Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2010
‎3.irudia. Bi botilako proban, talde bakoitzak A eta B-tik kontsumituriko batez besteko kantitatea.
‎5 cm bananduak zeuden bi botila aurkezten zitzaizkien, 5 ml likido zituztelarik botila bakoitzean. Aurreko esperimentuan bezala, talde bakoitzak botiletan likido mota ezberdina jaso zuen; ALDI taldeak botila batean A soluzioa zuen eta B beste botilan, hauen kokapena kontrabalantzeatua egonik. BLOK taldean bi botiletan soluzio bera zuten, subjektuen erdiei A soluzioa lehen 2 egunetako saioetan aurkeztu zitzaien, eta B soluzioa hurrengo bi egunetan, eta kontrakoa beste talde erdiari.
‎5 irudia. Botila bateko proban talde bakoitzak kontsumituriko
‎Kontsumo horiekin egindako ANOVA batek 3 (taldea) x 2 (estimulua) esanguratsuak zirela aurkitu zuen talde aldagaia, F (2, 21)= 5.69, p= 0.011 eta estimulu aldagaia, F (1, 21)= 8.86, p= 0.007 Bi aldagai horien arteko elkarreragina ez zen esanguratsua izan, F. (2, 21)= 103, p= 0.37 Tukey probarekin talde bikoteekin egindako konparazioek ALDI eta BLOK taldeek esanguratsuki KONT taldekoek baino gehiago kontsumitu zutela aurkitu zuten. Bi faktoreen arteko elkarreragina estatistikoki esanguratsua ez izan arren, A eta B ren kontsumoen planeaturiko konparazioak burutu ziren talde bakoitzean gure hipotesirako datu honek zuen garrantzia zela-eta. Konparazio horiek jakinarazi zuten B ren kontsumoa esanguratsuki altuagoa izan zela bakarrik ALDI taldean, F (1, 7)= 5.84, p= 0.046, ez izanik ezberdintasuna esanguratsua BLOK taldean, F (1, 7)= 2.56, p= 0.15, ez KONT taldean, F (1, 7)= 1.44, p= 0.27.
‎6 irudia. Bi botilako proban talde bakoitzak kontsumituriko
2011
‎Strategic Name Development enpresak ikerketa kualitatiboa eta kuantitatiboa eskaintzen dizkigu3; Brand Institute k trademark screening arekin batera, linguistic screening delakoa eskaintzen du, izena nahi beste merkatutan erabiltzeko eragozpen legalik, kulturalik edo linguistikorik ez dagoela ziurtatzen omen dute4; EndMarks enpresak harago doa eta Name Tester bat eskaintzen du: zer dio xede talde bakoitzak. Kultura eta hizkuntza mugetan barna ondo al dabil gure izena?
‎Ikerlan hau audientzia ikerketen metodologian oinarritu da. Frey k, Botan ek eta Kreps ek (2000) dioten moduan, audientzia ikerketak bideratuta daude, batetik, erabiltzaile talde desberdinak identifikatzera, eta talde bakoitzaren profila definitu eta ezaugarriak zehaztera; bestetik, ikerketa hauek aztertu egiten dituzte audientzia profil bakoitzaren nahiak, motibazioak eta ohiturak. Gisa berean mintzo dira Schrøder et al. (2003:
2012
‎Parkearen inguruko balorazio orokorrak eta hornitzaile/ erosle paperak izan lezaketen harremanaz gain, talde bakoitzaren aparteko analisia egiteak ere bestelako antzekotasun batzuk ageri dituela ikusi da, modu laburtuan honelaxe azalduko genituzkeelarik:
‎Saioen helburua zen, pertsuasiorako erdiko bidea erabiliz, euskararekiko jarrera hobetzea eta erabilera areagotzea, euskara erabiltzeko zituzten zailtasunez hitz egitea, oztopoak bistaratzea, irtenbide posibleak zerrendatzea, ekintza zuzentzaileak proposatzea, alderdi positibo edo negatiboak irudikatzea, arrakasta edo porrota kontrolatzea, ohiturak aldatzeko egin zitekeenaz eztabaidatzea eta gogoeta egitea, euskararen egoeraz jabetzea, eta azken batean, euskararen inguruko argudioak ematea euskararen gaineko pentsamendua garatzeko. Hausnarketa talde bakoitza dinamizatzeko EMUN enpresako teknikari bat aritu zen (euskararen normalizazio prozesuan, lan mundua euskaraz garatzeko hizkuntza zerbitzuak eskaintzen dituen enpresa da). Saioetan parte hartu zuten taldeak zortzitik hamalaura bitarteko kideek osatutako taldeak izan ziren, kasu guztietan enpresako talde naturalak:
2014
‎Berreskuratze praktika burutu ondoren, parte hartzaileek 5 minutu izan zituzten alfabetoko hitz ezberdinekin hasitako herrialdeen izenak idazteko. Azkenik, parte hartzaile guztiek edariak, frutak, altzariak eta lanabesak kategorietatik gogoratzen zituzten aleak zerrendatu zituzten, talde bakoitzean gogoratzen hasteko kategorien ordena kontrabalantzeatu zelarik.
‎Horrez gain, eredu bera garatu duten kasuetan produktu talde bakoitzarentzat irizpide desberdinak zehaztu dira eta horrek ondasun berde edo iraunkorren merkatuan izan duen eragina ez da hasieran batean bilatzen zena. Izan ere, ekoizle edo hornitzaileak estandar desberdinak bete behar baititu estatu kide bakoitzean.
2015
‎Lehenengoen kasuan, informatzaileak hautatzeko arrazoiek haien esanguragarritasuna (Patton, 1990) izan zuten oinarrian: pilotan zeramaten denbora, pilotarekiko atxikimendu maila, lehiakortasun maila, eta, paleta taldeari erreparatuz, talde bakoitzetik bi hautatu ziren. Elkarrizketak 30 eta 60 minutu artekoak izan ziren eta erregistratu, transkribatu eta berriro ere elkarrizketatuei bidali zitzaizkien euren onespena emateko.
‎Kanporaketetan euren herrialdeko txapelketetan sailkatutako 36 bertsolari izan ziren lehian, 12 neska eta 24 mutil, sei bertsolariz osatutako seina taldetan. Saio bakarrera lehiatu ostean, talde bakoitzeko irabazlea zuzenean pasa zen hurrengo fasera, puntu gehien batutako beste hamabi bertsolariekin batera. Horiei 2009an finalista izandako beste sei bertsolari batu zitzaizkien finalaurrekoetan, guztira 24 bertsolari beraz, lau emakumezko eta hogei gizonezko kasu honetan.
2016
‎Interes talde bakoitzaren testigantzak jaso dira. Behin guztiak ondo aztertuta eta horietan sakonduta, komunikabide bakoitzaren puzzle osoa osatu ahal izan da:
‎Bestalde, bi komunikabideen taulak estandarizatzeko ahalegin bat egin da formula edo metodo eraginkorrenaren alde egitearren. Amaitzeko, interes talde bakoitzerako pertsona egokia proposatu da elkarrizketa egiteko. Ondoren, pertsona horiekin guztiekin kontaktuan jarri eta elkarrizketak egin zaizkie.
2017
‎Ikerketaren emaitza ezaguna da: hiririk justuena hiru gizarte klasetan banatzen da eta bertan gizarte talde bakoitzak dagokion berezko funtzioa betetzen du bere eskumenak gainditu gabe, hots, filosofoek ongiari begira gobernatzen dute, zaindariek gobernariek agindutakoa bete dadin ziurtatzen dute eta ekoizleek hiriaren hainbat premia asetzea posible egiten dute. Gizarte klase bakoitzak bere berezko bertutea du, baina justizia denek landu beharreko bertutea izango litzateke eta horren gakoetako bat izango litzateke bakoitzak bere ardurak gain hartzea bere eskumenak gainditu gabe, hots, naturaz dagokion funtzioa betetzera mugatuz.
‎Platonen arabera, aldiz, askatasunak ez du inolako baliorik; izan ere, ezagutzak eta objektiboa eta unibertsala den ongiak dute garrantzia: esanguratsua dena ez da talde bakoitzak bere ikuspegia defendatzeko aukera izatea, baizik eta zuzena den ikuspegi bakarrak boterea lortzea eta osotasunaren gidari moduan bere burua ezartzea. Askatasunak garrantzi handirik ez du, funtsezkoa dena zoriontsu izatea baita eta hori ezagutza oinarritzat hartuz lortzen da, egokia den bide bakarrari eutsiz.
‎Onarpenaren diferentziak «zu eta ni»aren mugaketa dakar. Horrela, pertsonen arteko berdintasun erlazioak gauzatuko dira talde bakoitzak edo pertsona bakoitzak onartzen dituenean besteek beste mota bateko behar eta interesak dituztela. Horregatik, desberdintasunaren onarpena bestea eta bere behar eta baldintza toleratzea da.
‎Uste horiek Prilleltensky rekin (2008) bat datoz, hau da, etorkinen ongizatea gertakari maila anitzekoa, dinamikoa eta elkarren menpekoa dela. Maila anitzekoa, faktore azaltzaileak maila pertsonalekoak, taldekoak, erakundekoak eta kulturalak izan daitezkeelako; dinamikoa, aldagaiek elkarri eragin diezaioketelako; eta elkarren menpekoa, hartzailearen testuinguruaren ezaugarriek talde kulturalaren ezaugarriei eragiten dietelako, eta horrela, talde bakoitzari baldintza ezberdinak ezarri. Azken alderdi horretan sakonduz, egiaztatu da gizarte hartzaileak baldintzatzen duela etorkinak oinarrizko errekurtsoetara duen sarbidea, akulturazio prozesua erraztuz edo zailduz kategoria sozial batzuen arabera, hala nola jatorri kulturalaren arabera (Ward eta Kagitcibasi, 2010) edo generoaren arabera (Gregorio, 1997).
‎Interesgarria izango litzateke estres maila eta ezaugarriak neurtzea eta ongizatearen azterketan sakontzea, ezagutzeko Euskal Herrian bizi diren etorkinen ongizatea eta estresa zer aldagaik aurresaten duten. Akulturazio prozesuak aztertzen direnean beharrezkoa da ikerketa espezifikoak egitea testuinguru bakoitzean, talde bakoitzarekin ezaugarriak aldatzen direlako eta informazio espezifikoa behar delako modu egokian ulertzeko testuinguru bakoitzeko errealitatea (Berry, 1997; Birman et al., 2005). Modu horretan, baliagarriak eta espezifikoak diren elementuak ezagutzen dira populazio zehatz batekin lan egiteko, bai prebentzioko esku hartzeak garatzeko bai interbentzioko esku hartzeak egiteko estres maila altua denean edo ongizatea baxua denean.
‎Lau erregresio lineal anitzeko analisiak egin ziren etorkinen estresa eta ongizatea aurresaten dituzten aldagaiak ezagutzeko, bi Mabregeko populazioarekin eta bi Latinoamerikako populazioarekin. Hori egin baino lehen korrelazio analisiak egin ziren talde bakoitzean identifikatzeko zer aldagai erlazionatzen ziren estresarekin eta ongizatearekin. Kualitatiboak eta kategorikoak ziren aldagaiak dummy aldagaiak bihurtu ziren korrelazioak egin ahal izateko.
‎Ongizatea azaltzeko bi populazioetan amankomunean agertzen den aldagai bakarra haien jatorrizko herrialdeetako kideekin mantentzen duten kontaktua da (Neto, 2001), beraz ongizatearen eredu azaltzaileak ezberdinak dira populazio magrebtarrean eta latinoamerikarrean. Horrela, talde bakoitzaren ereduak prozesu migratzailearen ezaugarriekin daude lotuak: magrebtar populazioan lanaren botere azaltzailea baieztatzen da (Cuellar et al., 2004), familia gertu izatea, distantzia kulturala (Ward eta Kennedy, 1999), eta bizilekuaren beharrak (Neto, 1995).
2019
‎Ondoren, ikasleen Interneten erabilera segurua eta kritikoa indartzea helburu duen ikerketa ekintza martxan jarri zen, lehenengoz, 2015eko otsail eta martxo bitartean, diseinatutako hiru saioen programazioari jarraituz. Saioak parte hartzaile talde bakoitzarekin errepikatu ziren eta saio batetik bestera astebeteko tartea utzi zen.
‎Intersekzionalitatearen bidez, sortzen diren ezberdintasunak deskribatu eta zerrendatzeaz gain, zeharkatzen gaituzten ezber dintasunen inguruan hausnartzeko balio du, horrela, guztiok eskubide eta aukera berdinak ez ditugula lantzen da. EMMn esaterako, ekintza bat diseinatzeko orduan, ekintzako esparru bakoitza talde batek diseinatu zuen, horrela, talde bakoitzak bere aldarrikapen propioak ere ikusaraziko zituela ziurtatzen zen. Gandariasek gaineratzen du, beraz, horien planteamendua ez zela bakarrik ezberdinak zirela onartzea, baizik eta bakoitzari ezberdintasun horietariko bakoitzak nola eragiten zion ikustea, bakoitzari bere zapalkuntza edo ezberdintasun zein bizitza esperientzia berezi eta bakarra sortuz.
2021
‎Euskal Herrian menpean egon diren eta dauden tradizio eta adierazpen kultural horiek sinbolikoki desafiatzen dituzte botere menderatzailedun egiturak. Scott-en hitzetan (1990), mendean dagoen talde bakoitzak, bere sufrimendutik abiatuta, boterearen kritika egiten duen ezkutuko diskurtsoa sortzen du. Mendeko taldeen eta boteredun taldeen arteko elkarrekintza irekia adierazten duen diskurtso publikoa ez bezala, ezkutuko diskurtsoa da; ez hegemonikoa, disidentea, subertsiboa eta oposiziozkoa den diskurtso baterako leku pribilegiatua da kultura.
‎8 irudian bertan hiru hizkuntza aldagai talde ikusten dira (aldagaien talde bakoitza kolore batez bistaratzen da). Talderik trinkoena aldagai berdeek osatzen dute; gorriek ere trinkotasun handia erakusten dute, hiruzpalau aldagai izan ezik.
2022
‎Galdetegi bat eta bera erantzun behar izan dute ikasle guztiek matematikako eduki bakoitzeko (gutxi gorabehera 30 minutuko denbora tartean erantzuteko), baina parte hartu duten ikasleekin 3 talde egin dira ausaz eta talde bakoitzak ikasle kopuru bera izan du. Taldeak osatzeko orduan, lehentasuna eman zaio ikasle kopuru orekatuak izateari, emaitzak aztertzeko garaian kopuru aldetik esanguratsuak izateko.
‎Beraz, parte hartzaileak 3 taldetan banatu dira, ausaz, esan bezala, eta talde bakoitzak egokitu zaion proba baino ez du egin:
2023
‎Hilabetean behin egin ohi da workshop bakoitza eta bertan proiektuan parte hartzen duten pertsonak elkartzen dira taldeetan. Hasieran erronka bat planteatzen du talde bakoitzak eta pixkanaka erronka horri erantzuten joaten dira elkarlanean. Adibidez, ikasturteko bost erronkak irudian ageri dira:
‎Gehien nabarmendu den konpetentzia taldean lan egiteko konpetentzia izan da, bereziki, askotariko taldeetan lan egitekoa eta askotariko testuinguruetan harre manak egitekoa. Izan ere, gizarte eragileek proposatzen dituzten erronkei taldean erantzun behar die talde bakoitzak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia