Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2010
‎Emakumeen aurkako indarkeriaren inguruko sinismenekin eta jarrerekin erlazionatzen den beste faktore bat heziketa maila izango da. Horrela, adibidez, Yosioka, Dibbia eta Ullah k (2001) ikusi zuten AEB eta Asiako lau komunitateko pertsona helduek osaturiko lagin bateko% 24 bikote indarkeria justifikatzen duela egoera batzuetan, hezkuntza maila iragartzaile demografiko bakarra izanik. Esan daiteke, gero eta hezkuntza maila altuagoa izan, orduan eta justifikatzeko maila gutxiago eta alderantziz.
2012
‎ustea, uste okerra: izan ere, pertsona helduaren burmuina gai da ehun neuronal berria sortzeko, bide eta lotura neuronal berriak ezarriz. Hala ere, egia da burmuin emozionala hezteko, eta lidergorako gaitasunak ikasi eta trebatzeko?
‎Urteak dira pertsona helduen depresioaren inguruko ikerketak egiten direla, baina haur eta nerabeen depresiori buruzko ikerketek ez dute hainbesteko tradizioa. Haur eta nerabeen depresioa oharkabean pasatu izan da, arrazoi desberdinak direla-eta, sarri ez da detektatua izan:
‎Sintomen arabera, haur depresioa garbia edota estalia izan daiteke. Depresio garbian, haurrek aurkezten dituzten sintomak pertsona helduek dituztenen antzekoak izaten dira. Depresio estalian, haurrengan maizen agertzen den motan, aldiz, depresioaren ezaugarri tipikoak beste zenbait arazorekin batera nahasiak aurkezten dira.
‎Bizimodu orekatua izateko eta autoestimu ona izateko ahots negatiboak kontrolatu behar dira eta positiboak sustatu. Bizitza ikuspegi errealista eta positibotik behatu behar da, eta, haurren kasuan, zeregin horretarako pertsona helduen irudia ezinbestekoa da. Ingurunean dituzten pertsona heldu esanguratsuen pentsatzeko eta egiteko moduak eredu gisa hartzen dituzte, eta horiek beren jokabide eta pentsaera patroien baitan txertatu.
‎Bizitza ikuspegi errealista eta positibotik behatu behar da, eta, haurren kasuan, zeregin horretarako pertsona helduen irudia ezinbestekoa da. Ingurunean dituzten pertsona heldu esanguratsuen pentsatzeko eta egiteko moduak eredu gisa hartzen dituzte, eta horiek beren jokabide eta pentsaera patroien baitan txertatu. Hortaz, depresioaren prebentziorako urratsetako bat izango da pentsatzeko modu errealistak eta positiboak sustatzea, bai haurrengan baita haien inguruneko pertsona helduengan ere (gurasoak, irakasleak, aisialdiko begiraleak, etab.).
‎Ingurunean dituzten pertsona heldu esanguratsuen pentsatzeko eta egiteko moduak eredu gisa hartzen dituzte, eta horiek beren jokabide eta pentsaera patroien baitan txertatu. Hortaz, depresioaren prebentziorako urratsetako bat izango da pentsatzeko modu errealistak eta positiboak sustatzea, bai haurrengan baita haien inguruneko pertsona helduengan ere (gurasoak, irakasleak, aisialdiko begiraleak, etab.).
2020
‎Hauek dira alderdi horiek: ezarritako curriculuma, ebaluazioeta kalifikazioprozesuak, irakaskuntza ikasteko bide bakartzat hartzea, adinkako taldekatzea, irakaskuntza prozesuen kudeaketa zein erabakiak pertsona helduen kontrolpean egotea, eremuen mugaketa eta denboren kontrola.
2022
‎Historia elementu garrantzitsua da, eta izan da, pertsonen prestakuntza arautuan, dela eskola adineko haurrentzat, dela bigarren mailako eta unibertsitateko ikasketak egiten ari diren gazteentzat, dela pertsona helduentzat. Arestian aipatu moduan, HHren irakaskuntzak, historian zehar, funtzio moralizatzaile eta ideologizatzailea izan du irakasleen prestakuntzarekin lotutako ikasketa planetan ezarri zenetik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia