Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Ez dugu zalantzarik euskararik ez dakiten milaka gurasok erakutsi duten euskararekiko begiruneari eta atxikimenduari esker egin ahal izan dela bide hori, eta hizkuntza pluraltasunaren aldekoa den pertsona orok aitortu eta txalotu egin luke guraso horiek egin duten ahalegina (beraiek ezagutzen ez duten hizkuntzan partez edo osorik euren seme alabak eskolatzeko ahalegina) eta erakutsi duten euskararekiko (eta, azken batean, euskal hiztunenganako) elkartasuna, hori bai baita hizkuntzen bizikidetzaren eta gizarte elkarbizitzaren mesedean egindako ekarpena.
2011
‎Nahiko nahaste borrasteren ondoren, egoera politiko soziala baretu nahian, Robespierrek diktadura ezarri eta Errepublikaren aldekoa ez zen pertsona oro gillotinaz hiltzea agindu zuen, 50.000 lagun inguru. Lekutan gelditu ziren gizakiaren eta herritarraren eskubideak!
2012
‎Aldakuntza horiek, plano edo esparru guztietan ez dira modu sinkronikoan gertatzen. Horregatik, gizarte ikuspegitik, itsasaldeko Euskal Herrian, Bizkaian, Gipuzkoan eta Lapurdin bizi zen antolakuntzak, hainbat elementu aurrerazale zituen, hala nola kaparetasun unibertsalaren egoera, guztiak zirela aitor semeak edo nobleak, eta, horren eraginez, jaiotze unean behintzat pertsona oro, jaiotzak norbanakoaren egoera erabat zehazten ez zuela argi eta garbi onartuta baitzegoen, askea izatea, eta beraz pertsonek eskubide batzuen jabe zirela foru bildumetan ageri zen jadanik. Europako beste herrialde batzuetan ere, bereziki kostaldean horrelako ustea eta egoera hainbat hirigune eta bere inguruetan onarturik zegoen:
2022
‎Kriminalak ihes egitea lortu zuen. Hari ezkutalekua, babesa edo laguntza ematen dion, edota non dagoen jakinik, berrogeita zortzi orduko epean Kommandanturrari jakinarazten ez dion pertsona orori asasinoaren zigor berbera ezarriko zaio, hau da, berehalaxe fusilatua izango da.
‎Txirotasun maila handia duten herrialdeek oso behar desberdinak izan ditzakete. Adibidez, auto pribatua baino, garraio kolektiboa hobetzea lukete, edota elektrizitate garbia sortu baino, elektrizitatea pertsona ororengana iritsaraztea.
2023
‎umiltasuna, errespetua, esfortzua, enpatia, konfiantza eta maitasuna zentzurik zabalenean, adibidez. Balio horien heziketa funtsezkoa da pertsona ororentzat, bere ongizatea sendotzeko eta gizarte osasuntsu eta zibiko bat eraikitzeko. Estrintsekoak, aldiz, denborarekin aldatzen joaten dira eta unean uneko egoera soziokulturalei erantzuten diete.
‎Inguruak pertsona ororengan du eragina. Testuinguru sozialak gaitasun handia du subjektua definitzeko.
‎Garunarekin batera emozioak doaz, ez dira bi ente independente, interdependente baizik. Beraz, psikoemozionalki garatzeko premia horrek bilatzen dituen kanpo estimuluetatik eraikitzen ditu pertsona orok nerabezaroan bere jarrerak, jokabideak, osasun mentala, balioak, autoestimua eta identitatea.
‎Azkenik, arreta handia jarri behar diogu haurtzarotik eskain  tzen dugun hezkuntzari. Alde batetik, kontuan izan behar dugu zein garrantzitsua den pertsona ororen hezkuntzan etapa bakoitzerako egokiak diren esperientzia positiboak eta negatiboak ezagutzea eta integratzea, arau, muga eta jokabide ondorio argiak izatea eta diziplinaren kultura eta gauzak lortzeko ahaleginaren premia barneratzea. Interesgarria da ahaleginaren garrantzia azpimarratzea, helburua bera baino gehiago.
‎Ez soilik hori, ez zaie espaziorik gelditzen horren beharrezkoa duten naturarekiko harremanentzat, gure emozioak kudeatzen ikasteko, enpatia eta espresio gaitasuna lantzeko ahoz zein idatziz, jolas librean jarduteko, kirola egiteko, lo ondo egiteko, gure buruarekin harremana edukitzeko zein artea eta sormenerako, kontuan hartzen badugu nerabeek eskolara joan eta 8 ordu lo egin behar dutela eta baita jan ere. Zer esanik ez du, alderdi horiek guztiek murrizteak eta telefonoarengatik ordezka  tzeak dakartzan ondorio lazgarriak pertsona ororengan, baina batik bat garapen prozesu anitzetan dagoen nerabe batentzat, izan ere, zutabe horiek ahalik eta sendoen eraiki beharrean dago.
‎Gure ume eta nerabeek ez dute beharrik horrelako gailu bat erabiltzeko eta bere erabilera goiztar eta desegokiaren ondorio lazgarriak bizitzeko; ez eta beraien buruak sare sozialek bultzatu ohi duten nartzisismoaren eta balio zein autoestimu eta identitate desitxuraketa horretan barrena joatekoa. Guztiz kontrakoa, beraien arteko eta inguruarekiko benetako harremanak eta gorabehera naturalak, positiboak zein negatiboak, ahalik eta aberasgarrien izatea behar du pertsona orok, batez ere adin tarte horretan. Eta paradoxikoki, tresna horren erabilera sutsuak horretatik urruntzen ditu, sare sozial horiek asozial bihurtzen dira, benetako harreman humano horietatik urruntzen ditu, apurka apurka isolatzen laguntzen die, gure emozioak anestesiatuz eta ondorio lazgarriak dituen bakardade sentimendu horretan murgiltzen lagunduz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia