Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2008
‎3 Enpresako zuzendaritza taldearen (lidergo faktorearen) eginbeharrik garrantzitsuena, ziur asko, giro aproposa sortzea da talde autoantolatu eta autoarautuek egitura burokratikoen lekua har dezaten. Horretarako, ezinbestekoa da lidergo faktore eraginkor baten lana, antolakuntza kultura kudeatuko duena; printzipio, balio eta sinbolo jakin batzuekin pertsona guztien batasun kultural indartsu bat lortuko duena; eta denok partekatutako bisio batekin pertsona oro noranzko berean gidatzeko gai dena.
2012
‎Giza garapenak hiru helburu edo dimentsio nagusi dauzka: pertsona ororen?, gaitasun fisikoen,?, gaitasun intelektualen eta?, gaitasun emozionalen garapen maximoa lortzea. Horiek dira giza garapen integralaren hiru dimentsioak.
2013
‎Nire ikerlanean ikus daitekeenez, pertsona gehienak hiltzeko eskubidea bizi kalitatearen gainbehera nabarmen bati lotzearen aldekoak dira, duintasunez hiltzeko eskubidea?. Hala, elkarrizketatu ditudan askok aldeko jarrera daukate pertsona ororen erabateko autonomiari begira eta beraien borondatea errespetatzea defendatzen dute, baina, beste alde batetik, «ez dute ulertzen» hil nahi izatea adierazte hutsa, besteentzako ageriko arrazoirik gabe, nahikoa izatea laguntza publikoa eskatzen duen eskubide bat emateko.
‎Eta horrexegatik, hots, eredu biografikoa demokratikoagoa jotzen dudalako (eskubideetan berdintzen baikaitu, gizartearen zati bakar batenak diren sinesmenetan oinarritu beharrean), lan saio honen helburuetako bat eztabaida piztea eta aldaketa soziala eragitea da. Hala, Teresa del Valle et al. (2002) oroitzean, emergenteak diren eta aztertzen dituzten fenomenoez gogoratzean, gure sentimendu eta energiak hiltzeko prozesuaren aldaketa soziala bultza dezaketelako ideiak ilusioa berritzen dit, modu horretan pertsona orok hiltzeko prozesua bere sinesmen intimoenei jarraiki eraikitzeko eskubidearen inguruko praktikak eta itxaropena nagusituz. Hiltzeko prozesuaren eta eutanasiaren inguruko eztabaida indartzeak, horrenbestez, biziaren aldi garrantzitsu horretan hainbeste pertsonak nozitzen duten gabezia demokratikoa arintzen lagun dezake.
2014
‎Eskubideen marko orokor batean eta gizabidezko jarduera bati dagokionez, pertsona orok luke izan eskubidea eragiten dioten gaiei buruzko egiazko informazioa jasotzeko, eta modu berean, pertsona orok luke izan esku bidea eragiten dioten gaietan parte hartzeko. Informazioa behar dute herritarrek, erabakiak modu egokian hartu ahal izateko.
‎Eskubideen marko orokor batean eta gizabidezko jarduera bati dagokionez, pertsona orok luke izan eskubidea eragiten dioten gaiei buruzko egiazko informazioa jasotzeko, eta modu berean, pertsona orok luke izan esku bidea eragiten dioten gaietan parte hartzeko. Informazioa behar dute herritarrek, erabakiak modu egokian hartu ahal izateko.
2015
‎Autonomia erkidegoetako legeek osasun laguntza aitortzen diete pertsona orori, kontuan izan gabe zein autonomia erkidegotan duten egoitza. Autonomia erkidegoek eskumena dute osasun eta higienean (bai garapen legegilea bai exekuzio garapena), farmaziako produktuetan (Estatuaren legegintzaren exekuzioan) eta antolaketa farmazeutikoan (eskumen hori bakarrik agertzen da autonomia erkidego batzuetako estatutuetan, baina Auzitegi Konstituzionalak ulertzen du osasun eta higienearen eskumenen barnean sartzen dela, osasun establezimenduak izateagatik; beraz, autonomia erkidego guztiek dute eskumen hori).
‎4) Erkidegoko hiritartasuna duen pertsona orok eta egoitza Euskadin duten guztiek zerbitzu sozialetarako eskubidea dute.
‎3 Sistemaren oinarrizko printzipioak unibertsaltasuna, batasuna, solidaritatea eta berdintasuna dira, eta Estatuari dagozkio antolamendua, jurisdikzioa eta gizarte segurantzaren inspekzioa. Hasiera batean, sistemak bakarrik langileak babesten zituen, baina ondoren, haren ezarpen eremua zabaldu da, jada ez direlako langileak eta haien senideak babesten bakarrik, baizik eta ezaugarri ez kontributiboak betetzen dituen pertsona oro ere. Aldaketa hori abenduaren 20ko 26/ 90 Legearen onarpenarekin egin zen, zeinetan gizarte segurantzaren pentsio ez kontributiboak onartu ziren.
‎3) Orokortasuna: beharrizan egoeran dagoen pertsona oro da onuradun.
‎Denborak esanahi berezia hartzen baitu espetxean; izan ere, kondenak denbora tarte kopuru bat baino ez dira (Matthews, 2003). Espetxeratua den pertsona orok etenaldi bat bizi ohi du, erlojuaren orratzak gelditu egin ohi dira beraien ordularietan eta mundu zein kultura berri batera egokitu behar dute. Denbora azkar pasatzea lehentasun bilakatzen da kartzelan.
2017
‎16 Platonen aburuz pertsona orok naturaz bilatzen du ongia. Gizaki batek ekintza gaizto bat burutzen duenean, hori ongia zertan datzan ez dakien seinale izango litzateke.
2020
‎36 Guztiz ohiz kanpokoa den zerbait da, baina Tribunalaren hitzetan, Konstituzioaren 266.1, 333, 334, 335 eta 336 artikuluen babespean egina. autoritatea usurpatu zuela. Ondorioz, Konstituzioaren 138 artikuluaren arabera, bere egintza guztiak" deuseztasun absolutuz nuluak" ziren. Bestetik, usurpazio adierazpenari buruzko akordioak Konstituzioaren 130, 131 eta 132 artikuluak" bortxatzen" zituela eta bereziki" pertsona orok Konstituzioa bete eta obeditzeko duen betebeharra".
‎Aldaketei uko egin gabe, hezkuntza eragile guztiei dagokie pertsona orori hezkuntza eskubidea bermatzea. Familiek, eskolek, administrazio publikoak, tokian tokiko gobernuek, elkarteek, gizarteeta kultura erakundeek dute horren erantzukizuna eta elkarlanean aritu beharra, sinergiak batu beharra, kontuan hartzen badugu eskolaz kanpoko jardunak ere berebiziko garrantzia duela heziketaprozesuan.
‎" Konpetentzia da ikaskuntzaeta hezkuntza etapa bakoitzeko eduki propioak modu integratuan aplikatzeko gaitasuna, jarduerak behar bezala egitea eta arazo konplexuak modu eraginkorrean ebaztea helburu dituena". Beharrezkoak dira, ezinbestean, pertsona orok behar ditugu eta geure burua" errealizatzeko, garatzeko, herritar aktiboak izateko, gizarteratzeko eta lan egiteko". Bigarren definizioan, berriz, gure hezkuntza sistema hobetzea azpimarratzen da, eta, aipatu dugun dekretua erreferentziatzat harturik, Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza Sailaren HEZIBERRI 2020 planean adierazten zaigu (2014:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia