2004
|
|
Era berean, “ezgaitasuna duten pertsonak” terminoa “minusbaliatuak” ordezkatuz erabiltzea proposatzen du. Cermiren ustez, “eskaera horiek funtsezkoak dira ezintasunak dituzten
|
pertsonen
aukera berdintasuna eta diskriminaziorik eza zirkulazioaren esparruan zaintzeko”.
|
2006
|
|
De la Vegak gogora ekarri zuen Espainiako hamaika herritarretik batek ezgaitasunen bat duela, eta horietako asko bigarren mailako herritar gisa bizi dira egunez egun, hainbat esparrutan, hala nola lan merkatuan, jasaten duten bereizkeriagatik. Ezgaitasuna duten
|
pertsonen
aukera berdintasunaren, bereizkeriarik ezaren eta irisgarritasun unibertsalaren arloko arau hausteei eta zehapenei buruzko lege proiektuak elkarteen mugimenduaren, Ezgaitasunaren Kontseilu Nazionalaren, Estatu Kontseiluaren eta autonomia erkidegoen txostena du. Arau hauste administratiboak Arauak arau hauste administratibotzat hartuko ditu zuzeneko edo zeharkako bereizkeria, jazarpena, irisgarritasun eskakizunak ez betetzea eta arrazoizko doikuntzak egitea, bai eta ekintza positiboko neurriak ez betetzea ere, batez ere arau hauslearentzat onura ekonomikoak badakartza.
|
2007
|
|
Desgaitasuna duten pertsonen kasuan, besteak beste, abenduaren 2ko 51/ 2003 Legea, desgaitasuna duten
|
pertsonen
aukera berdintasunari, bereizkeriarik ezari, irisgarritasun unibertsalari buruzkoa, etab. Modu berezian azpimarratu behar da Zerga, Administrazio, Gizarte Segurantza eta Laneko Neurriei buruzko abenduaren 3ko 62/ 2003 Legearen II. tituluko III. kapitulua, tratu berdintasunaren printzipioa aplikatzeko neurriei buruzkoa, hain zuzen ere, Kontseiluaren zuzentarau hauek Espainiako zuzenbidera «eramat... 2000ko ekainaren 29ko 2000/ 43/ CE, pertsonen tratu berdintasunari buruzkoa, horien arrazaedo etnia jatorria gorabehera, eta 2000ko azaroaren 27ko 2000/ 78/ CE, lanean eta okupazioan tratu berdintasunerako esparru orokorra ezartzen duena, lehen ere aipatu dut?.
|
|
Imagen: Daniel Lobo Urtarrilaren 23an, Ezgaitasunaren Europako Foroak kanpaina bat jarri zuen abian, Europar Batasuneko erakundeak ezgaitasuna duten
|
pertsonen
aukera berdintasunari eta bereizkeriarik ezari buruzko legedia sustatzera animatzeko. Ekimen honen helburua da milioi bat sinadura biltzea, Europako Batzordea eta Parlamentua behartzeko antolamendu juridikoak arlo horretan dituen akatsak zuzentzera.
|
|
Imagen: Anna Tankeh Ezgaitasuna duten
|
pertsonen
aukera berdintasunari, diskriminaziorik ezari eta irisgarritasun unibertsalari buruzko abenduaren 2ko 51/ 2003 Legearen arabera, normalizazio printzipioa da pertsona ezinduei bizimodu normala egiteko eta “beste edozein pertsonaren eskura dauden leku, eremu, ondasun eta zerbitzu beretara” iristeko bidea ematen dien printzipioa. Jakina, printzipio hori lantokiei ere dagokie, non ezgaitasun fisikoren bat edo ikusmen urritasunen bat duten pertsonek ez luketen arazorik izan behar laneratzeko.
|
2008
|
|
Irudia: CONSUMER EROSKI Helburu hori ezgaitasuna duten
|
pertsonen
aukera berdintasunaren, bereizkeriarik ezaren eta irisgarritasun unibertsalaren legean ageri da. Horretarako, bulego horiek itxura aldatu dute.
|
2016
|
|
Desgaitasuna duten
|
pertsonen
aukera berdintasunaren, bazterketa ezaren eta irisgarritasun unibertsalaren gaineko abenduaren 2ko 51/ 2003 Legeak azpimarratzen du ingurune, produktu eta zerbitzuek irisgarritasun unibertsalaren printzipioa bete behar dutela pertsona guztiek beren kasa, seguru, eroso eta ahalik eta era naturalenean ulertu, erabili eta baliatu ahal ditzaten. Irisgarritasun unibertsalaren oinarria «guztientzako diseinua» da.
|
2022
|
|
Erakundeek LGTBI
|
pertsonen
aukera berdintasuna bermatzearen alde agertu dira herritarren %86, 3, eta, ikerketaren arabera, bost biztanletik lauk ontzat jotzen dute dokumentazio ofizialek gizon eta emakume aukerez gain genero aukera gehiago jasotzea. Gainera, hezkuntzari dagokionez, inkesta bete dutenen %85ek sexu eta genero aniztasuna ikastetxeetako gai gisa ezartzearen alde egin dute.
|