Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2011
‎Legearen arabera, adingabe bat arrisku edo babesgabetasun egoeran ikusten duen pertsona orok berehalako laguntza eman behar dio, eta gertakariaren berri eman behar dio autoritateari edo haren hurbileneko agenteei. Era berean, berariaz aurreikusten da herritarrek agintari publiko eskudunei jakinarazi behar dietela adingabeak ohiz edo arrazoirik gabe huts egiten duela eskola.
2012
‎Ikastetxeetako hezkuntza proiektu askotan erabili ohi diren beste planteamendu asko osasunerako hezkuntzari eta ingurunearen jasangarritasunari dagozkie. Osasuna pertsona oro har hartuta landu behar da, eta ez osasun fisikoa, mentala eta soziala bereizita. Eta ingurunearen jasangarritasuna inguruan dugun guztiarekiko errespetua transmititzen saiatuz landu behar da.
‎7/ 1990 Legeak, uztailaren 3koak, Euskal Kultura Ondareari buruzkoak, 3 eta 4 artikuluan dio botere publikoek (Eusko Jaurlaritza, foru aldundiak eta udalak) zaindu behar dutela euskal kultura ondarearen osotasuna, eta haiek sustatu behar dutela ondare hori babestea, aberastea eta hedatzea. Nolanahi ere, pertsona orok eskubidea du kultura ondarearen alde egiteko Euskal Autonomia Erkidegoko administrazio publikoen aurrean edo horretan eskumena duten auzitegien aurrean, lege horrek ezartzen duena betetzeko eskatuz.
2013
‎Atal honetan proposatzen diren saioak ez dira teknikan sakontzen joateko adibide bat besterik. Noski, talde oro eta pertsona oro desberdina da. Beraz, proposamen hauek ideia bat emateko bakarrik balio dute, eta irakasleak taldearen berezitasunetara (ikasle kopurua, batezbesteko adina, maila fisikoa eta teknikoa?) egokitu behar du saio bakoitza.
2015
‎Gaitasun juridikoa: Izateagatik soilik, eskubideak izateko eta betebeharrak eskuratzeko pertsona orok duen gaitasun naturala.
‎Tituluan ezarritakoarekin bat, lege honen xede nagusia berdintasunezko gizartea lortzea da, non pertsona oro libre izango den, hala eremu publikoan nola pribatuan, bere gaitasun pertsonalak garatu eta erabakiak hartzeko, ohiko rolek sexuaren arabera ezartzen dituzten mugak izan gabe; beste era batera esanda: gizarte bat lortzea, non berdin berdin aintzat hartuko, balioetsiko eta bultzatuko diren emakumeek eta gizonek dituzten portaera, jomuga eta beharrizanak.
2016
‎non hezkuntzak duen garrantzia azpimarratzen den: . Helburua da pertsona oro jabetzea bere jarrerak eta aukerek ondorioak dituztela gizartean eta ingurumenean, eta, hortaz, aukera alternatiboak aztertu eta baloratu behar dituela. Gizartean behar diren aldaketa esanguratsuak lortzeko, profesional guztien formakuntzan eragin behar da, haien jarduerek ingurumenean eragin zuzena edo zeharkakoa baitute.?
‎– Publikoak pertsona orok erabil ditzake. A, B eta F motak dira.
2017
‎gure eremuan eragindako larrialdi batean. Era berean, pertsona orok eta are gehiago osasun zerbitzuetako profesionalek, jakin genuke lehen laguntza nola eman.
‎Erroldako datuek frogatzen dute norbait udalerri batean bizi dela eta hartan duela ohiko bizilekua. Espainian bizi den pertsona oro behartuta dago bizi ohi den udalerriko erroldan inskribatzera. Pertsona bat udalerri batean baino gehiagotan bizi bada, urtean denbora gehien igarotzen duen udalerrian inskribatu behar du bakarrik.
2018
‎Ospitalean asistentzia behar duen pertsona ororen historia klinikoa egin behar da, bai ospitaleratuta gelditu behar direnena, bai kanpo kontsultetan edo larrialdietan bakarrik arreta ematen zaienena ere. Pazientea, bere bizitzan zehar, behar bada sarritan joango da ospitale horretara, askotariko gertakari asistentzialak direla eta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia