Emaitzak: 8
2003 | ||
Kontua ez da besteren errukia piztea, baizik eta gure izateko eta sentitzeko modua ezagutzera ematea, gure buruari aukera ematea gizatiarrago, mugatuago eta errealago azaltzen garenean gure inguruko | pertsonek hobeto ulertzen gaituztela eta, are, erosoago sentitzen hasten direla ikus dezagun. | |
2009 | ||
Halaber, “estimu berritua” hartzen dute iraganeko bizipenengatik, depresio sintomak murrizteagatik eta ezbeharraren aurrean sendotzeagatik, Sareak ziurtatu duenez. Adineko | pertsonek hobeto egiten diote aurre buruko gaixotasunari, trebetasun sozialak garatzen dituzte eta malgutasuna eta enpatia bezalako ezaugarriak sustatzen dituzte. Onura kognitiboek memorizatzeko gaitasuna handitzen dute. | |
2011 | ||
Baina elikagaien osasungarritasunak gutxiago kezkatzen duela dirudi, eta herrialderen batek hori erregulatzeko arauak ezartzen baditu (adibidez, eskolako jantokietan janari osasungarria eskaintzea), ez da ia kontrolatzen edo betetzen. Ikertzaile horiek ikusi zuten ikasleen jantoki batean barazki edo fruta gehiago doan eskainiz gero | pertsonek hobeto jan dezaketela, baita proba amaitu ondoren ere. Halaber, neurri sinpleak har daitezke atalei, kaloriei, aukerei edo nutrizio informazioari buruz. | |
2012 | ||
Emakume menopausikoetan, izerdi bereizgarria gaueko hipogluzemiarekin nahas daiteke. Diabetesaren aurkako ohitura osasungarriak Azterketaren emaitzen arabera, lo egitean ordutegi erregularra duten | pertsonek hobeto kontrola dezakete gluzemia. Joslin Diabetes Center diabetearen ikerketa eta arreta zentro klinikoko adituek adierazi dutenez, badirudi ariketak loaren kalitatea eta kantitatea hobetzen duela, nahiz eta ordu jakin batzuetan egin behar den. | |
2013 | ||
Adimen koziente handiena duten | pertsonek hobeto atzematen dute inguruan gertatzen dena, eta ikuskortasun handiagoa dute | |
Ariketa erraza da, «garunaren ahalmen inkontzientea, mugimendu bisual ez garrantzitsua iragazteko» neurtzen duena. Ikerlariek adierazi dutenez, «funtsezko mugimendua automatikoki kentzean garunak dituzten | pertsonek hobeto betetzen dituzte adimeneko neurri estandarrak». Valentziako Unibertsitateko adimen test hau huts egiten duten erantzunak zigortzeko diseinatu da. | |
2017 | ||
Familiak, lagunek eta gertuko beste pertsonak ematen diotena. Inguruan babes sare sendoa duten | pertsonek hobeto jasaten dute, bakarrik eta babes sistemarik gabe eta laguntza eskatzea kostatzen zaien pertsonek baino. | |
Schuman eta Scott, 1989) eta bere azalpena bizitzako garapen adinarekin lotuta dago. Mannheimen (Schuman eta Scott, 1989 en aipatuta) ustez, | pertsonek hobeto gogoratzen dituzte gertakizun historikoak hasierako nerabetasunean eta heldutasunean, norberaren identitate soziala formatzeko garai bat delako. Bestela esanda, adinak ere badu inpakturik gogoratzen dugunean, ez delako gauza bera adibidez, krisi ekonomikoa enplegutik erretiratzear bizitzea, 25 urterekin familia sortuz baino. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
pertsona | 8 (0,05) |
Lehen forma
pertsonek | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
pertsona hobeto | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
pertsona hobeto atzeman | 1 (0,01) |
pertsona hobeto bete | 1 (0,01) |
pertsona hobeto egin | 1 (0,01) |
pertsona hobeto gogoratu | 1 (0,01) |
pertsona hobeto jan | 1 (0,01) |
pertsona hobeto jasan | 1 (0,01) |
pertsona hobeto kontrolatu | 1 (0,01) |
pertsona hobeto ulertu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |