2002
|
|
Gauzak horrela, inork pentsa dezake konpondu direla arazoak eta ezinikusiak. Azkenean onartu dela berdintasunak eta desberdintasunak norbanakoen arteko eta
|
talde
arteko harremanak direla. Bizikidetza demokratikoa emango da.
|
2007
|
|
Behar hori kontuan izanik, gizarte edukia duen ezagutzaren garapenaaztertzeko irudikapen sozialen teoria (Moscovici, 1973) erabili izan dute zenbaitikertzailek (ikus III. kapitulua). Teoria horren jarraitzaileen ustez, ikuspegiahartzea, kausa egoztea eta halako teoriak oinarritzat hartzen dituzten ikerketekgizabanakoaren barruan gertatzen diren prozesuei erreparatzen diete,, talde barneko zein
|
talde
arteko harremanak alde batera utzita.Harreman horiek duten garrantzia kontuan izanik, horiek aztertzeko beharraazpimarratzen dute (Kruglanski, 2001).
|
2009
|
|
Talde arteko hizkuntza soslaia testatu denean, inguruarenbaldintzen eragina frogatu da, talde arteko gatazkak hizkuntza soslaia areagotzenduela, hain zuzen (berrikuspenerako ikus Maass, 1999). Emakumeen eta gizonenarteko harremanak egunerokoak eta elkarren mendekotasun maila garaikoakizanda, zaila da
|
talde
arteko harremanak lehiakorrak izatea (Glick eta Fiske, 1999). Alde horretatik, generoen arteko harremanak testuinguru ontzat jo daitezke, taldearteko hizkuntza soslaia, bere osotasunean behintzat, agertzeko nahikorik ez izanik (Wigboldus eta beste, 2005).
|
|
Bestalde, hizkuntzaren erabileraren eta anbibalentzia handiko sexismoaren (Glick eta Fiske, 1996) arteko harremana aztertu da. Hizkuntzaren erabilerak, estereotipoak iraunarazteko eta
|
talde
arteko harremanak erregulatzeko elementuabada, jarrera sexistekin harremana izango zuela espero zen. Halere, erabilitako hizkuntzaren abstrakzio mailak ez du anbibalentzia handiko sexismoarekiko harremanenpiriko argirik azaldu.
|
|
Horrela, gertaera bat deskribatzeko hautatzen den hizkuntzak gertaera horriburuzko interpretazioa baldintzatzen du eta
|
talde
arteko harremanei eragiten die.Talde arteko hizkuntza soslaia nork bere taldearen alde egiteko eta beste taldearenaurkako diskriminazioa agertzeko era bat da, komunikazio prozesuan erabilitakohizkuntzak estereotipoak eta aurreiritziak mantentzen laguntzen duena.
|
|
Hala ere, pertsona horiek askotan
|
talde
arteko harreman asimetrikoekin, finkapen neurri murriztaileekin eta harrera gizartearen jokabide xenofoboekin topatzen dira; horrek populazio immigrantea euren jatorri eta identitate kulturalari eta tradizioei gogor eustera bultzatzen du, beraz, zatiketa sozialerako arriskua argia da (García Rodríguez, 2007).
|
|
Aniztasuna baloratzeak esan nahi du instituzioek eta komunitateko kideek beren ezberdintasun eta berdintasunen onuren berri edukitzea, eta jatorri anitzeko pertsona eta taldeen arteko erlazio jasangarriak eraikitzea. Esparru honetan burutu diren ikerketek erakutsi dutenez,
|
talde
arteko harremanen hobekuntzara zuzenduriko programak (populazio emigrantea vs autoktonoa) gizarte esku hartzeen inplementaziorako erreferente onak dira.
|
2015
|
|
Handik jo zuen John Turnerek, Tajfelen lanari jarraikiz, Self categorization izeneko eredu teorikoa sortu zuenean.36 Eredu horretan kategorizazioak bereganatu zuen protagonismo osoa (eta atzean utzi zituen Tajfelen teorian funtsezkoak ziren
|
talde
arteko harremanetako prozesuak: talde eraketa, kohesioa, eragina edota polarizazioa).
|
|
Michael Billig da kasurik aipagarriena. Billig Tajfelekin batera hasi zen identitate eta
|
talde
arteko harremanetan lan egiten. Baina ikuspegi kognitibista hutsetik urrundu zen erretorika eta diskurtsoaren analisiaren ikuspegia bereganaturik, batik bat, nazio identitatearen kasuan.40
|
2022
|
|
Ward eta Kennedy-k (1999) defendatzen dute akulturazioak pertsonaren egokitzapen soziokultural eta psikologikoa eskatzen duela (Ward eta Kennedy, 1999). Egokitzapen soziokulturalak (jokabidezkoa) erreferentzia egiten die harrerako herrialdean lan, familia, hezkuntza eremu zein
|
talde
arteko harremanetan (besteak beste) modu egoki batean harremanak izateko jokaerazko gaitasun eta konpetentziei (Ward eta Kennedy, 1999). Ikerketek erakutsi dute egokitzapen soziokulturala handiagoa dela pertsonek kaudimen ekonomikoa dutenean (De Luca, Bobowik eta Basabe 2011), eta diskriminazioaren hautemate eta distantzia kultural baxua denean (Ward eta Kennedy, 1999).
|