2004
|
|
Zientzia ekonomikoak paradigma berri baten beharrizana du, errealitate ekonomikoa beste parametro batzuetatik abiatuta aztertu ahal izateko. Paradigma horrek aztergai izan behar ditu, eta ez aldagai exogenotzat hartu, aspektu historikoinstituzionalak (jarduera ekonomikoan hain garrantzi handia dutenak) eta horienondorioz gizartean
|
sortutako
botere erlazioak eta gatazkak.
|
2008
|
|
Iraultzaren lehen urratsei dagokienez, zuhurrak izan behar gara. Inguruko herrietan ez bezala,
|
sortutako
botere hutsunea betetzeko Eibarren Gobernurako Batzar Iraultzailea eratu zen, eta bi astetara Udaletxe Herrikoia. Ekimen horrekin diputazioaren aginduak saihestea lortu bazuten ere (1866ko udalkideak berrezartzea), kontuan hartzekoa da erakunde, iraultzaile?
|
|
Bizkaian diputazioa, bere burua desegin ostean, herrialdeko Gobernurako Batzorde legez eratu zen bitartean, Gipuzkoan diputazioak ez zuen horretarako astirik izan, Isabel II.ak muga zeharkatu bezain laster, eratu baitzen Gobernurako Batzordea Donostiako udaletxean1047 Egun batzuetara, Donostiako Batzordea herrialdeko batzorde bihurtu zen (Castells, 1985: 1277), eta forudiputazioak indarrean jarraitu zuenez, herrialdean
|
sortutako
botere bikoiztasunak gertakizun politikoen ildoa baldintzatuko zuen ordutik aurrera.
|
2009
|
|
Dena den, gerra garaiko bortxakeria, ez zen izan gatazka militarraren gailurra, besterik gabe, ezta iraultza garaiko nahasketaren berezko adierazlea ere. Bortxakeriaren erabilera ez zen izan kasu guztietan Errepublika garaiko gatazkenjarraipena, matxinatuek armekin altxatzean
|
sortutako
botere hutsunearen ondorioabaizik. Indarraren erabileran zegoen monopolioa desegin zuen botere hutsuneaketa gertaera horrek ateak ireki zizkion iraultzari eta bortxakeria kolektiboari.Bortxakeria ez zen izan gerraren arrazoia, estatu kolpearen ondorioa eta adierazleabaino.
|
|
Filosofo askoren iritziz, halere, argudiatu nuen?, Platonek asmatutako unibertso sinbolikoak, ideien munduak alegia, diruaren idazkerari eta legediari aurre egin baino Troiako zaldiarena egin zuen, hau da, diruak
|
sortutako
botereari mendebaldeko ateak barrutik ireki. Bai, neu ere, gertu nago iritzi horretatik.
|
|
Letradun aurrerakoi/ atzerakoiek, mitoa arbuiatuz, hankamotz uzten gaituzte eta jatorri berri bat bilatzea oztopatzen digute. Ahozkotasuna gutxietsiz, besomotz bilakatzen gaituzte eta, legezalekeria bultzatuz, diruak
|
sortutako
botere legedunaren mendean kokatzen. Bestela esanda, forma komunitario guztiak ezabatuz, indibidualismo basatia, merkatu librearena, nonahi nagusi da.
|
|
Platonen garaian diruaren botereak eta idazkerak bere ibilaldia hasi zuen. Gure egoera askoz larriagoa da, diruak
|
sortutako
boterea nagusi baita erabat. Helburua, alabaina, berdina da:
|
|
Mito zaharrei loturik, hau da, ahozko komunitate zaharrari loturik. Horregatik, Platon goiko legearen unibertso sinboliko berria bilatzen ahalegindu zen diruak
|
sortutako
botereari, idazkeran haragiztaturik zegoenari, aurre egiteko.
|
2015
|
|
Eta orduan hasi nintzen besteen izenean hizketan, baina ordura arte ezinezkoa zen hitz egitea. 1989tik hona berriz ere botere zaharretik
|
sortutako
botere berriaren aurkari bilakatu naiz. Oposiziora pasatu nintzen berriz.
|
2017
|
|
Teoria horien oinarri morala azaleratuko dugu, berdina baita, finean moral kristauaz, unibertsalistaz eta ilustratuaz ari gara. Ideologia nagusiek oinarrian duten ikuspegi kristau, unibertsalista eta arrazionalista horrek egiaren kontzeptualizazio zehatz batera darama (egia versus ideologia, egiazko kontzientzia versus kontzientzia faltsua, egia versus informazioa edo egia versus iritzia), zeinaren arabera egia ez den historikoki
|
sortutako
botere teknologia bat, hau da, mundua ulertzeko eta neurtzeko era zehatz eta partikular bat, baizik eta objektiboa den eta boterearekin zerikusirik ez duen fenomeno a historiko bat. Ideologia horien oinarrizko posizio filosofikoa hau da:
|
|
Ibon Aranberriren lan prozesu dilatatuetan, berriz, behin eta berriz agertuko dira korporazioenergetiko handiek
|
sortutako
botere harremanen, territorioaren berregituraketaren eta narratibeninguruko azterketak: Luz de Lemoniz (2000), Dam Dreams (2003), Politicas Hidraulicas (20042010), Mar del Pirineo (2006), Gramatica de Meseta (2010), Prolongacion Vernacula (2014)... problematika horiek era diskurtsibo batean zein artearen materializazioa bitartez era jarraitubatean garatuz eta zabalduz.4
|