2000
|
|
Emakidak hamar urtetarako izango dira, sistema analogiko guztietan bezala, iraupen bereko denbora tartetarako luzagarriak. Halaber, zenbait muga ezarri dira, besteak beste, hedapen estataleko programetan deskonexioen iraupenari dagokiolarik, gehienez jota ere, emisio denboraosoaren %30?, eta enpresen arteko kontzentrazioaren gainekoak (galaraziz, salbuespenetan izan ezik,
|
pertsona
fisiko zein juridiko bakar bati hedadura eremu bereko frekuentzia bat baino gehiagoren titularitatea edo horietan parte hartze gehiengodunaizatea).
|
2006
|
|
PLOn, 1984ko irailaren 10eko zuzentarauan dagoen publizitatearen definizioa berragertzen da ia hitzez hitz9 Hala, legeak hauxe dio bere 2 artikuluan: «Lege honen eraginpean, publizitatetzat joko da
|
pertsona
fisiko zein juridiko, publiko zein pribatu batek gauzatzen duen komunikazio forma oro, modu zuzenean ala zeharkakoan; zerbitzuen edo ondasun higigarri edo higiezinen kontratazioa sustatzeko helburuarekin, industria, merkataritza, lanbide edo artisau jarduera batean ari dela».
|
|
Lege horrek, bere aplikazio eremua mugatzeko asmoz, honako hau jotzen du telebistaz egindako publizitatetzat 3.1.b. artikuluan: zerbitzuen edo ondasun higigarri edo higiezinen kontratazioa sustatzeko helburuarekin, profesio liberal bati, edo industria, merkataritza edo artisau jarduera bati dagokiona,
|
pertsona
fisiko zein juridiko, publiko zein pribatu baten aginduz egindakoa, edozein izaeratako ordainketaren truke; eta mezuaren itxura ere edozein izan daiteke.
|
|
Hori dela eta, delitu horretan, kontsumitzaileak izango dira subjektu pasiboak,
|
pertsona
fisikoak zein juridikoak, ekoizten diren produktuak edo eskaintzen diren zerbitzuak erosi edo erabiltzen dituztenak, haietaz gozatuz. Esanak esan, lehiakideek ere, zeharka soilik bada ere, horrelako delitu baten kontrako babesa jasoko dute.
|
2007
|
|
Arriskua bidaiak edo EAEtik kanpo egoteak sortzen badu eta egoera horretan lau hilabete edo gutxiagoan badago, Foru Ogasunarentzat izango da dagokion zerga aseguru kontratua EAEn burutzen bada. Aipatu diren kasu horiek ez badira, baina aseguru hartzaileak, bai
|
pertsona
fisikoa zein juridikoa, bere zerga helbidea EAEn badu, Foru Ogasunaren bati ordainduko dio.
|
|
Arriskua bidaiak edo Nafarroatik kanpo egoteak sortzen badu eta egoera horretan lau hilabete edo gutxiagoan badago, Foru Ogasunarentzat izango da dagokion zerga aseguru kontratua Nafarroan burutzen bada. Aipatu diren kasu hauek ez badira, baina aseguru hartzaileak, bai
|
pertsona
fisikoa zein juridikoa, bere zerga helbidea Nafarroan badu, Foru Ogasunari ordainduko dio.
|
2010
|
|
por graduado social en el proceso de trabajo?, Relaciones Laborales, 1992/ 1 bol.; Tárraga Poveda, J.,. La representación y defensa por graduado social?, Aranzadi Social, 1996/ 2 bol., eta La representación y defensa en juicio por graduado social, Laborarum, Murcia, 2001, eta Murcia Clavería, A.,. La postulación y el graduado social colegiado en el proceso de trabajo?, Relaciones Laborales, 1999/ 2 bol. Murcia Clavería, A. rekin, La representación voluntaria en el proceso laboral, op.cit., 38 or., LPLren 18 artikuluan bi motatako ordezkaritzak desberdindu behar dira: borondatezko ordezkaritza profesionala (abokatu, prokuradore edo gizarte graduatuaren alde) eta borondatezko ordezkaritza zentzu ertsian (postulazioko profesionala ez den bere eskubide zibilen egikaritza osoa duen edozein
|
pertsona
fisiko zein juridikoren alde). Azkena, Molero Manglano, C. k, La demanda laboral, op.cit., 79 or., aintzatesten duen moduan, ez da oso erabilia praktikan.
|
|
Espainiar ordenamendu juridikoak prozesuan alderdi izateko gaitasuna aintzatesten dio herritar orori,
|
pertsona
fisiko zein juridiko, espainiar zein atzerritar, estatua bera ere? 69 eta ordena jurisdikzional guztietan aplikagarriak zaizkion eskubide multzo edo «konstelazioa» da70 Lan arloan, LEren 4.2 g) artikuluak berariaz aintzatesten du eskubide hori langileentzat71.
|
2012
|
|
Halaber, publizitatearen merkataritzako izaera agerian uzteko asmoz (publizitatearen identifikazio edo egiazkotasun printzipioa. PLO 9 artikulua?), legegileak beste betekizun batzuk ere jaso ditu araudian. Batetik, posta elektronikoz hedatzen diren mezu orok agerian utzi behar dute merkataritzako izaera mezuaren hasieran publi edo spam hitza agertuz, eta bigarrenik, mezu hori bidali duena erraz identifikatzeko aukera eman behar du,
|
pertsona
fisikoa zein juridikoa izanik (GIZLLSSI 20.1 artikulua in fine).
|
|
Hori dela-eta, delitu horretan, kontsumitzaileak izango dira subjektu pasiboak,
|
pertsona
fisikoak zein juridikoak, ekoizten diren produktuak edo eskaintzen diren zerbitzuak erosi edo erabiltzen dituztenak, haietaz gozatuz. Esanak esan, lehiakideek ere, zeharka soilik bada ere, horrelako delitu baten kontrako babesa jasoko dute.
|
|
PLOn, 1984ko irailaren 10eko zuzentarauan dagoen publizitatearen definizioa berragertzen da ia hitzez hitz9 Hala, legeak hauxe dio bere 2 artikuluan: «Lege honen eraginpean, publizitatetzat joko da
|
pertsona
fisiko zein juridiko, publiko zein pribatu batek gauzatzen duen komunikazio forma oro, modu zuzenean ala zeharkakoan; zerbitzuen edo ondasun higigarri edo higiezinen kontratazioa sustatzeko helburuarekin, industria, merkataritza, lanbide edo artisau jarduera batean ari dela».
|
|
Lege horrek, bere aplikazio eremua mugatzeko asmoz, honako hau jotzen du telebistaz egindako publizitatetzat 3.1.b artikuluan: zerbitzuen edo ondasun higigarri edo higiezinen kontratazioa sustatzeko helburuarekin, profesio liberal bati, edo industria, merkataritza edo artisau jarduera bati dagokiona,
|
pertsona
fisiko zein juridiko, publiko zein pribatu baten aginduz egindakoa, edozein izaeratako ordainketaren truke; eta mezuaren itxura ere edozein izan daiteke.
|
|
Aldaketa horren eraginez, publizitate edo jokaera desleial baten babesa biziki zabaldu da. Izan ere, arau horrek ez baitu zigortuko bakarrik enpresaburuek gauzatu ditzaketen jokaera desleialak (publizitatearen bitartez egiten direnak barne), baizik eta edozein profesionalek edota merkatuan parte hartzen duen
|
pertsona
fisikoek zein juridikoek egin ditzaketenak ere zigortuko ditu. Beraz, Legearen eremu subjektiboa hedatu egin da eta kontuan hartuko ditu merkatuan diharduten eragile guztiak, handiak zein txikiak (profesionalak).
|