2006
|
|
Goizeko eskolen ondoko pausaldian geunden, Akademiaren aitzineko plazan. Irakasle batzuk gurekin ziren, baita dizainierrak deitzen zituztenak ere, hau da,
|
talde
bakoitzean beren eskolakideak begiratzeko eta, azken batez, barrandatzeko hautatzen zirenak. Halakoetan, gure kasa utzi beharrean, irakasleek lasterketak, harrapaketak edo bertzelako lehia jokoak antolaten zizkiguten, gure gihar zurrunduak inarrosi nahirik.
|
|
Handik goiti ez nituen oharkabean egin Orthezeko egunak. Denek zuten nire berri, ikasleek, irakasleek eta
|
talde
bakoitzeko dizainierrek. Lo basco deitzen ninduten, alegia" euskalduna".
|
2009
|
|
bi seiko eta bi bosteko. Eta
|
talde
bakoitza puntu kardinal desberdinerantz abiatu zen.
|
2010
|
|
Batzordeko kideek 1.700 euro jasoko zutela erabaki zen, eta kolaboratzaile bakoitzak, berriz, 850 euro. Bilera hartan bertan,
|
talde
bakoitzak hasierako lanen berri eman zuen.
|
2011
|
|
Ez zen berriketaldia askoz gehiago luzatu. Beste bi pitxer ardo hartu eta
|
talde
bakoitzak bere portua hartu zuen ipar.
|
2012
|
|
–Berehala hasiko gara. Mesedez,
|
talde
bakoitza joan dadila dagokion tokira. Ibilbide osoan jarri ditugu bozgorailuak musika ondo entzuteko.
|
|
Hasiera hasieratik egon behar duzue abesten eta mugitzen. Kamera hurreratzen denean, bilatuko du
|
talde
bakoitzaren mugimendua, ados. Galderaren bat?
|
2013
|
|
zihoazèn bidetik seguru baietz: jende hark, izan ere, ez zuen dudan jartzen pittinka armada indartsu bat osatu, lana ere gogotik egin zuten, jakina, talibanak talde aski autonomotan sakabanatuta bizi baitziren, hogeita bortz mujahidin inguru
|
talde
bakoitzeko, komander edo komandante baten agindupean, eta berriro eginen zutela aitzina zailtasun eta deskalabru ororen gainetik, Afganistango lurraz nagusitzeko bidean, hiru, zazpi edo hogei urteren buruan erdietsiko ote zuten helburua??, hortxe zuten duda?:
|
|
Momentu onean heldu zen Hamza paraje haietara... talibanak –1422an59 izandako hondamendiaren ondotik– beren gordelekuetarik ateratzen hasi zirèn momentuan doi, han eta hemen biltzeko eta elkartzeko –modu isilpeko batean betiere, bistan da–, ea, alde batetik, matxinada deia Afganistango bazter orotara zabaltzen zuten, eta ea, bertzetik, etorkizunari eta beren funtzionamenduari begira, erabaki sendo eta egitura funtzional batzuk gorpuzteko gai ziren... zihoazèn bidetik seguru baietz: jende hark, izan ere, ez zuen dudan jartzen pittinka armada indartsu bat osatu –lana ere gogotik egin zuten, jakina, talibanak talde aski autonomotan sakabanatuta bizi baitziren, hogeita bortz mujahidin inguru
|
talde
bakoitzeko, komander edo komandante baten agindupean– eta berriro eginen zutela aitzina zailtasun eta deskalabru ororen gainetik, Afganistango lurraz nagusitzeko bidean –hiru, zazpi edo hogei urteren buruan erdietsiko ote zuten helburua...?, hortxe zuten duda–: nola ez zuten, bada, helburu hura erdietsiko, baldin eta gerra hartan munduko aliaturik boteretsuena bazuten alde:
|
2014
|
|
Talde bat gela bakoitzeko. Inskripzio kuota kobratuko diogu
|
talde
bakoitzari, adibidez hamar euro. Jasotzen dugun diru guztia zakura sartuko dugu, garbi!
|
|
Zelai erdian egindako falta arriskutsu baten erruz, Potro-Zorriak eta Txorongoak zartakoka hasi dira, eta ostikoka, eta belarrondokoka. Txarlyk
|
talde
bakoitzeko bi jokalari txapelketatik bota ditu. Kaleratutako Potro-Zorrietako batek denetik esan dio epaile kaskamotz tirantedunari, eta bi Txorongoek ere oso keinu itsusiak egin dizkiote partida utzi behar izan dutenean.
|
2015
|
|
batzuek baietz erantzun dute, beste batzuek ezetz. Eta ez da zaila
|
talde
bakoitzekoen posizio politikoak irudikatzea, baina bego kontua horretan. Esan dezagun bakarrik frankismoak eragindako erbestean Eusko Ikaskuntzak 1949an izendatu zuela abenduaren 3a, hots, San Frantzisko Xabierren eguna, Euskararen Egun, eta arrazoi nagusitzat eman zuten santua hil zenean, Txina eta Japonia arteko uharte mortu batean, bere azken uneetan, gaixoak jota eta hil aginean, eldarniotan hizkuntza guztiz ezezagun batean ari zela otoitzean.
|
|
Frantziako eta Euzkadiko ereserkiak entzun ostean, Regueiro eta Dupuis
|
talde
bakoitzeko kapitainek lagun arteko match berezi honen oroigarriak eskaini dizkiote elkarri adeitasun paregabean. Harmailak ere goraino daude.
|
|
–Eta zergatik ezin diogu
|
talde
bakoitzari bere mozorroa aukeratzen utzi??
|
|
Begiak erne, oinak arin,
|
talde
bakoitzak bere aldetik ekin dio, zer eta non bilatu behar duten argiegi ez dutela, arrastoren baten susmoa hartuta hala ere, azeri ehizan dabilen txakurraren gisan.
|
|
d) Partekatu bikoteen artean
|
talde
bakoitzak egindakoa, eta egokitu egindakoa beharraren arabera.
|
|
Ondoren,
|
talde
bakoitzak bi aparatu aukeratu ditu ikerketa egiteko, sistemak utzi geroxeagorako?
|
|
a) Talde txikitan, aukeratu
|
talde
bakoitzak zentzumen bana. Egin
|
|
2 Zer iruditzen zaizue
|
talde
bakoitzak eraikitako kontakizun posibleak partekatzen badituzue?
|
|
Gero,
|
talde
bakoitzak bere sailkapena eta erabakia hartzeko erabilitako argudiorik garrantzitsuenak
|
|
Halako lana hartuta, merezi du gelan
|
talde
bakoitzak egindakoa ahoz partekatzea. Gainera, horrela,
|
|
eta
|
talde
bakoitzeko ebaluazio irizpideen orri bat izango dituzu.
|
|
1 Lauko taldetan banatuta,
|
talde
bakoitzak ondoko aztergai hauetatik bat hautatuko du.
|
|
Hautatu
|
talde
bakoitzeko pertsona bana, zuen ikuspegia batzar irekian ordezkatzeko.
|
|
egurra). Taldeka lan egitea erabaki duzue, eta
|
talde
bakoitzak bere zeregina izango du. Banatu
|
|
Horretarako, ikastaldea hirutan banatuko dugu eta
|
talde
bakoitzak batzorde baten ardura
|
|
c) Banatu eta azaldu gainerako taldeei
|
talde
bakoitzak idatzitako arauak.
|
|
1 Banatu aurreko jarduerako taldetan. Jarduera hartan,
|
talde
bakoitzak behar bati edo arazo bati denen
|
|
e) Guztiek batera,
|
talde
bakoitzak lege bakoitzaren helburu nagusia markatuko du
|
|
Gizarte zibileko
|
talde
bakoitzak bere iritziarekiko kontrakoena
|
|
ikasitako hizkuntza ereduak erabiliz. Ondoren,
|
talde
bakoitzeko ordezkari bana aukeratuko dute, taldearen
|
2016
|
|
Bereizketa garbia egiten zuten ikastetxean oinarrizko batxilergoko ikasleen eta goi batxilergokoen artean:
|
talde
bakoitzak bere jantokia izateaz aparte, helduen logelak eraikinaren alde argitsuenean zeuden. Txikienek logela jarraituetan egiten zuten lo; handitu ahala, lau edo sei lagunentzako geletan jartzen zituzten, eta handienak, azkenik, binaka edo, salbuespenen batean, hirunaka.
|
|
2 Bete ezazue Gidoi narratiboa antolatzen fi txa,
|
talde
bakoitzak ekosistema bat aukeratu dezala ikerketa
|
|
a) Talde txikitan, aukeratu
|
talde
bakoitzak zentzumen bana. Egin ikerketak, eta, ondoren, bete taula.
|
|
Izaki bizidunen
|
talde
bakoitza ingurune jakin batean sortu eta garatu da:
|
|
1 Zer mutazio mota daude? Eman
|
talde
bakoitzeko gaixotasun baten adibidea, eta adierazi zer ondorio
|
|
4 Laburbildu arroka
|
talde
bakoitzaren ezaugarriak.
|
|
b) Aurkezpen guztiak bukatu ondoren, bildu
|
talde
bakoitzak jasotako galderak, eta gelakide guztien laguntzarekin
|
|
f) Jaso dokumentu batean
|
talde
bakoitzak lortutako emaitzak.
|
|
1 Taldeka jarrita,
|
talde
bakoitzak kanta bat prestatu eta taularatuko du. Zuen gelakideak izango dira
|
|
–Ondoren,
|
talde
bakoitzak ateratako ondorioak partekatzeko, modu berezi bat
|
|
4 Taldean bilduta,
|
talde
bakoitzak aurreikusten dituen zereginak zerrendatu ditu, beti ere kontuan
|
|
Taldeak osatzeko, hainbat irizpide erabil ditzakezue: gustukoen duzuen gaia hautatzea;
|
talde
bakoitzean
|
|
eta
|
talde
bakoitzeko behekoak goikoak baino ere bai.
|
|
1 Saiakuntza egin behar duen
|
talde
bakoitzak gramo bat inguru zink hartu.
|
|
|
talde
bakoitzak lan bat izango du?). Zuzendu planifikazioa gela osoan.
|
|
|
talde
bakoitzak lan bat izango du?). Zuzendu planifikazioa talde handian.
|
|
1 Ikasi ditugun kontzeptuak ulertu dituzula ziurtatzeko, aukeratu
|
talde
bakoitzetik kanpainak hobetu
|
|
egin behar dira, zenbaitetan
|
talde
bakoitzak lan bat egingo du?) eta idatzi pentsatutakoa. Zuzendu
|
|
a) Banatu
|
talde
bakoitza lau bikotetan, eta lotu zerga hauek dagokien definizioarekin.
|
|
|
talde
bakoitzak lan bat izango du?). Zuzendu planifikazioa talde handian.
|
|
Lau informazio taula prestatuko dituzue,
|
talde
bakoitzeko bat. Eskatutako ezaugarriak bilduko ditu
|
|
b) Antolatu
|
talde
bakoitza bikoteka, eta idatzi honako eduki hau izango duen artikulu bat. Iturri eta irudi
|
|
b) Gertaera bakoitzean bi ideologiak parte hartu zuten. Identifi katu eta idatzi zerrenda batean
|
talde
bakoitzaren
|
|
a) Lehenik, banatu gela bederatziko taldetan. Ekiguneko iturriak kritikoki aztertu ondoren,
|
talde
bakoitzak
|
|
c c Antolatu zuen artean:
|
talde
bakoitzeko kide batzuek
|
|
% 35 dela ondoriozta zitekeen, hots,
|
talde
bakoitzak irabazteko
|
|
c) Kalkulatu
|
talde
bakoitzari dagozkion zentralizazio parametroak, desbideratze
|
|
d) Zirriborratu
|
talde
bakoitzari dagokion bibote kaxa diagrama, eta sortu
|
|
zuen. Marinelak taldeetan banatu, eta
|
talde
bakoitzari dieta desberdina eman zion. Esperimentuaren
|
2017
|
|
Garai hartako bere lana izan zen taldeen arteko ezinikusiak edo arazoak konpontzea, eta asko egin zuen gazte taldeak batzeko. Orduko egituraren arabera,
|
talde
bakoitzak elizaren ordezkari bat eduki beharra zeukan, eta Uranzu taldeak inoiz ez zuenez izan bat finkoa, elizbarrutiak Kakux jarri zien. Haien egitura autoantolatuaren gainean, elizaren ordezkaria izan zen Juan Kruz Mendizabal Irizar.
|
|
B aukera: armak lituzkeen pertsona edo
|
talde
bakoitzak erabilezin utziko lituzke, armak nazioarteko batzordeari helaraziko lizkiokete, biltegi batean gordeko lirateke, eta, jada denak izatean, prentsaurreko bat emango litzateke, materiala argazki bidez erakutsiz. Horrek ere, izugarrizko oihartzun mediatikoa?
|
|
Barnetegitik atera eta handik oso gertu zegoen baso moduko batean sartu ziren. Iparrorratz bat zuen
|
talde
bakoitzak, nondik nora joan behar zuten jakiteko,. To the north?. Hala, iparraldea non, harantz joan ziren lau taldeak, baina, talde bakoitzak abiapuntu ezberdina zuenez, norabide ezberdina hartu zuten.
|
|
Iparrorratz bat zuen talde bakoitzak, nondik nora joan behar zuten jakiteko,. To the north?. Hala, iparraldea non, harantz joan ziren lau taldeak, baina,
|
talde
bakoitzak abiapuntu ezberdina zuenez, norabide ezberdina hartu zuten. Beirek pentsatu zuen hura aukera paregabea izan zitekeela.
|
|
Taldeka jarraituz,
|
talde
bakoitzak aurreko jardueran aurkeztutako hiru egoeretako bat hautatuko
|
|
1 Hartu gramo bat inguru zink saiakuntza egin behar duen
|
talde
bakoitzak.
|
|
lauko taldetan eta
|
talde
bakoitzak aukeratu dezala honako gatazka hauetako bat:
|
|
boligrafoak. Mahai
|
talde
bakoitzak kartoi mehe handi bat izango du: gorria, urdina, berdea edo laranja.
|
|
c) Adin
|
talde
bakoitzeko zenbat biztanle egon behar da laginean?
|
2020
|
|
" Azaldu dezagun, beraz,
|
talde
bakoitzak nola ulertzen duen autonomia:
|
|
Dirudienez, eta Estebaranzek bere tesian esaten duenez, 80 urteko lehen seihilekorako Autonomoen talde guztiek bazeukaten" borondatea ikusgaitasun unibokoa edukitzeko komunikabideetan" 95, hau da, marka bakar batekin agertzeko gogoa komunikabideetan, eta marka hori Komando Autonomo Antikapitalistak izango zen. Ordura arte, izen batekin baino gehiagorekin agertuak ziren medioetan,
|
talde
bakoitzak bere buruari ematen zion izenaren arabera (Iparragirre Komando Autonomoa, Herri armatua, e.a.).
|
|
–Ez,
|
talde
bakoitzak 5 penalti bota behar ditik. Hik futbolaz ez dakik deus ere, ezta?
|
2021
|
|
Taldeka jarri gara eta bi proiektu garatuko ditu
|
talde
bakoitzak, hasieratik amaieraraino. FAITH en ni izango naiz gidoilaria, beste bat ekoizpenaz arduratuko da, beste bat zuzendaria izango da eta azkena, Gemma, kameraz arduratuko da.
|
2022
|
|
Ez du adimena askorik astindu behar izan
|
talde
bakoitzari dagozkien generoak erabakitzeko, endredatutakoen psikea haurren antzerakoa iruditzen baitzaio. Landu ditu folletoi erromantikoak fobiadunak eta antsietateak jotakoak entretenitzeko, komikoak depresiboen penak arintzeko, eta epikoak adikzioen mendera eroritakoen adorea altxatzeko.
|
|
Sei belgikarrekin berea Deppék, lau gizonezko eta bi emakumezko. Jarraitu beharreko bidean ados jarri ez, eta
|
talde
bakoitzak bide ezberdina hartu du. Deppé ez da hitzartutako lekura iritsi.
|
|
Mugimendu zabalagoaren oinarrian zeuden" gizonek kontzientzia hartzeko talde" autogestionatu txiki asko, zeinak garai hartan" gizonen talde" deitzen baitziren, besterik gabe. Aldian aldian batzen ziren talde horiek hitzaldietan edo auzi konkretuei zegozkien kanpainetan; baina
|
talde
bakoitzak erabakitzen zuen bere norabidea, eta, 1960ko Ezker Berriaren beste oinordekoen antzera, mugimendu osoa nabarmen deszentralizatuta zegoen.
|
2023
|
|
Anatomia ikasteko, ikasleek disekzioa egin behar izaten zuten, eta, horretarako, hilotz bat izaten zuen
|
talde
bakoitzak. Inork erreklamatzen ez zituen gorpuak izaten ziren, edo norberak zientziarako emanak.
|