza kanpo espazioko diseinuan aldaketak egitera.
2018
‎Bost eta zortzi urte bitartean, instrumentu bat jotzeko gaitasuna dute, eta teklatuak, bateriak edo tronpetak gustatzen zaizkie, baita zutikako mikrofonoak ere kantatzeko, ahal bada argi eta soinuekin. Soziabilitatea eta talde jolasa ere garatzen dutenez, asko gustatuko zaie elkarrekin komunikatzea, bai aire zabalean, bai barruan, «komunikatzeko gaitasuna garatzen duen walkie talkie» batekin. Lehen mahai jokoak eta magia jokoak Adin tarte horretan, dagoeneko jolas daitezke batzuen artean, eta lehen mahai jokoak oparitu dakizkieke (itsasontzien gerra, dominoa, karta jokoak, oroimen jokoak, etab.).), garrantzitsua baita «beste batzuekin partekatu ahal izatea sozializazioa sendotzeko, txandak eta arauak errespetatzen ikas dezaten», dio Kostak.
2019
‎Kultura aniztasun zikloak ikasleen atsedenaldia ere hartuko du. Izan ere, ikasleek dagokion kontinenteko talde jolas bat ezagutzeko eta hartan jolasteko aukera izanen dute. Horretaz aparte, dagokion kontinentekoa den norbaitek, edo hari buruzko ezagutza handia duen norbait, ikasleekin bildu eta azalpenak emanen dizkie.
2020
‎askotarikoak izango dira jolasak, eta horien bitartez azaleratuko dira protagonista bakoitzaren ideiak eta usteak. «Denok izan gara haurrak, denok jolastu gara, eta denok sortu ditugu bi talde jolas horietan aritzean. Jolasak, oinarrian, naifak dira, aitzakiak baino ez, zeintzuetan pertsonaiek beren nortasuna erakutsiko duten apurka apurka.
2021
‎Horregatik, Kurutziaga ikastolaren kasuan bezala, naturak protagonismo handia du patioan, errekatxo bat, harriak, urmael bat eta baratze bat baititu. Lehen Hezkuntzan (6 urtetik 12ra), patioa talde jolasarekin eta antolatuenarekin lotzen da. Lehendik ezarritako arau eta arauak dituzten jokoak izan, edo berek sortzen dituztenak.
‎Haurren herria, talde jolasa. Apirilak 8/ 10:30: 30 12 euro.
2022
‎Kirol gehiago ikasgelan Hauxe izan zen haurrek ActiveBrains en egin zuten ariketa fisikoaren oinarria: talde jolasak, ekipamendu aurreraturik erabili beharrik gabe. Hau izan zen:
‎Hala egiten du Christine Heward en Making a Man of Him [Gizona gizondu] lanak, zeinak aldaketa eta diferentzia aztertzen baitu Ingalaterrako eskola pribatu batean. Diziplina, janzkera, hierarkia akademikoa eta talde jolasak arautzen dituzten eskola praktikek maskulinitate errespetagarriak eraikitzen dituztela frogatzeaz gain, ikertzaileak erakusten du nola erantzuten zien eskolak mutilen familien genero eta klase estrategiei. Beste kasu argi bat Michael Grossberg en ikerketa da, XIX. mendeko Estatu Batuetako legelaritzari dagokiona.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia