2001
|
|
Lehenengoa kontatzeko, besteren artean, bi baliabide narratibo garrantzitsuz baliatuko da narratzailea: denbora narratiboaren manipulazioaz eta bigarren
|
pertsona
gramatikalaren erabilerak ahalbidetzen duen ikuspuntu intimistaz. Ez da inongo kasualitatea, nobelaren lehenengo bost kapituluetan ihesleak ehun metroak korritzen pasatzen dituen hiru minutuak soilik kontatzea, eta hil ondorengo 53 minutuak kontatzeko, berriz, azken kapituluaz soilik baliatzea.
|
|
" ihesle"," jarraitzaile"," pivot" terminuak) aurkezten zaizkigu. Ikuspuntu behaviorista hau protagonistaren kontzientziaren solas ezkutua azaleratu nahi digun bigarren
|
pertsona
gramatikalaren erabilerak eteten du. M. Butor en La Modification (1957) nobelaren ostean hedatu zen kontateknika honekin, heriotzaren ikuspuntu arras fisiologikoa aurkezten zaigu, baina hori bakarrik ez, irakurleok solasaren hartzaile testualak bihurtu ere bai.
|
|
" ihesle"," jarraitzaile"," pivot" hitzak). Ikuspuntu objektibo edo behaviorista deritzon hau protagonistaren kontzientziaren solas ezkutua azaleratu nahi digun bigarren
|
pertsona
gramatikalaren erabilerak eteten du. M. Butor en La Modification (1957) nobelaren ostean hedatu zen kontateknika honekin, heriotzaren ikuspuntu arras fisiologikoa aurkezten zaigu, baina hori bakarrik ez, irakurleok iheslearen solasaren hartzaile testualak bihurtu ere bai.
|
|
hitzak). Ikuspuntu objektiboedo behaviorista deritzon hau, protagonistaren kontzientziaren solas ezkutuaazaleratu nahi digun bigarren
|
pertsona
gramatikalaren erabilerak eteten du. M.Butor en La Modification (1957) nobelaren ostean hedatu zen kontaketa teknikahonekin, heriotzaren ikuspuntu arras fisiologikoa aurkezten zaigu; baina horibakarrik ez, irakurleok iheslearen solasaren hartzaile testualak bihurtu ere bai.Esan beharrik ez dago, bigarren pertsonan antolatutako kontaketa honek izugarrizko indar narratiboa duela, azken batean, iheslearen ezinegona barne elkarrizketagatazkatsuaren bidez aurkezten baitzaigu.
|
2009
|
|
Maitasunari buruzkokopletatikdeboziozkoetaraigarotzean desagertu egiten da lehen
|
pertsona
gramatikalaren erabilera Oihenarten idazlanean. Lehenhamazazpipoemak, ni, batenbarnehustuketabezalaplanteatuostean,, ni, aezabatu egitenduhurrengobost poemetan.
|
|
Maitasun poemetatikerli jiozkopoemetarakojauzian, ni, aren adierazpenarenlekuabigarrenetahiru garrenpertsona gramatikalek hartzen dute.Mailahorretarainoiristendamai tasunezkoetaerlijiozko neurtitzenartean Oihenartekezartzen duen etena. Etxepare bera, ezta. DoktrinaKristiana, nbertan ere, iristenda, ni, aerabat deuseztera.Nahizetakoplaerlijiosoetaraezeramansubjektibitatebatenespe rientzia erlijiosoa, une batzuetanlehen
|
pertsona
gramatikalaren erabilerari eutsizionneurtitzezemandako kristaudoktrinakoirakaspenen aurrean, nor berejarreraedo, orohargizakiarena, erakustekoedoepaitzeko.
|
2014
|
|
Gerra zibilaz mintzo diren (GO) eta (AJ) eleberrien inguruan esan behar dairagan bat kontatzen zaigula oso modu linealean, iragan gogor bat, non gorputzbortxatuak azaltzen diren eta orainean ere estigma horrekin bizi diren. Eleberrihorien arteko diferentzia bakarra
|
pertsona
gramatikalaren erabileran legoke. (AJ) lehen pertsonan kontatua dago eta (GO) hirugarren pertsonan.
|