2009
|
|
Izenburuak berak adierazi nahi izan du, lantzen duen gaia ez dela bakarrik hizkuntza edota euskararen gaia, zabalagoa dela, eta zerikusia duela gurasoek seme alaben eredu izatearen alderdiarekin. Liburuxka gonbite modura aurkezten zaie erabiltzaileei, gogoeta sustatzeko tresna modura, bai aita ama izatearen nolakoaz, bai euskararen erabilera handitzearen aukeraz, eta baita tresna bilduma modura, nork bere bidea aberasteko, bai
|
pertsona
mailan, bai guraso moduan.
|
|
Bertan, gonbitea egiten zaie aita amei guraso izatearen inguruan nahiz etxeko euskara erabilera handitzearen aukeraz gogoeta egin dezaten. Gainera, hainbat tresna eraginkor eskaini nahi dituzte nork bere bidea aberats dezan, bai
|
pertsona
mailan, bai guraso moduan egokiago jarduteko, bai eta euskaldun gisa zer gehiago egin dezakeen hausnartu eta praktikara eramaten laguntzeko.
|
2010
|
|
• Bestalde, globalizazioarekin batera datoz —ikuspegi psikosoziala gehienbat erabiliz—
|
pertsona
mailako berrikuntzak, gizarteko berrikuntzan txertatzen direnak, hain zuzen ere, horiek ere kontraesanekoak diruditenak. Hemen aipa daitezke honako ezaugarriak:
|
|
Aurrekoarekin lotuz, nola bereizi ingelesez euskaraz ‘elebitasuna’ eta ‘elebiduntasuna’ direnak?, edo ‘eleaniztasuna’ eta ‘eleaniztuntasuna’ direnak? Edo komeni al da ‘bilinguality’(
|
pertsona
mailan) eta ‘bilingualism’ (gizarte mailan) bereiztea?, eta antzera ‘multilinguality’ eta ‘multilingualism’ bereiztea. Eta abar.
|
2013
|
|
Nire helburu nagusia izan zen:
|
pertsona
maila azpimarratzea, bertan geunden gutako bakoitzari zenbait ideia emanez eta, horiek hausnartu ondoren, bultzatzea gutako bakoitzak Euskararekiko gehiago inplikatzea, bat eginez Jardunaldiaren ikurritza eta helburuarekin; moduren batean, proposatutako hiru ardatzak ere kontutan hartu nituen. Hauxe adierazi nahi dut artikulu honetako ikurritzean ere.
|
|
Nire helburu nagusia izan zen:
|
pertsona
maila azpimarratzea, bertan geunden gutako bakoitzari zenbait ideia emanez eta, horiek hausnartu ondoren, bultzatzea gutako bakoitzak Euskararekiko gehiago inplikatzea, bat eginez Jardunaldiaren ikurritza eta helburuarekin.
|
|
Bilbo: Ezagutza Klusterra) erabili genuen,
|
pertsona
mailan gehienbat aplikatu nahian:
|
|
Nahiz eta AMIA eredua (Ahuleziak, Mehatxuak, Indar-guneak, Aukerak) sortua den lan munduko organizazioetan eragiteko, baliagarria da ere analisi eta aplikazio maila guztietan (gehienbat Psikologia Soziala diziplinatik begiratuta): pertsona+ pertsona artea, taldea+ talde artea, elkarte sozialak, instituzio ofizialak edo erakundeak, erdi erakundeak (erdi sozialak+ erdi ofizialak),... Horregatik, nahiz eta
|
pertsona
mailan orain gehiago kokatu, bestelako analisi eta aplikazio mailentzako ere baliagarria da AMIA eredua; baliagarriaz gain, beharrezkoa ere, gora eta behera beraien artean lotura eginez, artekotasuna erabiliz.
|
|
Horrela ba,
|
pertsona
mailan aplikatuz:
|