2004
|
|
Era berean, “ezgaitasuna duten pertsonak” terminoa “minusbaliatuak” ordezkatuz erabiltzea proposatzen du. Cermiren ustez, “eskaera horiek funtsezkoak dira ezintasunak dituzten
|
pertsonen
aukera berdintasuna eta diskriminaziorik eza zirkulazioaren esparruan zaintzeko”.
|
2006
|
|
De la Vegak gogora ekarri zuen Espainiako hamaika herritarretik batek ezgaitasunen bat duela, eta horietako asko bigarren mailako herritar gisa bizi dira egunez egun, hainbat esparrutan, hala nola lan merkatuan, jasaten duten bereizkeriagatik. Ezgaitasuna duten
|
pertsonen
aukera berdintasunaren, bereizkeriarik ezaren eta irisgarritasun unibertsalaren arloko arau hausteei eta zehapenei buruzko lege proiektuak elkarteen mugimenduaren, Ezgaitasunaren Kontseilu Nazionalaren, Estatu Kontseiluaren eta autonomia erkidegoen txostena du. Arau hauste administratiboak Arauak arau hauste administratibotzat hartuko ditu zuzeneko edo zeharkako bereizkeria, jazarpena, irisgarritasun eskakizunak ez betetzea eta arrazoizko doikuntzak egitea, bai eta ekintza positiboko neurriak ez betetzea ere, batez ere arau hauslearentzat onura ekonomikoak badakartza.
|
2007
|
|
Desgaitasuna duten pertsonen kasuan, besteak beste, abenduaren 2ko 51/ 2003 Legea, desgaitasuna duten
|
pertsonen
aukera berdintasunari, bereizkeriarik ezari, irisgarritasun unibertsalari buruzkoa, etab. Modu berezian azpimarratu behar da Zerga, Administrazio, Gizarte Segurantza eta Laneko Neurriei buruzko abenduaren 3ko 62/ 2003 Legearen II. tituluko III. kapitulua, tratu berdintasunaren printzipioa aplikatzeko neurriei buruzkoa, hain zuzen ere, Kontseiluaren zuzentarau hauek Espainiako zuzenbidera «eramat... 2000ko ekainaren 29ko 2000/ 43/ CE, pertsonen tratu berdintasunari buruzkoa, horien arrazaedo etnia jatorria gorabehera, eta 2000ko azaroaren 27ko 2000/ 78/ CE, lanean eta okupazioan tratu berdintasunerako esparru orokorra ezartzen duena, lehen ere aipatu dut?.
|
|
Imagen: Daniel Lobo Urtarrilaren 23an, Ezgaitasunaren Europako Foroak kanpaina bat jarri zuen abian, Europar Batasuneko erakundeak ezgaitasuna duten
|
pertsonen
aukera berdintasunari eta bereizkeriarik ezari buruzko legedia sustatzera animatzeko. Ekimen honen helburua da milioi bat sinadura biltzea, Europako Batzordea eta Parlamentua behartzeko antolamendu juridikoak arlo horretan dituen akatsak zuzentzera.
|
|
Imagen: Anna Tankeh Ezgaitasuna duten
|
pertsonen
aukera berdintasunari, diskriminaziorik ezari eta irisgarritasun unibertsalari buruzko abenduaren 2ko 51/ 2003 Legearen arabera, normalizazio printzipioa da pertsona ezinduei bizimodu normala egiteko eta “beste edozein pertsonaren eskura dauden leku, eremu, ondasun eta zerbitzu beretara” iristeko bidea ematen dien printzipioa. Jakina, printzipio hori lantokiei ere dagokie, non ezgaitasun fisikoren bat edo ikusmen urritasunen bat duten pertsonek ez luketen arazorik izan behar laneratzeko.
|
2008
|
|
Irudia: CONSUMER EROSKI Helburu hori ezgaitasuna duten
|
pertsonen
aukera berdintasunaren, bereizkeriarik ezaren eta irisgarritasun unibertsalaren legean ageri da. Horretarako, bulego horiek itxura aldatu dute.
|
2009
|
|
Zenbait faktorek baldintzatzen dute erantzuna, baina errezeloak sortu ziren garai baten ondoren, gaur egun zenbait ikerketak haien onura ludikoak eta hezkuntzakoak bermatzen dituzte. Jostailu bat aukeratu edo erosten dutenen %38k bideo-jokoak erabiltzen ditu gehien Estatistiken arabera, bideojokoak dira jostailu bat aukeratu edo erosten duten
|
pertsonen
aukera gogokoena. Alberto González Lorca Entretenimenduko Softwarearen Banatzaile eta Editoreen Espainiako Elkarteko presidenteak (ADESE) berretsi du, eta nabarmendu du 2010ean bideo-jokoen kontsumoak Espainiako aisialdi digitalaren erdia baino gehiago kontsumitu zuela.
|
2010
|
|
Ohiko garapenaren teoriekekonomien produkzioaren hazkundea helburutzat hartzen duten bitartean, giza garapenaren ikuspuntua erabat diferentea da eta gizakiak hartzen dira helburutzat, etaez beste helburu batzuk lortzeko bitarteko gisa. Horrela, gizakiaren ahalmenak etagaitasunak garatzea da garapenaren ikuspuntu honen funtsezko xedea eta hazkundeekonomikoa
|
pertsonen
aukerak handitzeko baliabide bat besterik ez dela azpimarratzen du.
|
|
honetaramugatzen dira: pobreenengan metatzea esfortzu handienak;
|
pertsonen
aukerak hedatzea eta giza gaitasunak eraikitzea. Baina proposatutako hiru neurri horiek eraginkorrak izateko behar diren egiturazko aldaketak zein diren modu argian esan gabe.
|
2015
|
|
mailaz gozatzeko etorkizuneko
|
pertsonen
aukera
|
2016
|
|
Desgaitasuna duten
|
pertsonen
aukera berdintasunaren, bazterketa ezaren eta irisgarritasun unibertsalaren gaineko abenduaren 2ko 51/ 2003 Legeak azpimarratzen du ingurune, produktu eta zerbitzuek irisgarritasun unibertsalaren printzipioa bete behar dutela pertsona guztiek beren kasa, seguru, eroso eta ahalik eta era naturalenean ulertu, erabili eta baliatu ahal ditzaten. Irisgarritasun unibertsalaren oinarria «guztientzako diseinua» da.
|
|
" & gaur egungo pertsonek dutenaren pareko kontsumo, aberastasun, zerbitzuedo ongizate mailaz gozatzeko etorkizuneko
|
pertsonen
aukera murriztu gabe, gaur egungo pertsonek egin behar dituzten ekintzen multzoa da".
|
2017
|
|
Joera horiek iraun egiten dute, ez teknologia digitalengatik, baizik eta haiek existitu arren».Hain zuzen, Interneti jarri izan zaizkion helburuetako hiru dira horiek: enpresen produktibitatea handitzea,
|
pertsonen
aukerak zabaltzea, eta gobernuak eraginkorragoak izatea. Esaten da mundu inklusiboagoa lortzen lagun dezaketela teknologia digitalek, baina, gaur gaurkoz, ahaleran dago kontua, emaitzak ez baitatoz erakunde batzuek nahi bezain bizkor.
|
2020
|
|
Eta iragarri du ekonomiaren arlo materialaren desazkundea izango dela haren oinarria. " Hori ez da ekologismoan mugitzen garen
|
pertsonen
aukera politiko bat, baizik eta datu bat. Ekonomiaren desazkunde bat gertatuko da, onean edo txarrean.
|
2022
|
|
Erakundeek LGTBI
|
pertsonen
aukera berdintasuna bermatzearen alde agertu dira herritarren %86, 3, eta, ikerketaren arabera, bost biztanletik lauk ontzat jotzen dute dokumentazio ofizialek gizon eta emakume aukerez gain genero aukera gehiago jasotzea. Gainera, hezkuntzari dagokionez, inkesta bete dutenen %85ek sexu eta genero aniztasuna ikastetxeetako gai gisa ezartzearen alde egin dute.
|
|
Egia da hizkuntza politika horien ondorioz euskalduntzea ez dagoela guztion eskura, eta gainera, migraturiko
|
pertsonen
aukerak izugarri gutxitzen direla (EPAn euskaraz ikasteko aukerarik ez, eskoletan ez da migraturiko haur zein gazteentzako euskalduntze plan bereziturik garatu, eta abar). Hori salatu behar dugu, arduradunak izendatzea ere garrantzitsua da.
|