Emaitzak: 7
2013 | ||
«Dudarik gabe, aurrerapausoa da gehiago bizitzea, ona da. Baina laugarren adineko | pertsonek zaintza bereziak behar dituzte», ohartarazi du soziologoak. Noren gain ari da geratzen horren ardura? | |
2020 | ||
Bestalde, zaintza zer den aldatu egin da, eta adin desberdinetako | pertsonek zaintza behar duten aldatu egin da ere. Adibidez, Julio Perez Diaz-ek (demografoa) esaten duena da, ugalkortasuna jaitsi denez, honen ondorioetako bat da, emakumeek denbora gutxiago eskaini behar diotela umeak zaintzeari. | |
2023 | ||
Etxean bizitzen jarraitu nahi izatea edo, hala ezin bada, etxean moduan bizitzea | pertsonek zaintzarekiko zeuzkaten lehentasun eta espektatiben alderdi garrantzitsua zen. Hori horrela, adinekoek egoitzetan etxean baleude bezala sentitzeari balioa ematen zioten, ondorengo aipuan adierazten den bezala: | |
Maitasuna, sostengua eta epeltasuna sentitzea parte hartzaileek aipatzen zituzten faktore garrantzitsuak dira, despertsonalizazioak, bakardadeak eta" gauza" balira moduan tratatuak izateak kezkatzen zituzten bitartean. Testuinguru horretan, | pertsonek zaintzari buruz zituzten balio moral eta desioekin borrokatu behar izaten zuten, maiz familiarengandik eta zaintzaileengandik espero den konpromisoa eta betebeharra zalantzan jarriz. Hori ondorengo aipuetan adierazten da: | |
Batetik, dimentsio kulturalari dagokionez, agerian geratzen dira zaintzari buruzko ikuspegi eta balioen arteko tentsio eta talkak. Aurrez landutako literaturari helduta, | pertsonek zaintzari eta zahartzeari buruz dituzten pentsamoldeen oinarrian daude familiako eginkizunak, zaintzak dakarren zama, kontziliazioa zein zahartze osasuntsu eta autonomoarekin bat egiten duten ideiak (Britto et al., 2018; Camargo et al., 2014; Contarello et al., 2016; Medeiros, 2017). Gure emaitzek adierazten dute pertsonek modu gatazkatsuan bizi dituztela ideia horiek. | |
Azkenik, agerian geratzen dira | pertsonek zaintza harremanetan kudeatzen dituzten tentsio eta kontraesanak (Fiske, 1992). Aurrez egindako ikerketek erakutsi bezala, pertsonek tentsioak bizitzen dituzte zaintza harremanetan, hurbiltasunean, ahaidetasunean eta elkarrekiko espero den hartu emanean (Siira et al., 2019; Walsh eta Shutes, 2013). | |
Ekonomia feministak bere aldetik, agerian utzi du bereziki Mendebaldeko gizarteek bizi duten zaintza krisi eta eskasia (Perez Orozco, 2006). Horren arabera, | pertsonek zaintza beharrei heltzeko dauzkaten baliabideak familian zein komunitate mailan gero eta urriagoak dira, eta merkatuak agindutako produkzio denbora eta logiken arabera antolatzen dira bizitzaren sostengurako aukerak. Besteak beste, populazioaren zahartzeak, emakumeen lan merkaturatze masiboak, familia egituraren txikiagotzea eta askotariko ereduen hedapenak edota balio indibidualisten gorakadak zaintzaren krisian eragina izan dute. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
pertsona | 7 (0,05) |
Lehen forma
pertsonek | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
pertsona zaintza | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
pertsona zaintza behar | 2 (0,01) |
pertsona zaintza berezi | 1 (0,01) |
pertsona zaintza eduki | 1 (0,01) |
pertsona zaintza harreman | 1 (0,01) |
pertsona zaintza ukan | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |