Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2006
‎Beste irudi kolektiboak bezala, irudi soziolinguistikoak munduarekiko eta besteekiko harremanak erabakitzen dituen interpretazio eskemak dira. Bourdieuren aburuz," errealitatean, erralitatearen irudia sartu behar da ala, zehazkiago, irudien gudua buruko irudien baita buruko irudiek erabili nahi dituzten adierazpen sozialak gisa ulertu behar dira". Irudi soziolinguistikoak aldakorrak direla erakusten du, beretzako, hizkuntza, dialektoa edo akzentua, errealitate soziolinguistikoak izateaz gain, buruko irudien errepresentazioak dira, esan nahi baita ikusmen, estimazio, ezagutza eta ezagupen ekintzak direla.
‎" diglosiaren irudiak bi motatakoak dira: alde batetik, usadioak onartarazten dituen desbalorapenak sendotzen ditu eta, beste aldetik, ordainketa mugimendu are eta indartsuago bat eragiten du zapaldua dagoen hizkuntza mehatxatua sentitzen denean, Bourdieu ren aburuz," errealitatean, erralitatearen irudia sartu behar da ala, zehazkiago, irudien gudua buruko irudien baita buruko irudiek erabili nahi dituzten adierazpen sozialak gisa ulertu behar dira".
2007
‎Borondate eta motibazio handiarekin ere, marko juridiko politikoak ez zuen laguntza handirik ematen batetik, baina bestetik, hizkuntza erabiltzeko esparruak gutxi eta urrunak izaten ziren askotan. Edo ingurune euskaldunetara joan, edo ernatzen hasita zegoen kulturaren munduan sartu behar zen: literatura, musika, irakaskuntza, hizkuntzalaritza,...
2012
‎Gehiengoaren hizkuntza ez da soilik hiztun kopuru gehien duen hizkuntza, gehiengoaren hizkuntzak gizarte posizio bat adierazten du, hizkuntza horren legitimitatea indarrean jarriz. Gutxiengoaren hizkuntzak, aldiz, gizarte eredu denari jarraitu behar dio; horretaz gain, eredu propioak eratzeko definizio prozesu batean sartu beharra dauka.
‎euskaraz egiten zen prentsaren alde. " komunikabideetan sartu behar dugu euskara" irakur daiteke garai hartako editorial batean. " komunikabide eta zerbitzu leku guztietan sartzen ez dugun bitartean euskara zertarako galdetuko du askok.
‎Ziklo aldaketa baten aurrean gaude euskalgintzan. Saiatuko gara artikuluan azaltzen zergatik uste dugun ziklo aldaketa horri errotik heldu behar diogula, gaiab sartu beharra dugula eta zein oinarri izango diren gure iritzian garrantzitsuak ziklo berrirako.
‎Hasieran aipatu inkesten arabera, adin tarte horretan ezagutza inoizko handiena da; beraz, zergatik ez dute neurri berean erabiltzen? Hori jakin behar dugu, eta horretarako gazteen munduan sartu beharra dago, beraien ohiturak eta aisialdia bizitzeko moduak ondo aztertu eta ezagutzeko. Aurrez aipaturiko hainbat arazok eta prestigio ezak eragiten al dute?
2013
‎Framing berriak borroka politikotik harago egon behar duelako adostasuna hedatua dago, eta baita euskararen merkatukuota handitu behar delako ideia ere. Horretarako, Framing Berriak maila etikoko gaietan sartu beharra du. Hori da azken finean hizkuntza ekologiak ekar dezakeen berrikuntza nagusiena:
2015
‎" Ez dago sinisterik zenbat kanbiatu den euskaren egoera", askoz gusturago daude orain hirian, inbidia digute euskaldunei, euskaraz asko entzuten da, jendeak euskaraz hitz egin nahi du, inork ez du euskararen aurka egiten (nahiz eta agian barrenetik eraman)... Eusko Jaurlaritza, politika eta eskoletan euskara sartu beharrarengatik egon da iraultza hau, baina oraindik egiteke asko dagoela gaineratu zuten. Euskararen egoera etengabe hobetzen joango omen da, baldin eta Madrilek (edo Errege berriak) boterea aurka erabiltzen ez badu.
2019
‎oraingo formulazio dikotomikoa (bete vs erasan) aski ez bada, konforme nago Lionel-en irtenbidearekin: utz dezagun" arnasgune erasan" kontzeptua bere oraingo adiera konkretuan, eta hirugarren bat asma dezagun bihar etzi suerta litezkeen behetik gorako indarraldientzat. zer izen emango genioke, lau iritzi emailetik hiruk plano teorikoan sartu beharrekoa ikusten duten" behetik gorako" indarraldiaz ernetutako arnasgune mota horri, agian" arnasgune berri (tu)". hor ere posible da, xehetasun osoaren bila bagabiltza, batetik arnasgune" berri" ez hitz egitea, eta bestetik arnasgune" berritu" ez:
‎4 erdaraz ahul antolatutako zerbitzuetan eskua sartu behar, eta euskaraz eskaini.
‎— Gaur arratsaldeko karateko exibizioa dela eta 3 eta 4 aldageletatik sartu behar gara. Eta IXILIK Mesedez Eskalada eskola oharrak:
2020
‎3 Aldi berean, planteatu litzateke IEKZZn jasota dagoen" interes orokorreko ikus entzunezko bitartekoen zerbitzuen gailentasun egokia" kontzeptua garatzea. Garapen horretan, modu xehatuan sartu behar litzateke, oinarrizko irizpide gisa, aniztasun linguistikoaren aintzatespena bai ikus entzunezko zerbitzu linealetan –AVL, baita eskaerapeko ikus entzunezko zerbitzuetan ere –SVOD, AVOD, TVOD.
2022
‎Lehen saria Izaro Arruti eta Sandra Prietok irabazi zuten, hezkuntzaren eremuan soziolinguistika lantzeko dauden materialen bilduma eta azterketarekin. Epaimahaiak nabarmendu zuenez, eskoletan oinarrizko hezkuntza soziolinguistikoa sartu beharra gaurkotasuneko gaia da, baina ez da orokortu eta ez zaio konponbide nahikorik eman. Saritutako lana beharrezkoa eta aplikagarritasun handikoa dela azpimarratu zuten, ekinbide berrietarako oinarriak ezartzen dituelako.
‎Hau da, hizkuntzen kasuan, Espainiako Gorteek ez dute hedatu hizkuntzen errespetu eta babes esparru hori, eta ez dute zehaztu zein diren, baina horregatik daude erakunde zientifikoak, eta, horrela, enpresek ez dute sartu behar alderdiek askotan politizatu nahi duten gai batean. Alderdiak ados jartzen ez direla alegatzea alderdi horietako batzuei jokoa egitearen parekoa da, eta bitartean Konstituzioaren aginduari kalte egitea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia