2000
|
|
Iruzkina
|
sortze
lana denez gero, ezin daiteke bere egiturari buruzko formula zehatzik eman. Esan dezakegun gauza bakarra ondokoa da:
|
2002
|
|
Zentzu horretan, konsagrazio intelektualerako instantzia dugu: Unibertsitateak lan saria eta segurtasun ekonomikoa eskaintzen ditu, ikerkuntzarako aukerak, baita
|
sortze
lanerako, komunikaziorako eta truke intelektualerako espazioak ere.Hala eta guztiz, haren autonomia eta prestigioa ez daude zalantzaz kanpo azkenurteotan. Alde batetik, autonomiaren auziari dagokionez, aro modemoan autonomiaren konkistan eratu bazen ere, gaur egun kontrol sozial eta, batez ere, politikougari jasaten du Unibertsitateak.
|
2006
|
|
Hala eta guztiz ere, nahiz eta publizitateak berezkoa izan komunikazio informatiboa, alderdi sortzaileak garrantzi handia izaten du. Publizitate komunikazioan benetako
|
sortze
lan bat egoten da, albiste edo kazetari lan huts batean gertatzen dena baino are nabarmenagoa. Kazetariarekin gertatzen den bezala, publizitateanaditua denak objektiboak eta egiazkoak diren zenbait datu behar ditu, mezua landu baino lehen jasoko dituenak; baina, kazetaritza ez bezalakoa da publizitatea, benetako sortze lana egiten baitu, bai alderdi teknikoan bai artistikoan.
|
|
Publizitate komunikazioan benetako sortze lan bat egoten da, albiste edo kazetari lan huts batean gertatzen dena baino are nabarmenagoa. Kazetariarekin gertatzen den bezala, publizitateanaditua denak objektiboak eta egiazkoak diren zenbait datu behar ditu, mezua landu baino lehen jasoko dituenak; baina, kazetaritza ez bezalakoa da publizitatea, benetako
|
sortze
lana egiten baitu, bai alderdi teknikoan bai artistikoan.
|
|
Informazio hori izanda, mezua zabaltzeko egoera aproposa sortuko da. Dena den, kontuan izan behar da
|
sortze
lanak mezuan izango duen eragina garrantzitsua izango dela, alderdi teknikoan (adibidez, hedabideen egitarau bat gauzatzerakoan) zein alderdi artistikoan, eta, beraz, publizitate kanpainan agertuko diren pieza zehatz batzuk sortuko dira: hedabide inprimatuetan jarritako iragarkiak, publizitate panelak, publizitate filmak, eta abar.
|
|
pentsamenduak, ideiak eta iritziak hitzez, idatziz edo bestelako edozein ekoizpen bideren bitartez adierazteko eskubidea; ekoizpen eta sormen literario, artistiko, zientifiko eta teknikorako eskubidea; eta, azkenik, edozein hedapen baliabideren bitartez, benetako informazioa askatasunarekin komunikatzeko edo jasotzeko eskubidea (a, b eta d letrak). Artikulu horretan, publizitatearen erregulazio juridiko konstituzionala jasotzen da, bere barnean lekua bailuke publizitate komunikazioak dakarren prozesu osoak, zentzu informatiboan jota zein izaera tekniko eta artistikoa duen
|
sortze
lantzat jota. Halaber, publizitatearen ikuspegi hirukoitza jasotzen du, hau da, mezu, modu eta komunikazio bide gisa (De la Cuesta, 2002:
|
2007
|
|
Antropologia aipatu dut, euskal kultura? tradizionala?
|
sortze
lana, dela-eta, hala ere, ezomen da jakintza bakarra izan zeregin horretan.
|
2012
|
|
pentsamenduak, ideiak eta iritziak hitzez, idatziz edo bestelako edozein ekoizpen bideren bitartez adierazteko eskubidea; ekoizpen eta sormen literario, artistiko, zientifiko eta teknikorako eskubidea; eta, azkenik, edozein hedapen baliabideren bitartez, benetako informazioa askatasunarekin komunikatzeko edo jasotzeko eskubidea (a, b eta d letrak). Artikulu horretan, publizitatearen erregulazio juridiko konstituzionala jasotzen da, bere barnean lekua bailuke publizitate komunikazioak dakarren prozesu osoak, zentzu informatiboan jota zein izaera tekniko eta artistikoa duen
|
sortze
lantzat jota. Halaber, publizitatearen ikuspegi hirukoitza jasotzen du, hau da, mezu, modu eta komunikazio bide gisa (De la Cuesta, 2002:
|
|
Hala eta guztiz ere, nahiz eta publizitateak berezkoa izan komunikazio informatiboa, alderdi sortzaileak garrantzi handia izaten du. Publizitate komunikazioan benetako
|
sortze
lan bat egoten da, albiste edo kazetari lan huts batean gertatzen dena baino are nabarmenagoa. Kazetariarekin gertatzen den bezala, publizitatean aditua denak objektiboak eta egiazkoak diren zenbait datu behar ditu, mezua landu baino lehen jasoko dituenak; baina, kazetaritza ez bezalakoa da publizitatea, benetako sortze lana egiten baitu, bai alderdi teknikoan bai artistikoan.
|
|
Publizitate komunikazioan benetako sortze lan bat egoten da, albiste edo kazetari lan huts batean gertatzen dena baino are nabarmenagoa. Kazetariarekin gertatzen den bezala, publizitatean aditua denak objektiboak eta egiazkoak diren zenbait datu behar ditu, mezua landu baino lehen jasoko dituenak; baina, kazetaritza ez bezalakoa da publizitatea, benetako
|
sortze
lana egiten baitu, bai alderdi teknikoan bai artistikoan.
|
|
Informazio hori izanda, mezua zabaltzeko egoera aproposa sortuko da. Dena den, kontuan izan behar da
|
sortze
lanak mezuan izango duen eragina garrantzitsua izango dela, alderdi teknikoan (adibidez, hedabideen egitarau bat gauzatzerakoan) zein alderdi artistikoan, eta, beraz, publizitate kanpainan agertuko diren pieza zehatz batzuk sortuko dira: hedabide inprimatuetan jarritako iragarkiak, publizitate panelak, publizitate filmak, eta abar.
|
2017
|
|
Irudikapen prozesuen gaineko kritikotasuna (bai eta norberaren
|
sortze
lanaren ingurukobegirada autokritikoa) zerbaiten eraikuntza era proposatzaile batean eragotzi dezakeen geurebaitako traban bihur daiteke erraz asko. Sortze lanak kritikotasunetik harago joan beharra duzerbait zentzu eraikitzailean proposatzeko.
|