Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2013
‎1 Lehendabizi, zehaztu zein den sortu behar duzun testuaren komunikazio asmoa; alegia, zertarako idatzi nahi duzun. Taularen lehenengo atala osatuko duzu.
‎2 Ondoren, komeni da informazioaren bilaketa gidatuko duen galdera zerrenda egitea. Baina, kontuz, galderek bat etorri behar dute sortu behar duzun testuaren komunikazio asmoarekin. Honako galdera hauen artetik, hauta itzazu zehaztu duzun komunikazio asmoarekin bat datozenak:
‎Eskuratutako informazioa antolatzeko, egituratzeko, modu bat baino gehiago dago. Jarraian ezagutuko duzu zein den, aukera ezberdin horietatik, sortu behar duzun dibulgazio artikuluari hobeto egokitzen zaiona: deskribapenezkoa.
‎Unibertsoko distantziak neurtzeko ohizko unitateak (kilometroak (km), esaterako), ez dira oso egokiak; futbol zelai bat milimetrotan (mm) neurtzea egokia ez den bezala. Espazioko distantzia erraldoiak neurtzeko, unitate berriak sortu behar izan dituzte astronomoek.
‎Baina prozesu horiek gertatu aurretik, norbaitek erabaki du zer egin behar duen makinak edo ordenagailuak egoera bakoitzean. Horretarako programa informatiko bat diseinatu eta sortu behar izan du, eta
‎On line erabiltzeko aukera eskaintzen du, eta, horretarako, erabiltzaile bat sortu behar da.
2014
‎4 Eskuratu edo sortu beharrezko irudi, argazki, marrazki eta abarrak, hautatutako argudio eta kontra argudioak irudikatzeko.
‎Kontzeptu nagusiak kontzeptu mapen goiko aldean jarriko dira, eta haien mende daudenak, berriz, beheko aldean. Horretarako, kontzeptuak garrantziaren arabera antolatu behar ditugu taulan, eta kontzeptuen arteko lotura hitzak sortu behar dira. Gogoan izan horiek galdera moduan jartzen direla.
‎Sortu ezazue kontzeptu maparen artxiboa. Elkarrekin osatu behar baduzue, zuetako batek sortu behar du, eta artxiboa taldekideekin partekatu. Hori egiteko, unitate honen hasierako atalean (7 jardueran) antzerkirako ideia zaparrada osatzeko urratsei jarraitu behar diezue.
‎urreko atalean, antzeztu behar duzuen gertaera dagokion testuinguruan kokatzeko ezagutzak jaso dituzue, eta baita Erdi Aroko bizimoduaren ezaugarriak ere. Taldean sortu behar duzuen antzerki lana Erdi Aroko testuinguruan bizi diren pertsonaiez osatuta dago, eta pertsonaia horien sentipenak, iritziak, etab. ere azaldu behar dira. Horretarako, pertsonaia horien larruan jarri behar duzue, eta antzerkiko pasarte jakin batean zer sentituko eta esango luketen irudikatu duzue.
‎Elkarlanean sortu behar duzuen antzerki lanean oso kontuan hartu duzue hori guztia. Izan ere, hainbat lanbidetan jarduten duten pertsonaiez osatuta egongo da zuen pasartea, eta estamentu bakoitzaren ezaugarriak kontuan hartu dituzue, horien izaera zorroztasun historikoz deskribatzeko.
‎3 Lau sei diapositibako aurkezpen multimedia bat sortu behar duzue, eskemak eta gaiari buruzko irudiak txertatuz. Ekigunean dituzue erabili ditzakezuen irudi batzuk.
‎Gogoratu azken taula horren emaitzak kalkulu orri batera eraman eta grafiko bat sortu behar duzuela.
2016
‎bat sortu behar du balizko gezur hori sinesgarria izango bada.
‎Interneteko gazteen webgune bateko zientzia txokorako erreakzio kimikoak zer diren eta nola gertatzen diren ulertarazteko artikulu bat sortu behar duzue taldeka, eta ikasgelako kide guztien artean aldaketa kimiko aipagarrienak landu behar dituzue. Horretarako, aukeratu taldean bereziki interesatzen zaizuen fenomeno kimiko bat, eta egin azterketa, honako zeregin hauek kontuan hartuta:
‎Interneteko gazteen webgune bateko zientzia txokorako erreakzio kimikoak zer diren eta nola gertatzen diren ulertarazteko artikulu bat sortu behar duzue taldeka, eta ikasgelako kide guztien artean aldaketa kimiko aipagarrienak landu behar dituzue. Horretarako, aukeratu taldean bereziki interesatzen zaizuen fenomeno kimiko bat, eta egin azterketa, honako zeregin hauek kontuan hartuta:
‎Enpresa bat sortu behar duzuenez, ikus dezagun zer gogoratzen duzun jarduera eta sektore ekonomikoei buruz.
2017
‎GAIAK eskatzen duen tonuan eta erregistroan sortu behar da bertsoa. Adibidez, gaia heriotza bati buruzkoa bada, tonu tristea eskatuko du.
‎Dana dala, hau abiapuntua baino ez da. Zuk zeuk, lagunartean, erregistro kolokiala sortu behar dozu; kaletik hasi beharreko prozesua da. Bilatu eizuz normalean erdaraz erabiltzen dozuzan esaldi edo berba horreek erabiltzeko bide euskaldunak.
‎b) Zerrendatu sortu behar duzuen mahai jokoaren ezaugarri eta arauak. Adibidez:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia