2008
|
|
L. J. Calvetek L.V. Aracilek (cf. supra) zirriborraturiko ereduaren harira Frantzian eginiko oharrak erabilgarriak dira, zirkulu funtzionala izan baita Espainian garaturiko hizkuntza plangintzako ikuspegi globalaren oinarria, tokian tokiko edo eskualdeko hizkuntzen alde egiten duena —katalana da, adibidez, hizkuntza horietako bat— Hizkuntza horiek koofizialak dira, gaztelaniarekin batera, 1978ko Konstituzioaren 3 artikuluan xedatutakoari jarraiki, autonomia estatutuen bitartez. Tokian tokiko hizkuntza koofizial edo hizkuntza babestu —esaterako, asturiera— horientzat erabilera" normaleko" baldintzak
|
sortzeko
hizkuntza normalizazioko neurriak eredu horretatik eratorriak dira, nahiz eta beste ikuspegi eta jardunbide batzuez osatu eta aldatu den ereduaren hasierako zirriborroa. Gainera, zirkulu funtzionalarekiko ikuspegi kritikoak azaldu dira Espainian14, bai eta hizkuntza normalizazio kontzeptu berarekiko ere; hain zuzen, eztabaida sortu zen gai horri buruz 1990eko hamarkadaren amaieran15.
|
2013
|
|
Ikerketarako tresnak
|
sortzeko
hizkuntzaren ikuspegi interakzionista eta soziodiskurtsiboa izan da abiapuntua (Bronckart, 1996, 1985) eta hizkuntzaren didaktikaren eremuan Genevako eskolak zein jarraitzaileek egindako ekarpenak hartu dira kontuan (Dolz & Gagnon, 2010; Palou & Bosh, 2005; Nuñez, 2002, 2000; Idiazabal & Larringan, 2002; Dolz & Schneuwly, 1998, 1997; Schneuwly & Bain, 1998; de Pietro & Za...
|
2014
|
|
Hala ze orain Frantziak dauka, son clair et pur langage, et la langue sera toujours la plus infaillible formule d, une nation?, irakurtzen diogu Balzaci1984, beste hamaikari legez, Ernazimentuaz gero guztian sineste hori Frantzian ez baita inola ere Alemanian baino batere gutxiago izan, bai askoz gehiago? teoria eta praxi nazionala1985 Hasi Villers Cotterêtseko ordenantzekin, Richelieuren arrazoiekin Akademia Frantsesa
|
sortzeko
hizkuntza nazional noble eta garbia lantzeko xedeaz (hizkuntza instituzio nazional deklaratua eta hala arautua, gerizatua, eta literaturan, zineman nahiz musika eta abesti, frantsesetan, subentzionatua), jarraitu Iraultzarekin1986 eta bata bestearen ondoren errepublika guztien eskola politikarekin1987 eta eskolako metodo basatiekin1988, eta kolonietan frantsesa zabalduz. Frantzia berria, k sortzeko hisia eta frankofoniaren gaurko politikaraino, Europan ez da beste inon Frantzian adina identifikatu hizkuntza (eta literatura, kultura) 1989 nazioaren esentziarekin.
|
2015
|
|
Ikerketarako tresnak
|
sortzeko
hizkuntzaren ikuspegi interakzionista eta soziodiskurtsiboa izan da abiapuntua eta hizkuntzaren didaktikaren eremuan Genevako eskolak zein jarraitzaileek egindako ekarpenak hartu dira kontuan.
|
|
Ikerketarako tresnak
|
sortzeko
hizkuntzaren ikuspegi interakzionista
|
2021
|
|
3.1e Informazio lexikoa ematen duten hitzen egitura du aztergai Morfologia lexikoak, hitzen egitura aztertzeko eta hitz berriak
|
sortzeko
hizkuntza jakin batek duen erregela multzoa. Bi azpiataletan banatzen da:
|
|
Teknologiak arazo horiek aztertzeko eta hobeto kudeatzeko aukera ematen digu, barne zein kanpo komunikazioei begira". Proiektua euskarari zentraltasuna emanez garatu dela nabarmendu du Abrilek. «UdalHiztek ekin euskara erdigunean jarri nahi da eguneroko lanean,
|
sortzeko
hizkuntza nagusia izan dadin. Aldi berean, euskaraz ez dakiten langileen beharrak hizkuntza teknologien bidez asetzen saiatzea da asmoa”.Bere iritziz, egitasmoa gauzatzeko unea ere aproposa da orain:
|
2023
|
|
Jusuek bat egiten zuen ideia horrekin, eta azpimarratu komunitate bat artikulatzeko balio duela hizkuntzak. «Herri eredu propioa
|
sortzeko
hizkuntzak zeregin oso garrantzitsua betetzen du komunitatean». Haren ustez, hizkuntza bat ez da soilik «transmisiorako tresna bat».
|