2015
|
|
Han hemenka nobelak eduki arren, euskal literaturak ez zuela nobelagintzarik azpimarratzen zen. Nobelagintza bat izateko, nobelak ez ezik mugimendu oso bat
|
sortu
behar baitzen, sormenezkoa eta kritikoa, eta horren aztarnarik ez omen zegoen orduan. Horrekin batera, poemagintza ugaria izanagatik poema nazionalik ere ez zegoela gaineratzen zen.
|
|
Euskaldadea euskalduntasun mitiko bat litzateke, kanpoaldean euskal kulturatik espero den kultura partikular eta folklorikoa, hots, kultura subordinatu (Galfarsoro, 2009) bat, esango genuke gaurko hitzekin. Euskaldadearekin hausteko euskal kultura berri bat
|
sortu
behar zela zioten, espazio berri bat" konkistatu" behar zela. Konkista hori, gainera, euskal kulturaren baitatik sortu behar zen, kultura" unibertsalak", hots, adjektibo gabeko kulturak ez zuelako euskal kultura bat bere partikulartasunetik aterako.
|
|
Euskaldadearekin hausteko euskal kultura berri bat sortu behar zela zioten, espazio berri bat" konkistatu" behar zela. Konkista hori, gainera, euskal kulturaren baitatik
|
sortu
behar zen, kultura" unibertsalak", hots, adjektibo gabeko kulturak ez zuelako euskal kultura bat bere partikulartasunetik aterako. Espazio berri bat bilatzen zuten euskaldadearen eta Cultura (unibertsalaren) artean:
|
|
Cardijn deritxan abade batek sortu eban gizarte sekularizau bati begira. Pen tsau eban gazteen artean taldeak
|
sortu
behar zireala, kristinau lez lan egiteko, baina langile izateari itxi barik. Ekintza kristinauak fabrikan egin behar zirean, fabrikan egozan lagunakaz.
|
2021
|
|
" Ezerezetik beraien narrazioa
|
sortu
behar dutenean zailtasun handiak izaten dituzte, testu luzeak eskatzerakoan batez ere. 3 mailan narrazioa lantzen da eta zailtasun handiak dituzte horiek sortzerakoan.
|
|
Orokorrean diotenagatik, etxean indarrean dauden ohiturak funtsezkoak dira, ez irakurketa ohiturei dagokienez soilik, bestelako literatur ohiturei ere eragiten baitiete, adibidez, sorkuntzari. Horrek ez du esan nahi etxean gurasoek
|
sortu
behar dutenik nahitaez seme alabek horri hel diezaioten, baizik eta eremu hurbil horretan sortzen den literaturaren inguruko kulturak geroz eta praktika konplexuagoei atea ireki diezaieketela:
|
|
[...] Hor zein da kontua? Gu kontziente gara gauzak beste modu batean egin behar direla eta beste ekoizpen batzuk
|
sortu
behar direla, baina batzuetan ez dakigu zelan egin. Zelan bideratu edo ze baliabide eman ikasleei hori egin dezaten".
|
|
IE6 k, BE1 ek, LIR3 k edo IIR2 k berak nerabeengandik hurbilen dagoen literaturatik hasteak lagunduko lukeela uste dute, eta helburuen, adinaren eta gaitasunaren arabera, autore eta izenburu batzuk, edo beste batzuk, eta horien lanketa jakin bat, edo beste bat, proposatu. IE6k azaltzen duenez, helburua denean herria ezagutzea, hori ere badelako literaturak duen helburuetako bat, klasikoak eta autore kanoniko batzuk ere ezagutu behar dituzte; eta, helburua denean sortzailetzara bideratzea, agian, literatura mota hurbilago batera, errazagoa izan dakieken zerbaitera, jo daiteke, hurbilagoa delako,
|
sortu
behar dutenean beraiek imitatzeko gertuago egon litekeena. Modu berean, lanketa bideratzen laguntzeko zenbait irizpide eskaintzen dituzte, zentzu horretan.
|