Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2015
‎Han hemenka nobelak eduki arren, euskal literaturak ez zuela nobelagintzarik azpimarratzen zen. Nobelagintza bat izateko, nobelak ez ezik mugimendu oso bat sortu behar baitzen, sormenezkoa eta kritikoa, eta horren aztarnarik ez omen zegoen orduan. Horrekin batera, poemagintza ugaria izanagatik poema nazionalik ere ez zegoela gaineratzen zen.
‎Euskaldadea euskalduntasun mitiko bat litzateke, kanpoaldean euskal kulturatik espero den kultura partikular eta folklorikoa, hots, kultura subordinatu (Galfarsoro, 2009) bat, esango genuke gaurko hitzekin. Euskaldadearekin hausteko euskal kultura berri bat sortu behar zela zioten, espazio berri bat" konkistatu" behar zela. Konkista hori, gainera, euskal kulturaren baitatik sortu behar zen, kultura" unibertsalak", hots, adjektibo gabeko kulturak ez zuelako euskal kultura bat bere partikulartasunetik aterako.
‎Euskaldadearekin hausteko euskal kultura berri bat sortu behar zela zioten, espazio berri bat" konkistatu" behar zela. Konkista hori, gainera, euskal kulturaren baitatik sortu behar zen, kultura" unibertsalak", hots, adjektibo gabeko kulturak ez zuelako euskal kultura bat bere partikulartasunetik aterako. Espazio berri bat bilatzen zuten euskaldadearen eta Cultura (unibertsalaren) artean:
‎Cardijn deritxan abade batek sortu eban gizarte sekularizau bati begira. Pen tsau eban gazteen artean taldeak sortu behar zireala, kristinau lez lan egiteko, baina langile izateari itxi barik. Ekintza kristinauak fabrikan egin behar zirean, fabrikan egozan lagunakaz.
2021
‎" Ezerezetik beraien narrazioa sortu behar dutenean zailtasun handiak izaten dituzte, testu luzeak eskatzerakoan batez ere. 3 mailan narrazioa lantzen da eta zailtasun handiak dituzte horiek sortzerakoan.
‎Orokorrean diotenagatik, etxean indarrean dauden ohiturak funtsezkoak dira, ez irakurketa ohiturei dagokienez soilik, bestelako literatur ohiturei ere eragiten baitiete, adibidez, sorkuntzari. Horrek ez du esan nahi etxean gurasoek sortu behar dutenik nahitaez seme alabek horri hel diezaioten, baizik eta eremu hurbil horretan sortzen den literaturaren inguruko kulturak geroz eta praktika konplexuagoei atea ireki diezaieketela:
‎[...] Hor zein da kontua? Gu kontziente gara gauzak beste modu batean egin behar direla eta beste ekoizpen batzuk sortu behar direla, baina batzuetan ez dakigu zelan egin. Zelan bideratu edo ze baliabide eman ikasleei hori egin dezaten".
‎IE6 k, BE1 ek, LIR3 k edo IIR2 k berak nerabeengandik hurbilen dagoen literaturatik hasteak lagunduko lukeela uste dute, eta helburuen, adinaren eta gaitasunaren arabera, autore eta izenburu batzuk, edo beste batzuk, eta horien lanketa jakin bat, edo beste bat, proposatu. IE6k azaltzen duenez, helburua denean herria ezagutzea, hori ere badelako literaturak duen helburuetako bat, klasikoak eta autore kanoniko batzuk ere ezagutu behar dituzte; eta, helburua denean sortzailetzara bideratzea, agian, literatura mota hurbilago batera, errazagoa izan dakieken zerbaitera, jo daiteke, hurbilagoa delako, sortu behar dutenean beraiek imitatzeko gertuago egon litekeena. Modu berean, lanketa bideratzen laguntzeko zenbait irizpide eskaintzen dituzte, zentzu horretan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia